Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


logo

KLX 450 R motocykel s motokrosovým srdcom a off-road dušou

Pridané 24.06.2007 21:30, autor richi, prečítané 15050x

Takéto niečo nájdete na letákoch a reklamných sloganoch firmy Kawasaki, keď sa píše o novinke na sezónu 2008. Novinke ktorá trošku predbehla konkurenciu a začala sa predávať už máji 2007. Nakoľko sa blíži termín sľubovaného testu s Tomášom a prizvanými hosťami, rád by som Vám pripomenul a zhrnul získané skúsenosti počas prvých pädesiatich kilometrov.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Dá sa povedať, že motocykel vyzerá dobre aj na prvý pohľad. Určite zaujal divákov na detskom motokrose v Ježkovej Vsi. Dizajn je moderný a zaujímavý s retro/prvkami, ktoré pripomínajú predchádzajúce modely enduro motocyklov Kawasaki. Je zaujímavé, že KLX 450 R ponúka viacej a je lepší motocykel, ako sa to na prvý pohľad zdá. Toto sa dá povedať aj o pneumatikách, ktoré sú veľmi dobré na asfalte, ale aj v teréne. Na  zablatenom povrchu však strácajú svoju istotu.
Nepoškvrnená KLX450R
Nepoškvrnená KLX450R
Na prvý pohľad objavíte masívny hliníkový rám, ktorý sa určite osvedčil u  super rýchlych cestovných motocyklov kvôli svojej tuhosti, ale jeho prednosti v teréne sú stále otázne. Je to skôr módny trend, ktorým japonskí výrobcovia chceli zaujať. Ak objavíte sitič schovaný za hliníkovým rámom, tam za čiernou benzínovou hadičkou, tak dokonca motocykel aj naštartujete.
Zelené enduro
Zelené enduro
To ale musíte vedieť o nutnosti zatlačenia spojkovej páčky čo môj mechanik nevedel a ani nenaštartoval! Mechanická spojka ovládaná lankom sa napodiv ovláda veľmi ľahko, ale dokedy, to je otázka. Ak radi mažete lanká, určite budete spokojní, užijete si to. Chvála bohu, alebo konštruktérom Kawasaki, má štarter a netreba ju nakopávať, ale dá sa aj nakopnúť. Presvedčil som sa o tom v Ježkovéj Vsi, keď som zabudol pustiť benzín a vybil baterku, keď som skúšal motocykel naštartovať. Pravdaže bez benzínu nejazdí ani Kawasaki.
Zvody s plechovým krytom a minichrániče motora
Zvody s plechovým krytom a minichrániče motora
Keď si motocykel lepšie prezriete, všimnete si zaujímavé detaily, alebo pokusy ochrániť motocykel. Či je to tam dole ten miniatúrny kryt motoru, alebo mini chránič chladičov na ich boku. O motokrosovom srdci viem len toľko, že Grilmayer Gábor sa chystá vyhrať Majstrovstvá Maďarska v endure. Gábor motokrosový jazdec číslo dva v susednom Maďarsku dokázal  s motokrosovým výfukom na KLX 450 R zajazdiť na trati v Kertvárose taký istý čas, ako na motokrosovej KX450F na ktorej vyhral triedu open kde bol majstrom Maďarska!!! To na enduro nie je až také zlé. Otázkou však je, ako sa to isté enduro bude chovať v lese? Ja som to vyskúšal a bol som príjemne prekvapený! Boli to síce ľahšie pasáže a miernejšie tempo, ale prešiel som všade, kde som predtým jazdil s KTM a v pohode. Kľudne sa stavím s každým, že keby na Kawasaki jazdil Štefan Svitko, tak by vyhral aj na Kawasaki. Je možné, že by si na ňu musel hodinku – dve zvykať  ako ja, ale dokázal by to.
Detail chráničov motora
Detail chráničov motora
Už mám za sebou aj prvé motokrosové skúsenosti na trati v Gbelciach. Dojmy z jazdy sú rôznorodé. Najdôležitejšie pravidlo pri výbere vhodného motocykla  je, aby ste sa rozhodli a stanovili si čo od svojho budúceho motocykla budete požadovať. Kde chcete jazdiť? Preteky alebo to bude pohodová hobby jazda? Ako často budete jazdiť? Ako rýchle chcete jazdiť? Toto a na iné veľmi dôležité otázky by ste mali nájsť spoločnú odpoveď so svojím predajcom a dodávateľom motocykla.
Predný svetlomet
Predný svetlomet
Nakoľko som sám nevedel čo mám od KLX 450 R chcieť a očakávať z toho plynú moje rôznorodé dojmy. Bol som trochu sklamaný z celkovej rýchlosti a časov, ktoré som dosahoval na trati. Určite som bol pomalší o 3 až 5 sekúnd na jedno kolo oproti KTM 450 SXS-F , ale to je motocykel , ktorým má okolo 60 koní. Keď som ešte pred jazdou na Kawe z KTM presadol na Yamahu YZF 450 mal som podobný dojem. Yamaha oproti KTM pôsobila dojmom endura, alebo ako by to bol motocykel polovičného obsahu. A to bol motokrosový motocykel nie enduro, ktoré je slabšie a vláčnejšie ako motokros. Čím je vyšší je výkon motocykla tým viac sily uberá svojmu jazdcovi. Zážitok je o to intenzívnejší ale aj kratší, ako sex s novou milenkou :) S Kawou je to presne naopak. Pomalšiu jazdu prežívate dlhšie a menej bolestne. V menšej rýchlosti si vychutnáte každý detail terénu. Je to proste úplne iný zážitok. Musíte však vedieť čo chcete - zažiť rýchlovku alebo rutinu s...
Deltaboxový rám
Deltaboxový rám
Perovanie je mäkšie a príjemnejšie oproti motokrosom. Určite vhodnejšie na hobby a pomalšiu jazdu. Skôr na jahody, ako na superkros aj keď som s ním v pohode skočil aj väčšie lavice. Tlmiče pri vyslovene rýchlej motokrosovej jazde však strácajú trochu dych. Zadné tlmenie je úplne fajn. Predok je trochu tvrdší a trochu aj odskakuje, ale aj ten by sa mohol zabehnúť. A keď sa nepoddá, tak ho nastavíme. Brzdy majú vlnkovitý tvar. Predný kotúč je plávajúci. Brzdy sú veľmi dobré a prekvapivo účinné. Na Japoncoch mi vadí nemožnosť nastavenia zadného brzdového pedála do jednej roviny so stupačkou. Dá sa jazdiť aj takto, treba si len zvyknúť na to, že brzdíte niekedy aj počas akcelerácie. Brzdy Nissin sú kvalita na ktorú sa môžete spoľahnúť. Horšie je to len s brzdovými doštičkami, ktoré sa tažšie zháňajú a sú trochu drahšie.
Pohonná jednotka zelenej krásavice
Pohonná jednotka zelenej krásavice
O zadnom výfuku sa už toho popísalo! Na prvý pohľad vyzerá na tridsať kilo a odstraší snáď každého. Zvuk úplne zablúdi v tej spleti trubiek, až sa popletie a zabudne vydávať hluk a Vy nepočujete skoro nič. Koncovka má však aj svoje prednosti. Je absolútne bezúdržbová, nemusíte meniť vypálenú výfukovú vatu každých tridsať moto hodín. Dáva však Kawe aj takzvanú enduro charakteristiku. Kritikom ktorý hanili ten väčší tachometer odkazujem, že sú tam také fajn veľké číslice. To my už skôr narodený potrebujeme! Určite nie je jedno či vidím, alebo nevidím ako rýchlo sa to rútim z kopca, alebo v dedine. V Gbelciach to bolo z mierneho kopca vyše osemdesiat a inde som sa radšej nepozeral, také rýchle je tempo v motokrose! Až sa bojím o seba druhých čo ho jazdia!
Veľakrát komentovaný výfuk
Veľakrát komentovaný výfuk
Čo povedať a napísať na záver? Asi len toľko, že je to príjemná motorečka a každému ju doporučujem! Treba však vedieť, že je skôr prispôsobená a stavaná potrebám amerických jazdcov GNC, ako potrebám Europských enduro jazdcov. Súťažné s ňou jazdiť countrycross určite áno, ale dalo by sa azda aj to enduro na nej odjazdiť. Ako som to už vyššie spomínal, že najdôležitejší je vždy ten "medzikus" medzi riaditkami a stupačkami! Tak hor sa do obchodov kupovať Kawasaki KLX450R!

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 8
header.jpg
k09.jpg
k07.jpg
k01.jpg
k08.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

dinocradle, 25.06.2007 14:30
tom xx, odfoť páčku zadnej brzdy a popíšem ti ako sa nastavuje na japoncoch výška brzdového pedála , aby bola v jednej rovine so stupačkou.

admin, 25.06.2007 14:55
dinocradle: jeej, ja som to pridal pod sebou, autorom clanku je vsak Richi, uz som to zmenil.

caro, 25.06.2007 16:11
richi: takže se Ti ju nepodarilo ešte predať :(
kedže si sa neozval, medzitým som kúpil WRF250_07 a ešte ju zabehávam ale aj zatvorená ide krásne. A ako skáče. Napíš, kde ju pôjdeš ešte testovať aku ju nepredáš.

Tracker, 25.06.2007 21:49
Vyfuky sa robia aj ladene komu sa nepaci tak nech si da namontovat aky mu vyhovuje ci vykonovo alebo zvukovo ja mam brzdovy pedal zarovno stupacky da sa to nastavyt Boze ta kawa nema chyby

robin-hood, 01.07.2007 22:27
richi: mám zopár malých korekcií k tomuto článku, ja viem, že je ľahko kritizovať, ale musel som lebo mi to nedalo. Richi verím, že máš dosť skúseností s motokrosovými motorkami, ale s endurom asi veľmi nie... i keď mnoho podobností tu je. Najprv asi, čo sa týka využitia hliníkových rámov v terénne k tomu len dve slová pre ozrejmenie využitia NÍZKA VÁHA + VYSOKÁ PEVNOSŤ oproti klasickým oceľovým, avšak čo sa týka praktického prístupu pri montáži súhlasím s Tebou na 100%, toto ešte nemajú chlapci z Japonska celkom domyslené. Ďalej porovnania jazdných vlastností endura na motokrose s motokrosovou motorkou, si myslím nie sú veľmi na mieste, ako zaújmavosť, čo sa týka podobnosti s motokrosovými sestrami od kawasaki napríklad, beriem, ale ako seriózne hodnotenie jazdných vlastností pri porovnaní s motokrosovými špeciálmi sú v tomto prípade trochu mimo, je to ENDURO. A na záver ešte jedna drobnosť, keď sa porovnáva priebeh výkonu pri enduro a motokrosových motorkách, ak sa bavíme o štvortaktoch, endurá majú viac sily sústreďovanej v nízkych a stredných otáčkach, kdežto naopak pri motokrosových motorkách je to stred a vrch otáčkového pásma. A čo sa týka sily a vláčneho priebehu, skús si napríklad enduro od Husabergu, to Ti odtrhne ruky až pri ramenách a to nevravím o vytáčaní motoru. Takže treba brať do úvahy aj rôzne iné alternatívy nie len všetko porovnávať s KTM.
Článok je, ale v celku fajn a nechcel som Ťa nejak ostro kritizovať len tieto veci mi z vlastných skúseností nedali:)

robin-hood, 01.07.2007 22:46
Ešte, ale aby som neuvádzal len, jeden príklad na mojej VORke, to tiež nie je s výkonom až také vláčne, chce to aj kondičku, čiže s tou silou neviem... :roll:

PegasBoy*, 01.07.2007 23:03
vyhody hlinikoveho ramu som velmi nepostrehol.... asi to v hmotnosti nebude honda cr 250 95 čo ma trubkovy ram vazi skoro tolko isto ako cr 250 s deltaboxom + - mozno nieake to kilo hore dole
- pevnosť tiez si myslim ze to v tom nebude u japan 2T MX motoriek vynimkou hondy dosť dlho neinovovali na hlinikove ramy kdezto uz KX F mala deltabox alebo RMZ...boh vie prečo to tak je klasicke MX 2T ako KX RM a este donedavna yamaha YZ mali furt trubkovy... a vydrzali v pevnosti freestyle MX aj extremne dlhe skoky prave na "zastaralych-menej pevnych" ramoch... ten hlinikovy ram vyzera krasne masivne a majestatne :lol:
- to nastavovanie pačky do jednej roviny zo stupačkou sa robi velmi jednoducho dajte foto popisem vam postup aj som si nastavoval na kx 250 trvalo to asi 5 minut :bla:

richi, 08.08.2007 21:02
robin-hood nizka vaha ??? Moderný trubkový rám CrMo vie b yť o 1,5 kg lahší , ako Hliníkovy! Super pevnosť v tom s tebou suhlasím , ale praktické využitie v terené? Ak sa rutiš na supebiku v zakrute 280 km za hodinu tam určite pevnosť voči sktutu má svoj význam. Žeby to v Ducati nevedeli? Skôr je to o biznise aj výrobcovia hliníka potrebujú zarobiť.
Máš pravdu som viacej na kross ,ako na enduro , ale endurá milujem a vždy mám nejakú enduro motorku a vyskúšal som všetko čo sa len dá
od DRZ-125L po + po 950 Superenduro. No a raz ročne ojazdím aj nejaký ten countrycross tam niekde vzadu , ako turista a nemôžem za to , že tá KTM mi sedí najviac. To bude asi s tou podobnostou s ČZ-tami na , ktorých som začínal a vyrastal.

0, 08.08.2007 21:27
richi dufam ze sa tak isto nekazia

angus18, 22.02.2008 19:30
to ma podobny motor ako WR-ka nie? podoba sa mi neviem_D

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky