Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

MXA TEST: 2009 Yamaha YZ250 2T

Pridané 27.01.2009 07:20, autor pies, prečítané 29206x

Nie le to len test. Je to priame porovnanie 2T a 4T motorky a oplatí sa ho prečítať skutočne každému. V žiadnom prípade to nie je marketingový článok Yamahy! ...akí sme hlúpi? Neodpovedajme. Namiesto toho analyzujme fakty, a ak je to možné, hoďme vinu na niekoho iného, len nie na seba. Ak hľadáme obetného baránka, prvý na koho hodíme pohľad je AMA, nasledovaná vládou, výrobcami, obchodníkmi, a ak ani to nepomôže – ostávajú už iba „eskimáci“.

FB Zdieľať článok na Facebooku

V čom je problém? Problém je, že nejako sme prešli od súťaženia na technologicky pokročilých, lacných a jednoducho servisovateľných dvojtaktoch do dominantného sveta komplikovaných, ťažkých, drahých a zložito servisovateľných štvortaktov. V hre obviňovania, AMA zohrala svoju rolu a prispela tým, že napísala balík pravidiel, ktoré umožnili predimenzovaným štvortaktom súperiť s poddimenzovanými dvojtaktami. Ak na nich tlačíme, AMA ukáže prstom na vládu a vykrikuje, že EPA tlačila na znižovanie emisií (aj napriek tomu, že uzatvorené okruhy emisným podmienkam nepodliehajú). Medzičasom, všetci hlavný výrobcovia sa dištancovali od dodatku pravidiel, ktorý pojednával o tom, že štvortakt by mohol dvojtakty atakovať, aj keby bol objemovo raz tak taký veľký. Samozrejme, reklamné agentúry zaoberajúce sa masovým predajom štvortaktov a vystupovaním na verejnosti, čo sme my, to samozrejme akosi opomenuli.


Nikto nechce byť pozadu a zrazu dvojtakty boli minulosťou a štvortakty začali udávať tempo (a i keď je to možno ešte tak ďaleko od pravdy, až je to smiešne, nikto sa nesmial). Kto je v skutočnosti zodpovedný za našu štvortaktnú budúcnosť? My všetci.....blbá spoločnosť. Ale keďže si nechceme vziať na seba zodpovednosť za toto fiasko, rozhodli sme sa to hodiť na eskimákov. Eskimáci tu možno znejú naivne, ale šport predsa potrebuje niekoho, kto sa nebude sťažovať.


Tak tu teraz sedíme v roku 2009 s cenami motoriek dosahujúcich oblohu, cenami jazdených bikov padajúcich nadol, s účtami za servis, ktoré by pokryli letnú dovolenku pri mori (v origináli je Tahiti, ale pre amíkov je to za rohom, tak som si to dovolil upraviť na miestne pomery) a elektronikou, ktorá sa stará o všetko sama, mimo majiteľa/jazdca. Akí sme teraz štastní?


Jedinými značkami, ktoré ostali v segmente MX 250 2T je Yama a KTM. MXA si zobrala na priblíženie YZ250 2009. Môže to znamenať, že keď si jednu takú kúpiš si rozumnejší, ako ostatní priemerní chlapci?


Q: Aké percento na trhu tvorí predaj MX dvojtaktov?
A: V roku 2004 reprezentoval predaj dvojtaktov 75% z celkového predaja. Tri roky vzad, čiže 2006 dosiahli štvortakty a dvojtakty rovnováhu, čiže 50-50. Minulý rok predstavovali dvojtakty iba 24% z predaja nových bikov. Aké sú stávky na 2009?
V prípade Yamahy, predaj YZ85, YZ125 a YZ250 bol 50% predaja MX-ových Yamáh v roku 2005. Dnes, predaj YZ dvojtaktov je už zrazený na polovicu z toho.


Q: Aké sú výhody dvojtaktu oproti štvortaktu?
A: Ak porovnávame rovnaké objemy, dvojtakt by bol o 4,5kg ľahší, o 10 koní silnejší a 10-násobne lacnejší ako štvortakt. Ale normálne sa rovnaké objemy neporovnávajú. 
Zvádza sa tu nerovný súboj a tu sú miesta, kde dvojtakt oslní:
(1) Cena. Cena novej YZ250 2009 je o 800USD nižšia oproti YZF450F.
(2) Údržba. Pri kompletnej renovácii hornej časti motora YZ250, potrebujete piest, krúžky a tesnenia. Pri YZ450F treba piest, krúžky, tesnenia, tesnenia ventilov, rozvodovú reťaz, prípadne ventile, ventilové pružiny, podložky a ventilové sedlá. Ak si to porovnáme cenovo, len štvortaktný piest stojí viac ako celá renovácia dvojtaktu.
(3) Váha. Bez debaty. YZ125 je o cca 8kg ľahšia ako YZ250F a YZ250 o 4,5kg ako YZ450F.
(4) Výkon. YZ250 poskytuje 45 konských síl, kým 250 štvortakt je šťastný keď dosiahne 36HP.
(5) Pravidlá. V mnohých súťažiach už môžu 250-ky dvojtakty bojovať po boku rovnakoobjemových 4T 250-tok.

YZ250 nedostala nastaviteľné okuliare tlmičov
YZ250 nedostala nastaviteľné okuliare tlmičov

Q: Urobila Yamaha nejaké zmeny na YZ250 2009?
A: Áno. Je tu päť zmien (dosť podstatných).
(1) Predná pneumatika. V 2008, YZ250 prišla na pult s Dunlop D739. Pre 2009 dostala Dunlop D742FA (rovnakú ako má YZ450F).
(2) Zadná pneumatika. I keď zadná D756 vyzerá rovnaká ako v minulom roku, v skutočnosti sa jedná o „G“ model. Že ako sa líši 756G od štandardnej 756? Je o 200 gramov ľahšia.
(3) Svorka prednej hadičky. Yamaha vyhodila predošlú oceľovú svorku hadičkya nahradila ju menšou hliníkovou svorkou. Týmto získala 32 gramov.
(4) Reťaz. Bočné platničky na novej D.I.D. reťazi boli pozinkované pre lepšiu odolnosť voči korózii.
(5) Poťah sedadla.  Pre 2009, YZ250 má poťah s tkanou vzorkou, namiesto starého poťahu v štýle brúsneho papiera.
Výsledkom týchto zmien je zníženie váhy o takmer 0,5kg.


Q: Sú nejaké iné zmeny na YZ250 2009?
A: Yamaha nedala nijaké technické informácie o zmene rámu, ale bolo zreteľné, že uloženie krku riadenia bolo inak zvarené. Možnože je to iba naša domienka, ale prisudzovali sme to riešeniu Yamahy, aby sa vyhli studeným zvarom, ktoré mali na niektorých hliníkových rámoch.


Q: Je motor YZ 250 2009 rýchlejší ako ´08?
A: Samozrejme, že nie. Je rovnaký ako 2006, 2007 aj 2008.


Q: Má YZ250 najlepší dvojtaktný motor v tomto športe?
A: Áno. Má najširšie, najjednoduchšie, najpoužiteľnejšie a najprispôsobivejšie výkonové pole zo všetkých 250cc dvojtaktov.

Motor a zadný tlmič YZ250
Motor a zadný tlmič YZ250
Q: Je YZ250 rýchlejšia ako nejaký 2009 250-ka štvortakt?
A: Áno. V testovaní tvárou v tvár, MXA testovacia posádka zistila, že v priemere boli časy kôl identické s YZ250 dvojtaktom a YZ250F štvortaktom. 
Logika hovorí, že ak časy kôl sú viac-menej identické u toho istého jazdca, vymazáva to 10-koňovú výhodu oproti na jazdu jednoduchému štvortaktu.
Jazdec štartujúci na YZ250 by mal však vždy skončiť v prvej zákrute prvý. Ak sa tak nestane, jazdec na dvojtakte musí viac popracovať na svojej technike. YZ250F jednoducho nemôže prekonať 10-koňovú nevýhodu v prvých 60-tich metroch. Od tohto bodu je to iba záležitosť toho, či podmienky na trati prinútia jazdca robiť chyby. Ak jazdec nezaváha, udrží si vedenie až po cieľovú vlajku.


Q: Je YZ250 2009 rýchlejšia ako 2009 450 štvortakt?

A: Nie. Na veľkého delobucha stráca pár koní a niekoľko Nm krútiaceho momentu. Mrštná charakteristika dvojtaktu má navyše tendenciu stále zdvíhať na zadné, prerušovať trakciu a dostávať zadok do vývrtiek. Výsledkom je prechádzanie zákrut zadnou časťou. Má rada driftovacie šmyky pod plynom a explodovanie zo zákrut. V mäkkom prachu a hline sa dvojtakt vyšplhá na vrchnú časť prašného podkladu oveľa rýchlejšie ako štvortakt. Oveľa lepšie mení smery a jazdné stopy vždy, keď si to jazdec zmyslí. Jazdci na YZ250 sú priam odmenení za vyhľadávanie nánosov špiny a chytanie býka priamo za rohy.
Prísun výkonu na dvojtakte ho robí na pocit ľahším. Tak či tak, ako pri scenáriu YZ250 versus YZ250F, kde extra výkon a kruťák robí pre 250 dvojtakt víťaznú kombináciu, pri porovnaní so 450cc je to úplne opačne.


Q: Aký je najlacnejší spôsob úpravy YZ 250, aby sme z nej dostali maximum?
A: Tu sú tri osvedčené metódy.
(1) Prevody. Pridaj o jeden zub väčšiu rozetu. Akcelerácia na druhom stupni bude úplne niekde inde a na trojke bude zaberať oveľa skôr. Rýchlym jazdcom a na rýchlych tratiach sa pôjde lepšie na originálnom nastavení.
(2) Výfukové koleno. Dvojtakt miluje expanzné komory a YZ250 nie je výnimka. Získaš dvoch extra poníkov, keď pridáš na svoju YZ250 ladené výfukové koleno.
(3) Sacie klapky. Testovací jazdci MXA jazdili aj s VForce 3 aj s Boyesen RAD klapkami. Obe fungujú. Ak chcete silnejší stred, mali by ste brať VForce3, RAD ponúka zlepšenie v strednej až hornej časti výkonu (treba však odstrániť 5mm sériový medzikus). Obe pracujú tak dobre, že máme dôvod sa domnievať, že originál boli nejaké vadné.


Q: Aké je pretryskovanie?
A: YZ250 je plne vyvinutá mašina. Vývoj motora zamrzol v roku 2006 a všetko sa sústredilo na zlepšovanie drobností. Čo to znamená pre priemerného jazdca? Znamená to, že sériové trysky na YZ250 patria ku škvrnitým miestam a mali by byť vymenené na:
Main Jet: 178
Pilot Jet: 50
Ihla: N3EW
Zárez: Druhý od vrchu
Bohatosť zmesi: 3/4 otáčky von (sériovo je jedna otáčka)
Poznámky: Bohatosť je veľmi citlivá od ½ po jednu otáčku. Po jednej otáčke to už až také kritické nie je. Ak si zadovážiš ladené koleno výfuku, bude treba prevdepodobne hlavnú trysku o číslo väčšiu.

Najnovší modrý dvojtakt
Najnovší modrý dvojtakt
Q: Aké dobré sú Yamaha SSS tlmiče?

A: Yamaha má najlepšie sériovo vyrábané tlmiče. Prečo sú také úžasné? Pretože inžinieri Yamahy mali pred tromi rokmi asi nejaké „zjavenie“ a zmenili ich teóriu na tlmenie. Historicky boli dva typy tlmenia: senzitívne na pozíciu a senzitívne na rýchlosť. Skoro všetky ostatné tlmiče sú na 70% senzitívne na pozíciu, čo znamená, že útlm je riadený podľa toho, kde sa nachádza piestik vo vnútri patrónovej trubky. Jednoducho, čím hlbšie sa tlmič ponorí, tým je tlmič tvrdší.
Yamaha sa rozhodla na návrat ku rokmi starému konceptu s ich novými SSS tlmičmi, ktoré sú na 90% senzitívne na rýchlosť pohybu. S takýmto systémom je tvrdosť determinovaná rýchlosťou, akou sa piestik pohybuje. V prípade Yamahy, tento systém pracuje lepšie, pretože pri tvrdom dopade, alebo náraze na hrb pri vysokej rýchlosti potrebuješ tlmenie odpovedajúce rýchlosti akou sa tlmič ponára, nie ako hlboko je tlmič ponorený. SSS je jednoducho géniom medzi tlmičmi.


Q: Aké je najlepšie nastavenie tlmičov?
A: Pre hard core jazdenie sú podľa MXA ideálne tieto hodnoty:
Tvrdosť pružín: 0.43 kg/mm
Výška hladiny oleja: 130mm
Kompresia: 13 klikov von
Spätný útlm: 14 klikov von
Výška nôh tlmiča: 5mm nahor
Poznámky: Na SSS tlmičoch existuje určité prepojenie kompresie a útlmu, čo znamená, že pri zakrútení útlmu dovnútra sa nebude iba tlmič vracať pomalšie, ale zvýši sa aj tvrdosť tlmiča. 


Q: A čo zadný tlmič?
A: Zadný tlmič na YZ250 je tak blízko k továrenskému tlmiču, ako len môže byť. Kayaba tlmič prichádza s „jumbo“ veľkosťou hriadeľa – 18mm, povlakom na vnútorných častiach značky Kashima a titánovou pružinou.
Trochu sa nad tým zamysli! Yamaha YZ250 prichádza so 600 dolárovou pružinou, ktorá váži o 0,70 kilogramu menej ako bežné oceľové pružiny na ostatných značkách.
Toto už nie je biznis, toto je zlodejstvo.
Použili sme odporúčanú tvrdšiu pružinu pre jazdcov vážiacich cez 81kg, ale myslíme si, že by pracovala dobre aj pri jazdcoch do 90kg.
Pre hard core jazdenie sú podľa MXA ideálne tieto hodnoty:
Tvrdosť pružiny: 4.9 kg/mm
Hĺbka ponorenia: 100mm
Vysokorýchlostná kompresia: 1-3/4 klikov von (1-1/2 bežne)
Pomalá kompresia: 8 klikov von
Spätný útlm: 8 klikov von
Poznámky: Vysokorýchlostné nastavenie je veľmi senzitívne (veľká kruhová stupnica). Rob len malé 1/8 otáčkové zmeny. Nastavuj pred a po prejdení séria nerovností. Svetoví rýchli jazdci a ťažký jazdci budú potrebovať  5.0 kg/mm pružinu.

V akcii...
V akcii...
Q: Ako sa YZ250 ovláda?

A: V ťažkom prostredí testovania motocyklov sa stáva, že sú biky nedotáčavé, alebo pretáčavé, sú motorky, u ktorých sa zdá akoby ich dačo zahákovalo v strednom pásme. Dokonalosť v riadení motokrosového biku je prakticky nemožné dosiahnuť, pretože sme nútení robiť mnoho odlišných úloh počas jediného kola na trati.
Ako by sme opísali Yamahu YZ250 2009? Je to motorka na stabilnej platforme. Čo to znamená? Nerobí nič nejako netradične dobre, ale takisto ani v ničom nezaostáva. Podľa vyjadrenia MXA jazdcov je to „neutral“.
Je akurátna v zákrutách, nevyžaduje takmer nijaké korekcie pri výjazdoch zo stredne obtiažnych zákrut. Nie je to to najostrejšie náradie, ale takisto sa nepohybuje rýchlosťou nejakej armádnej mulice. Jej podvozok nesklamal jazdca v nijakej chvíli. Je dosť dobrá vo všetkom, aby sa majiteľ nemal na čo sťažovať.


Q: Čo je nevyhnutnosť z nesériových dielov pre YZ250?
A: Na zozname vecí toho veľa nie. Úprimne povedané, môžeš sa postaviť na štart preteku s rozetou o jeden zub väčšou.


Q: Čo sme nenávideli?
A: Tu je zoznam:
(1) Výskum a vývoj. Keďže dvojtakt YZ250 už dosiahol vrchol svojho vývoja, nezískal všetky výhody ako pri vývoji YZ450F. Oproti YZ450F nemá novú zadnú vidlicu, prepákovanie, okuliare tlmičov, zadný náboj kolesa a spojkovú páčku. Dostala rovnaký poťah sedla, pozinkovanú reťaz a hliníkovú svorku prednej hadice..


Q: Čo sme milovali?
A: Tu je zoznam:
(1) Titánovú zadnú pruzinu. Yamaha vyhodila drahú titánovú pružinu z YZ250F 2009, ale na YZ250 ju ponechala. Perfektné!
(2) Rám. Páči sa nám dizajn hliníkového rámu. Prečo? Pretože vyhĺbeniny v ráme vyzerajú viac high-tech, ako štvortaktné jednoduché hladké trubky. V skutočnosti sú u štvortaktu takéto vyhĺbeniny z vnútornej strany. 
(3) Tlmiče. Milujeme tlmiče SSS. Je to cukríček, veľmi príjemné a dostatočne tuhé aj pre ťažších jazdcov. 
(4) Zadná pneumatika. Yamaha bola vybavená najnovšou verziou 756-ky. O prednej toho moc písať netreba.
(5) Svorka hadice. Objemná oceľová svorka prednej brzdovej hadice bola nahradená hliníkovou o 32 gramov ľahšou.

Exhibícia
Exhibícia
Q: Čo si skutočne myslíme?

A: Tento jedinec má úžasnú silu. Má silu presvedčiť racionálne rozmýšľajúcich ľudí, aby si túto motorku kúpili, aj keď to možno nie je najjednoduchšia voľba na jazdenie, alebo pre ich životný štýl.
Odporučujeme vám Yamahu YZ250 2009. Prečo? Tento dvojtakt váži takmer 5kg menej, má viacej koní ako rovnaká 4T kubatúra, štartuje na prvé kopnutie, môže byť zrenovovaná za menej ako 200 dolárov, má iba desatinu pohyblivých častí oproti 4T, nikdy nezdochne v zákrute, dá sa servisovať s „príborovým nožíkom“ a predáva sa takmer o tisíc dolárov menej ako štvortakt. Potrebuješ viac dôvodov na jej kúpu?


Zdroj: MXA


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 6
0.jpg
1.jpg
2.jpg
5.jpg
header.jpg
70 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 13.7 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

mito12, 27.01.2009 07:24
amen

mattoni, 27.01.2009 07:38
:-P

sovietlc4, 27.01.2009 07:49
wau normalne som rad ze mam 2t ... :bla:

admin, 27.01.2009 08:20
Akurat je nefer a nelogicke porovnavat 250 4T a 250 2T, lebo nemoze spolu jazdit v jednej triede. Skoda ze som 2T nikdy nejazdil, vela veci v tom clanku ma nieco do seba (hlavne udrzba, 5kg vahy moto mi je ukradnutych pri mojich 100kg).

mattoni, 27.01.2009 08:22
2T forever

pies, 27.01.2009 08:36
tom a preco nefer a nelogicke? je to rovnaka kubatura!!! to ze 2T ma vyssiu ucinnost, pri rovnakej kubature je vyhoda konstrukcie jeho motora, 4T je zase daleko jednoduchsia na ovladanie a techniku jazdy, vela sutazi v USA zacina povolovat 250 2T do rovnakej triedy ako 250 4T a myslim ze vedia preco, skus spravit nejaky MX pretek na 250 2T (daco podobne ako si robil so Shercom) a zistis, ze preco ich davaju do rovnakej kubatury...ako sa aj v clanku pise aj na 2502T aj na 2504T sa dosahovali rovnake casy, takze si nemyslim, ze to porovnavanie je az take uletene
....a este posledna vec: 250 2T uz do rovnakej kubatury ako 450 4T v dnesnej dobe rozhodne nepatri

JURIPKO, 27.01.2009 08:40
Ja som mal to štastie a vyskúšal som aj 2T a teraz 4T síce Hondu,ale v konečnom dôsledku je to skoro to isté je tam vela lákavých výhod,ale začiatočník na 250 2T je dost odvaha.Je strašne sílná a pridávať vie každý,ale ovládať už je tažšie.No článok je dobre spracovaný a tie rozdiely tam sú vypísané.

spatas, 27.01.2009 09:28
Podla autorov clanku by mala byt trieda MX2 250 4T aj 250 2T. Tak MX1 by mala byt 450 4T a 500 2T. Takze ak zacnu asociace o tom rozmyslat ako autori clanku, tak sa mozno dckame navratu 500 2T do vyroby a predaja. Som rad, ze 2T maju stale priaznivcov ktory si nevedia predstavit zivot bez 2T masin. Mam YZ 250 2003 a inu masinu ani nechcem ani nebudem chciet. Jedine novsiu budem chciet.

admin, 27.01.2009 09:47
JURIPKO: ona ani v konecnom dosledku nie je silnejsia, ale je to len pocit (privera, nastup vykonu).

pies: v podstate mas pravdu, lebo 250 4T nebyvali zo zaciatku take silne, preto mohli konkurovat len 125 2T, teraz doba pokrocila. Aj ked 250 4T ma stale menej koni ako 250 2T, v casoch to vyjde asi na rovnako. Osobne by som nemal problem jazdit s nimi v jednej triede!

kxbibo, 27.01.2009 09:50
Veľmi pekný článok a podrobný. To mám rád. Uvidíme ako pôjde vývoj pravidiel ďalej a najmä vývoj motocyklov.

jozocr1, 27.01.2009 10:01
presne tak , je tam ten pocit z privery :lol: vecsina jazdcov co jazdi na 250 4t by v tom momente uz mala davno hodenu vyhsiu rychlost alebo by sa toho zlakla :lol: Osobne ked som jazdil 125ku a pozical som si 2504t tak sa mi to zdalo strasne slabe ze vobec to netaha za ruky ako salene ze co s tym je . Zvykol by som si lahko na 4t 250 ci 2t 250 :lol:

barny, 27.01.2009 10:11
ale je tu dalsi problem..........ak by jazdili spolu 250 2T spolu s 250 4T aku triedu by jazdili 125 2t? 125 2T sa nemoze rovnat s 250 2t aj keby bola kompletne na "steroidoch" B-) .....ved v MX2 prave zvýsili výkon 125 2T na 150 2T aby mohli konkurovat 250 4T....myslim si ze nehrozi, aby sa znova vyrabali 500 2t z 30 jazdcov by si mozno 1 kupil a ostatni by uprednostnili "ludsku" 450 4T....riesenie vidim bud v znizeni obsahu vlaca u 450 4T alebo vo zvyseni obsahu u 250 2T... :) peace :!:

jahnic, 27.01.2009 10:12
Neviete ako to je s tými studenými zvarmi? Lebo plánujem kúpiť nejakú 05 alebo 06.

pies, 27.01.2009 10:28
jahnic, nie je to az take tragicke, kontroluj hlavne vizualne celistvost zvarov a ci nemaju praskliny, no a chod jednoznacke do 06, ta uz ma tlmice SSS a titanovu zadnu pruzinu

tekis, 27.01.2009 10:55
mna fascinovali tie tlmice! mal som vplane ze si poriadim 2007,ale pre nedostatok prasuli moj plan zlihal

enslow, 27.01.2009 11:07
2 takt forever....buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeaaaaaaaaaeeeeeaaauuuua
buaaaaaaaaaaaaaaaaeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
eeeeeeeeeeeeuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

Upravil enslow, 27.01.2009 11:08:35

lukso, 27.01.2009 11:16
Ako píše Tomáš, 4T za posledné roky veľmi pokročili. Myslím si, že sa to malo riešiť postupným znižovaním objemu 4T. Teraz by také akurátne pre 4T mohlo byť MX2 200ccm a MX1 350ccm. V takom prípade by aj tých 2T zostalo viac..

marcom, 27.01.2009 12:47
Pekný jednostranný reklamný článok. :-/ Isteže nikto nepochybuje o fyzikálnej účinnosti 2T motorov, ako aj úspore na materiály atým pádom na hmotnosti. Takisto údržba o čosi jednoduchšia aj keď s kratšou životnosťou jednotlivých dielov(oproti4T). No treba sa zamyslieť prečo nastal taký prepad v predaji 2T v celosvetovom meradle?
A pripájam sa k Tomovi s názorom neférovosti. Myslím si že by bolo likvidačné zrovnoprávniť kubatúry 2T a 4T. Možno menšie úpravy v regulovaní áno(150 namiesto125) ,ale vyrovnať kubatúry??? :~

marekparek, 27.01.2009 12:52
zrovnopravneni kubatur by asi nepomohlo, protoze ekvivalent ke 450, proste neni, protoze na svete je malo sebevrahu, ktreri by chteli jezdit tento objem ve 2T. navic co bychom delali se 125, musela by asi vzniknout dalsi trida

masina, 27.01.2009 12:55
No mňa normálne ten článok zobral,páči sa mi.Som rád,že som zo 4T prešiel na 2T.Ale je to pre mňa nevysvetliteľné,že 2T tak klesajú na počte kusov predaja jednotlivých rokov.

pies, 27.01.2009 13:05
marcom: s tou reklamou sa tazko mylis, skus si prestudovat ine clanky na stranke MXA a zistis, ze niesu zatazeni na nijaku znacku, a ked treba kritizuju len taky fukot
......potom sa prevez na YZ250 06-09 par kol po trati a daj argumenty co z toho co je napisane v clanku nie je pravda!!! :bla:

mires18, 27.01.2009 14:10
ja stale verim iba dvojtaktom lebo si na nich vsetko spravim doma no nie?

volodaj, 27.01.2009 14:13
mires18> Už vidím, ako robíš takú častú vec na 2T ako je výmena ojnice doma.

mamaloosa, 27.01.2009 14:45
Nemam nic proti 2T, ale trend 4T je uz tak nastupeny ze ho nic nezlomi a vyrobcom je uplne jedno ci si date motorku servisovat za 200 USD alebo 2.000 USD. Bohuzial je to tak, v kazdom pripade na 4T zarobia 2krat (prvy krat na motocykli , druhy krat na nahradnych dieloch).
Bohuzial si myslim, ze je to tak a otocit tymto trendom uz nedokaze nikto

svetu mier

admin, 27.01.2009 14:55
Vyrobcovia su radsej, ked sa servisuje za 2000 a nie za 200 (EUR, USD...). Preto teraz televizor vydrzi 5 rokov (a nie 30), pracka, auto... cokolvek - podobne. Aj "znackove" tenisky...

marcom, 27.01.2009 15:02
pies: ale ja nemám nič proti reklamným článkom. a viem ako to chodí pri písaní takýchto testov to mi ver. A už vôbec netvrdím že nová YZ-to je zlá mašina, práve naopak. No pametám si tak 2 roky dozadu vyhlásenia Yamahi ale aj Hondy že rozmýšlajú o úplnom zastavení výroby 2T modelov. A keď zistili že európsky výrobcovia (KTM,GAS GAS,Husqvarna) robia celkom slušné čísla a ľudia to neprestali kupovať,, tak sa snažia vrátiť späť na trh. A potom vznikne test kde stojí:"Má najširšie, najjednoduchšie, najpoužiteľnejšie a najprispôsobivejšie výkonové pole zo všetkých 250cc dvojtaktov...." čo vôbec nemá reklamný charakter :lol:

Ešte posledná vec. Som za väčšiu vyváženosť štartovacieho pola či už v MX ale aj v CC, a mám rád pestrofarebnosť žnačiek a preto aj takýto "test" je u mňa výtaný. HOU Dohovoril som. :D

pies, 27.01.2009 15:10
Beriem, OK....Ale aj tak urcite si sa uz na nejakom 2T 250 viezol, no skus si aj novu YZ? A uvidis, ze ta veta s tym reklamnym charakterom ma nieco do seba.

scania, 27.01.2009 15:37
nech každý jazdí na tom čo chce na tom načo má a na tom čo sa mu páči.
Ja mám rád endruká a pasuje mi 4T vážim 100 kg + výstroj a proste priebeh 2T že nič nič a potom bzzzzzzzz mi nesedí, ja mám rad radšej tratktorý zaťah 450 4T , ale zase mi vadí jej horiš ovládateľnosť, cháp ovládateľnosť nie váha. Ináč podľa môjho názoru by bola najideálnejšou moto asi 300 4T dostatok PS a dostatok Nm.
toť môj názor zatiaľ

scania, 27.01.2009 15:58
jednoznačne však musím dodať že 2T som skúšal, cez hondu , suzu aj kawu a všetky boli proste ovládateľnosťou niekde úúúúplne inde ako moja 450 4T to je jednoznačne pravda takže 2T má v tomto smere určite navrch. Takže ako vravím proti gustu žiaden dišputát.

13srofino13, 27.01.2009 16:15
bud som tupec alebo ani ostatny nepoznaju tlmice znacky SSS ??? :roll:

volodaj, 27.01.2009 16:21
13srofino13> Ja si myslím, že SSS neznamená značku tlmičov, ale Speed Sensitive System. To znamená, že reagujú na rýchlosť pohybu piestu a nie na jeho polohu. Keby si si riadne prečítal článok, tak to tam je opísané.

Mr.Yamaha, 27.01.2009 17:44
Nechcem dávať rozumy,ani niesom veľmi skúsený ale z môjho hobby pohľadu neni 2T250 MX akákoľvek pre hobby jazdenie,je to pre vyspelých borcov. Juripko má úplnú pravdu, ono jazdiť 250 2T fakt neni zďaleka tak jednoduché ako jazdiť 4T pretože2T 250 neodpustí ani milimeter plynu v celom rozsahu/mal som novú suzu 2007,lebo sa mi YZ250F naivne zdala slabá,ale na 2T som sa potom vôbec nechytal/vozím sa často aj na 4T 250 aj na 4 T 450 a je to oveľa kľudnejšie povozenie,mám aj gaggas 300ec,ale čo sa týka mx 2T250,tak to je iná káva,to chce veľmi pevnú ruku a veľké kule,nič pre hobby kategóriu a už vôbec nie do lesa a pre začiatočníkov,tam je oveľa vhodnejší 4 T,alebo 2 t ale enduro.

spatas, 27.01.2009 17:57
mr.yamaha je to tvoj nazor, ale ja s tebou nesuhlasim. Na 2T 250 sa da aj zacinat aj jazdit hobby aj velmi dobre a kvalitne zajazdit si. Zalezi len od jazdca co chce. Su ludia ktorim staci sa na nej povozit, niektori aj trenuju aby sa poriadne povozili a niektory trenuju aby dokazali na nej zavodit. A vsetci co som opisal su hobby jazdci. Len je medzi nimi rozdiel ako sa ku svojmu konicku postavia. Vsetko zavisi len od jazdca.

JURIPKO, 27.01.2009 18:09
spatas je to tvoj názor,ale ked sa pozreme na MXpreteky to je skoro jedno či vrcholové,alebo nejaké pohárové seriály tak tých 2T tam moc nieje.

ktmichal, 27.01.2009 18:14
Celkom pekný článok až na to že sa dá zrenovovať za menej ako 200 dolárov a dá sa servisovať príborovým nožíkom.
Sám som chcel kedysi 450 4T, ale som rád, že som ju nekúpil a namiesto nej som kúpil 250 MX 2T. Pre mňa ako hobíka je to oveľa väčšia zábava, oveľa živšia jazda, neuveriteľné zrýchlenie pri akomkoľvek ťuknutí do plynu a hlavne dokážem sa na nej veľmi dobre vyblázniť.
Na 4T som sa ešte nevozil, takže porovnávať to nechcem, ale s čítania si mýslím že nič pre mňa a keby som si mal kupovať ďalšiu moto tak jedine yz alebo sx 250.

jozocr1, 27.01.2009 18:18
ktmichal : ono je rozdiel jazdit a vozit sa :lol: a na citanie sa nespoliehaj -skus aj 4t 450 :lol:

admin, 27.01.2009 18:20
ktmichal: "Na 4T som sa ešte nevozil" - zopar kamosov jazdilo 2T 250 a presedlali na 4T 450 a hovoria ze kam sa hrabe 2T s vykonom... Takze si to vyskusaj a potom budes mudrejsi ;) 4T taha plynule, 2T az po privere - preto sa Ti zda ze ako strasne silno taha. Je to o tom, ze najskor netaha a potom az moc :lol:

picaso, 27.01.2009 18:39
No tak som kupil YZ 250 2OOO,,,,,,,,,,,bud je nahovno alebo to neviem ,,,,,,,,,,ked dam sulec na doraz necitim ziadne obrovske trhnutie na privere ,,,,,,pekne plynule zabera ,,,,,,,,,,,je to skor vyfukom ,,,,,,,,,,,jazdi sa mi na tom lepsie ako na 4T 450 ,,,,,,,,,oproti 4T 250 viac zabavy , same drifty furt na zadne , kedykolvek zrychlenie ,,,,,,citim sa ako riadny palic ,,,,,,,,,,,,,,,skor to unavi je pravda kantrac na tom asi bys om umrel ,,,,,,,,,,,,,,na blbnutie cez vikend a vycistenie gebule po praci super vec ,,,,,,,,,,,,,,,dalsi by som si predstavil YZ 250 ale hodne mladsiu ,,,,,,,,,,,zas jazdim velmi kratko mx ale mam radost

ktmichal, 27.01.2009 18:54
tomXX: Možno aj ten 4T niekedy vyskúšam, ale to by som musel byť pri peniazoch, čo ako študent nie som. A ja som nepovedal ze 250 2T je silnejšia ako 450 4T, pretože na pretekoch na 450ky určite 250ky nemajú, to viem. Asi ste ma zle pochopili, alebo som to zle napísal, ale picaso to vystihnul na 100%, proste je na tom riadna zabava, drifty, stale na zadne.

Upravil ktmichal, 27.01.2009 18:55:49

fejfo, 27.01.2009 19:00
Páni mal som dvojtakty aj štvortakty s každej dvakrát. Stále som špekuloval. No potom som pochopil že 2t je pre skúseních paličov a nie pre mňa.Zo skúsenosti sa dvojtaktu nieže bojím ale mám pred ním veľký rešpekt.

vlke, 27.01.2009 19:05
pies: Perfektná voľba článku, ďakujem.

JURIPKO: je normálne, že si típek vyberie 4T 450cc čo ho tak neubije ako 2T 250cc a pritom má ešte výkonostne navrch. Keby sa jazdili rovnake kubatúry tak by to bolo o niečom inom a tých 2T-ktov by tam bolo oveľa viac. Aj keď nie raz som videl ako Bučko alebo Predanóczi na 2T 125cc vyplatili aj pánov jazdcov na veľkých 4T. A tiež netreba zabúdať na to že ľudia od opíc nemajú ďaleko a preto sa radi opičíme a kseme to čo má každý lebo reklama a spoločnosť ti natlačí do hlavy svoju pravdu a kupujeme nie čo chceme ale to čo oni nám chcú predať.

azzan, 27.01.2009 19:18
2T by sa v motokrose oplatil len po zmenení kubatúr ,ako ste už písali a je to aj vidiet v MX2 nevidíte nič len 250F :D ,ale v endure je to naopak ,tam sa 2T darí a tí čo skúsili 2T enduro vedia prečo to tak je ... aj ked mám YZ 250F tú 150 2T by som skúsil .D

spatas, 27.01.2009 19:38
Ano nieje vela 2T na pretekoch. Je to tym, ze vela ludom 4T vyhovuje. Ale ja si myslim, ze keby boli v najvyssich sutaziach vyrovnane podmienky pre motorky 4T a 2T tak niektori by radsej jazdili 2T lebo im to viac vyhovuje. Lenze im ide o vytaztva a preto nemozu zaostavat koli motorke ktora podla ich slov neodpusti ziadnu chybu.
Mam rad 2T koli tomu, ze som stale v maximalnom sustredeni a v strehu. 4T ma svojou plynulostou chodu ako keby ukludnuje a sa mi zda, ze malo pridavam alebo co.A aby som si jazdu na motorke uzil a vychutnal poriadne, ci uz na 4T alebo 2T, chodim behat, bicyklovat, dviham cinky a v daka tomu ma neprekvapi prudky narast vykonu po pridani plynu, aj ked si myslim, ze to nieje az taky prudky narast. Jednoducho ma to bavi viac na 2T ako na 4T.

Minddo, 27.01.2009 19:49
Velmi pekný článok, ale ja mám aj tak radšej 4T, skusil som aj 2T, je to pekné vozenie. Podla musí človek vedieť na čom sa mu lepšie jazdí či 4t alebo 2t a podla toho sa rozhodovať.

Rony118, 27.01.2009 19:55
videl som par krat Pichona (na vlastne oci ) na SUZUKI 250 2T Podla mna to naj-co som kedy videl . Ak niekto mate videjko - dajte ...

Rišo, 27.01.2009 20:19
Skusme porovnat aj spotrebu 2T-4T rovnakej kubatury, kolko to spravi za rok koruniek? Mam 4T a v batohu na chrbte vodu a slaninu, chalani na 2T benzin. Nemam nic proti 2T, ale na mna je to moc silne :)

Upravil Rišo, 27.01.2009 20:20:40

josto, 27.01.2009 20:27
vyberať si podľa článkov,diskusií,reklamy je istotne hlúposť,treba si to vyskúšat a porovnať :bla: už mlčím

madMX, 27.01.2009 21:38
spatas on tam prudky narast je pokial jazdis ako sa ma...to znamena v kazdej zakrute spojka a plny plyn. Naucil som sa to az ked som z 250 2t presiel na 125, ked som to ale skusal znova na TRUovej 250, proste sa na tom nedalo udrzat, preto dakujem, neprosim....
ja myslim, ze tie tlmice su uz od 2005 ako aj hlinikovy ram a nezmeneny motor do teraz...

Martin KTM, 27.01.2009 21:57
Ja som presedlal z 250 2T na 450 4T a mozem povedat ze vykon ma 4T vacsi a lepsi (pri mojej vahe neskutocny).Na 4T vydrzim o dost dlhsie jazdit a nebolia na ruky ako pri 2T a aj v batohu mam vela miesta

picaso, 27.01.2009 21:57
Zas TRU bova250 je s inej planety ,,,,,,,,,,to nie je pre ludi :D

pies, 27.01.2009 21:58
MAD: nie nie, mam stahnuty manual aj od 2005 a je to ine

madMX, 27.01.2009 22:07
ja len, ze som mal yzf 05 aj 06 a tlmice sa mi zdali rovnake(aj pri jazde)... do 05 ked isla brzdova hadica spodom boli ine...

Michal_WR, 27.01.2009 22:35
Ved clovek je tvor lenivy, tak naco kupovat 2 takty ??? :lol: :lol: :lol:

Maco250sx, 27.01.2009 22:55
nedam dopustit na 2t.vozil som sa na vseliakych 4taktoch ale ani jeden nema take palby ako 2t.dokial budem jazdit tak budem mat 2t to su stroje.

jozocr1, 27.01.2009 23:12
presne tak ako pise madmx, ked presadnes zo 125 na 2502t vidis aky je to divocak teda pokial na tom jazdis ako na tej 125ke ,spojkovanie atd..

Mr.Yamaha, 28.01.2009 02:07
spatas:šťastie praje pripraveným!!!!

schut, 28.01.2009 06:56
Vymenim CR 500 za YZ 250

spatas, 28.01.2009 07:32
madMX keby si jazdil na tej truovej 250tke minimalne pol sezony, tak by si si asi na ten narast zvikol a aj tie vyjazdy zo zakrut by si natrenoval. Neviem ako trenujes, ci sa len vozis, alebo aj kondicne ale na 250tke sa da udrzat ked chces. Neviem ci myslis tym plny plyn tocit plyn na doraz. Netocim plyn na doraz. Ja to nepotrebujem a je to pre mna zbitocne. Ak idem zo zakruty smykom, citim, ze to je na hrane pretocenia, tak si myslim, ze mam dost plynu. Po prejdeni zakruty s dost pridanym plynom tam uz nieje taky velky rozdiel v naraste vykonu. Kusok za zakrutou radim vyssi stupen. Plyn pridavam kolko potrebujem a pokial mam aspon jednu nohu na stupacke, tak sa udrzim skoro vzdy. Ak sa neudrzim, spravil som nejaku chybu.
Kazdemu vyhovuje nieco ine a podla toho si volime motorky. Mam vela dovodov preco mam 2T, preco mam 250 a nie 125 a som s nou velmi spokojny. Ale bolo by mi jedno ci mam motorku 4T, 2T alebo s elektromotorom. Hlavne, ze mam na com jazdit.

MX250F, 28.01.2009 11:55
na 100% suhlasim s barnym... ja osobne by som štvortakta nevymenil za ziaden dvojtakt... neviem čo vyhutujete, že drahý servis a čo ja viem čo. Jedna vec je, že ked sa o to človek dokonale stará, mení čo i len trošku špinavý vzduchový filter a pravidelne vymiena olej, kontroluje ventily, vymeni piest podla intervalu MTH,ktorý píše manuál tak zlatý štvortakt... ja som mal kedysi dvojtakta CR125R a so štvortaktnou 250-tkou to je 100 a 1...

Oberg, 28.01.2009 12:05
super článok. Pred rokom som jazdil EXC 300 a teraz EXC 530. Tak to m´žem osobne porovnať. 530 má brtut. výkon ale je kontrolovatelnejší ako pri 300vke. Napr po zadnom nemám problém prejsť s 530 aj pol km. Pri 300 som musel stále korigovať so zadnou brzdou - a jazda je celkovo taká akčnejšia. 300 ja podľa mňa vhodnejšia na poriadne ENDURO preteky, je super do ťažkého, veľmi ťažkého terénu. 530 ja táká pohodovejšia - viac hobby. Servis: pre 2T určite jednoduchší - aj keď velmi záleží na pretriskovaní. Na budúce si kúpim zase 4T.

madMX, 28.01.2009 13:03
spatas si sa rozpisal...tym, ze som sa nemohol na nej udrzat som chcel povedat, ze vykon je ovela tazsie vyuzitelny ako pri 4t...clovek sa viac narobi a o plynulosti prejazdu zakruty aka je na 4t moze iba snivat... Kazdy si ale zatial moze vybrat, takze je to v poriadku, nie? caves

admin, 28.01.2009 13:06
Truba má nejakú špeciálnu 100-koňovú edíciu? :lol:

RIKI TS, 28.01.2009 13:52
Keby ste mali taku moznost ako ja, odviezt sa na nacipovenej CRF 450 Daniela Kristofcaka MX1 c.20, tak pochybujem, ze by tu este niekto napisal o 2takte, ake ma axceleracne vlastnosti a podobne a to sam jazdim na YZ450F a vozil som sa aj na CR500. To je motorka z inej galaxie a to naozaj neprehanam.

Marek 62, 28.01.2009 14:22
Trochu z mojich skusenosti zacal som na YZ125,potom to bola SX125 ale na moju váhu 95kg to bolo slabe tak som kupil CR250 a to sa mi zdalo ze sa to neda ovladat.Zvykol so na nu pri mojej ucasti 3-4 preteky do roka a umiestneni 25 a vysie,lenze som prisiel na to ze ty ktorych som v pohode nechal za sebou presli na 4T a ja uz ich nemozem zrazu chytit.A to je to co sa tu pise ze ten 4T je pohodlnejsi netaha tak ruky a ten prechod cez zakruty je plynulejsi atd...Tym nechcem povedat ze kto prejde z 2T na 4T poskoci vo vysledkovej listine o 10miest dopredu to su len moje postrehy.Ale zase ta vona benzinu za 2T tu nenahradi nikto. Inac clanok je super ale pies to vie.

Upravil Marek 62, 28.01.2009 14:24:03

ondro257, 28.01.2009 21:51
inak , co sa tyka tych percent ,, myslim,, ze v roku 2009 bude predaj 2t vecsi nez 24%.. teda aspon mam pocit,, podla vasej diskusie...

janko21, 29.01.2009 11:42
No ja som mal KTM 450, 525. Minuli rok som kupil 300. Venoval som vela casu pri vybere a zhrniem Vam svoje skusenosti:
4T:-kludna az tazkopadna, rychla jazda
-servis-NO PROBLEM, neviem preco kazdy porovnava servis 2T a 4T a mysli, ze 4T je drahsi. Nie je. Je to cca narovnako, mal som a viem to porovnat!!!
-nizka spotreba (velky dojazd)
2T:-ziva, poskakujuca, dava pocit vyssej rychlosti
-zere ako svina (aj travu okolo cesty)!!!
-vacsia odozva terenu
-vzdy bude lahsi ako 4T
Zaver: ked sa chces blaznit, zabavat,..., kup si 2T (ako ja)
ked chces jazdit cisto, profesorsky, na cas, kup si 4T
PS: s tou ucinnostou a fyzikou???!!! 2T ma vzdy mensiu ucinnost ako 4T, vacsi vykon ma len vdaka tomu, ze ma vybuch pri kazdom zdvyhu (t.j.2xviac ako4T), ale vykon nikdy nebude mat vyssi 2x, lebo spaluje nekvalitnu zmes (obohatenu o vyfuk),... da sa povedat, ze 4T je dokonalejsi vseobecne, ale pokial je hmotnost pohybujucich casti meritko,.......

2T...?.....4T...?.... vyber si co chces!!!!

bartolini, 29.01.2009 13:25
myslim ze porovnavate neporovnatelne. Osobne som behom sezony vyskusal aj 2t a teraz mam 4t. Na 2t sa mi lepsie sli technycke pasaze, a kratke ostre zatacky. Na 4t je to super vo vyjazdoch a hlavne takych kde to mas pozatacane, kameniste a povyhrabavane korene, v dlhych rychlich zatackach. A hlavne je to na90 percent o strelcovi. Poznam chalana co spolu chodime jazdit, mal rm125 potom xr250 teraz ma hus.wr250 a ide stale vaznu strelbu. CHce tim len povedat ze kazdemu pasuje nieco ine a su medzi nami taky co dokazu ist asi aj na motorovej pile a je im jedno ci je 2t alebo 4t.

ohnovi, 29.01.2009 14:02
janko 21: prepáč ale s tou spotrebou s tebou nesúhlasím. Nemusí to byť vždy pravda moja exc 250 žerie oveľa menej ako kamarátova exc 250f. Záleží hlavne na nastavení (ihla,hladina paliva v karubrátore,...) aj keď ja spomínam enduro stroje, pri MX by to tiež tak malo byť :roll:

Myslím že ostatné si vystihol na jednotku :lol: :lol:

VanDahl111, 29.01.2009 16:09
ja som narodeny na 2t a na 2t aj umrem:D 2t -4ever a yamaha obzvlast

janko21, 29.01.2009 19:19
ohnovi:
pisem o 450 EXC a EXC 525 vs. EXC 300. spotreba mi vychadza takmer 2x viac na 300 (250 som nemal, ale vraj zerie menej ako 300). Nastavenie bolo optimalizovane (seriove). Nechcem porovnavat jablka s hruskami. Mam 2T a som spokojny (pre tu dravost, hravost,...), spotreba je proste o hodne vacsia. Uvaz len fakt, ze ti to udiera 2x castejsie!!! A na zaver, myslim, ze pri vydajoch na bike je benzin zanedbatelna polozka.

janko21, 29.01.2009 19:22
Komu by nestacilo, tu su nejake clanky k teme:
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=49857&fid=28
Článok - Súrodenecká rivalita: 300EXC vs. 400EXC a ako bonus 300EXC vs. Gas Gas EC300

torrelles, 29.01.2009 20:20
chlapi neviete ze ci suzuki este vyraba 2T -250ccm 09ki???????ak mate nejake foto alebo clanky ta mohli by ste tu smarit dikii

admin, 29.01.2009 20:34
torrelles: vlavo pod menu je take kuzelne okienko - tam napises svoje tajne tuzby a ono Ti ukaze stranky kde sa o Tvojich tajnych tuzbach pise. V skratke sa tomu hovori vyhladavanie!

slovak11, 29.01.2009 21:02
Ja by som bol tiež rád keby urobili zvlášt kategoriu pre 2T, nach si hltaju navzájom ten smrad, ja by som nemal olejove bodky od nespáleného eleja na drese, ked to chrlia s vývuku. :lol: :lol:

CRUCIFIX, 29.01.2009 21:20
slovak11 sak ale treba sa dostat pred tie 2T aby si nebol od oleja.... :lol:

slovak11, 29.01.2009 21:23
To ma nenapadlo, ale mne to za jazdy nevadí, vtedy to nieje take zlé ale v čakacom priestore tam to je paradička. :lol:

RmarekM, 29.01.2009 23:15
A co sa na tej Yz tak zmenilo ? potah sedanky ? alebo nejake malickosti? :lol: :lol: Keby tam nebol ten "novy potah " tak mame vlastne pred sebou model cca 2005 teraz si pozrite clanok Novej Kx-F 450 , alebo Cr-F 450 ? tam su uz trosku ine zmeny ze ? 2t sa etse tak udrzi v endure.. :bla:

Upravil RmarekM, 29.01.2009 23:16:11

excmania, 30.01.2009 00:20
Ja som si na zaciatok vybral 2T 250.Nie som ale taky zaciatocnik,co sedi prvy krat na motorke,to nie...jazdim od 10tich a presiel som od pekaca,cz 175,simson,tatkovu MZ150 az po premna takmer dokonalu MX 250.Viezol som sa na kazdej modernej seriovo vyrabanej kubature od 2t 125 az po enduro 525,cize som mal scoho porovnavat pri rozdovani co kupit.

kazdy co chce jazdit si vyskusa,porovna a kupi si co mu je pochuti.Mne jednoducho 2t ucaroval tou krasnou agresivitou a nadhernou vonou z vyfuku a dalsich x drobnosti.Moja dalsia moto bude dufam opat 2t ale snad uz endurko exc300.


ale uprimne si myslim ze v MX dvojtakty uz neaka opatovna slava asi sotva zastihne.Ked vytiahnem casopis z roku 1999 a pozriem ako sa 4t motor zmenil za 10rokov tak v roku 2019 budu davat moznost jazdit 300 2t s 250 4t:D.A okrem toho na 2t uz ani neni co vylepsovat

pies, 30.01.2009 07:38
excmania: by si sa velmi divil, ci na 2T nie je co vylepsovat, pockaj si ked pride Husaberg na trh so svojim 2T, vylepsovat, sa da toho dost, lenze preco investovat do 2T, ked 4T vynasaju viac?

...no a este k tej diskusii: zo zaciatku sa to uberalo celkom zaujimavym smerom, no potom prislo par vyplodov nejakych 4T sektarov a zacalo sa to zvrhavat, pritom tu nikto jednoduchosť jazdy 4T oproti 2T neupieral, skoda, ja osobne keby som na to mal vlasnil by som 2T aj 4T, obe maju nieco do seba, ale kedze nie som profik, nemam penazi na rozdavanie tak jazdim na tom co mam....a este nieco neviem preco tu mnohi pletiete endurove masiny, clanok aj cela diskusia sa mali uberat MX smerom

admin, 30.01.2009 08:16
pies: ale vies co je smerodatne - nie nase potesenie, ale zisk vyrobcov :skull:

JURIPKO, 30.01.2009 08:43
pies to stebou súhlasím trend sa úplne odklonil od 2T tak sa nie len prestalo vylepšovať,ale aj vyrábať.Mám velmi dobrá spomienky na 2T,ale tiež niesom až taký kapo,aby som mal aj aj,ale som rád,že som našiel motorečku,ktorá mi sadla jak rit na šerbel a to som ich vyskúšal dosť.

TRU, 30.01.2009 13:34
NO TROSKU BY SOM AJ JA PRISPEL.
MYSLIM ZE NA 2T JE STALE CO ZLEPSOVAT,LEN VYROBCOVIA NA TO KASLU A TLACIA DOPREDU 4T. BEZ DEBATY JE JAZDA NA 4T PLYNULEJSIA,ALE AJ TEN LAHKY,ROZHOPSANY A NA UDRZBU BEZ DEBATY MENEJ NAROCNY 2T MA NIECO DO SEBA. POZRITE SI NAPR MOTOKAROVE MOTORY- FIRMA VM,CO CHCE SERIOVO VYRABAT BYVALU PRAGU ICH ROBI UZ PEKNE DLHO A VYVAZA TO DO CELEJ EUROPY . TIE MOTORY SU SPICKA NA TRHU. POKIAL SOM SA DOZVEDEL,TAK TERAZ VYVIJAJU NOVY MOTOR 2T, DVOJVALEC O OBSAHU 250 A MA VRAJ CEZ 100 KONI NA BRZDE A CHCU HO VYSPICKOVAT AZ NA 130. TAKZE URCITE BY SOM 2T DO KOSA NEHADZAL A MYSLIM ZE ESTE MA SVOJU BUDUCNOST,ZALEZI LEN OD VYROBCOV AKO SA K TOMU POSTAVIA. CAS UKAZE. :lol: :bla:

Maco250sx, 30.01.2009 21:54
ani jedna zo 4t motocrossovych motoriek nema taky vykon a silu ako 2t ktm 380 sx.

admin, 31.01.2009 12:01
Maco250sx: vykon a sila nerobi vysledok B-)

Matooo, 31.01.2009 12:46
Cely tento clanom mi pride nejak divne...Jak keby niekto mal na sklade moc tychto yz-iek a chcel sa ich zbavit, taky rozsiahlejsi inzerat....

slovak11, 31.01.2009 13:20
matooo, presne si to trafil. To iste ako keby niekto písal že nečo si kupovat Mercedes, BMW alebo Adi, lebo je to prepchate elektronikou, drahý servis ešte drahší nákup. Bude tu písať ako je dobrá nejaká značka TATA lebo ma ma minimum elektroniky, odvezie ta kam potrebuješ.
Každý si musi uvedomiť že motocyklový šport je drahý, nákladný. Ked kupovat niečo rozumne tak, nie 2T ktorý už je na ustupe a prestáva sa vyrábať. Ale treba kupit niečo nove kvalitne. a tým je jednoducho 4T.

admin, 31.01.2009 13:40
Ja proti 2T nemam nic, ale neviem sa na tom odviezt. Jazdim pre radost a ked mi to ide lepsie na 4T, tak nevidim dovod ist do 2T ktory neodpusta chyby... Chybujem casto, nespravna rychlost v zatacke alebo na vyjazde z nej na 2T = hotova katastrofa.

oxtar, 31.01.2009 14:25
ja by som sa kludne dal o5 vratit na 2t kazda ma nieco do seba 2t je fakt nekrestanska zabava ked sa mi podary na 2009jazdim na 2t urcite !!!

marco41, 01.02.2009 09:36
ma to neco do seba ked strelci jezda na 250 2-t
:bla: ja tez mam 2-t a aj pri nom zostanem.................................

marco41, 01.02.2009 09:47
slovak11:to je tvoj nazor ....... ale mozes si kupit 4-t jaki chces a nekdo ta predbehne aj s ,,satromodnym 2-t,, a potom mozes 4-t hodit do kontajnera a ked sa pokazi ani nehovorim.Na 2-t sa nauci najlepsie jezdit to je fakt kdo vie 2-t ,4-t je preneho hacka :D

marco41, 01.02.2009 09:53
tomxx:pises ze 2-t neodpusti chibu...... a 4-t ked zaslapnes v zatacke tak ano?????? 10 min ho budes startovat ked sa zachlasta............... ,,nekdo musi aj 2-t obhajit,, B-)

cross0111, 01.02.2009 11:39
jeziiiiiiiis :):) to musi byt deloooooo :-O :-O :-O :skull: :skull: !! PARADA !! :lol: darmo ................... 2-STROKE .....4 EWA :lol: :lol: :lol:

admin, 01.02.2009 12:57
marco41: osobne to vidim tak, ze na 4T zaslapnem 1x zo 100, a na 2T by som mal zlu rychlost asi 2x z 3... A o tom prechlastani - asi si nemal 4T...

hrino, 01.02.2009 13:17
TomXX:kde ste to vsetci nabrali,ze 2-takt neodpusta chyby? skor teren,nie? Ked je niekto blbec neodveze sa ani na 2-T ani na 4-T! Je to o zvyku! Ked si bol na CC gulasi,asi jedno kolo som plachtil za tebou(jazdim Hondu CR250R),neboli nejake rozdiely medzi nami,myslim motoricky! Nikde mal naviac 4-T,niekde 2-T! JE TO LEN O ZVYKU!!!AKO KOMU CO SADNE!!

Upravil hrino, 01.02.2009 13:18:21

scania, 01.02.2009 16:02
for hrino: čistá prvavda komu čo sadne !!!!!
for marco41: podľa teba kto jazdí na 2T je hračka na 4T nedaj sa vysmiať, bez urážky. Poznám mnoho chlapcov čo prešlo z 2T na 4T a maly problém si zvyknúť zo začiatku , ale to je len zvyk takže , netrep že je hračka prejst z 2T na 4T. Posadím ťa na moju raketu a stavme sa že plinom nepootočíš ani zdaleka tak ako napr. na 250 2T. A to ja fakt neobhajujem žiandu z nich. Začal som na 4T a medz tým som skúšal všetko možné hore dole aj KTM 300 exc čo má omnoho lepší tah odposu ako mx 2T proste mi to nesedí tak natom nejazdím ale nevraví že jedno alebo druhé je lepšie alebo natom alebo na onom je to jazdenie jednoduché.

scania, 01.02.2009 16:05
ale ako vraví staré príslovie: Každý chváli svojho kona

scania, 01.02.2009 16:10
for marco41: aaaa ešte tolko k tomu , mám aj kamoša ktorý jazíl doteraz len 2T , a zhodou okolností ide kupovť presne túto moto yz 250 , pýtam sa ho prečo nechce 4T on nato že , natom nevie jazdiť , strašne mu to trhá ruky, takže zase bude lan 2T , chápeš je to o zvykoch.

marco41, 01.02.2009 16:31
tomxx:videl som chlapka co to zaslapol hondu 450 4-t a musel to zavesit za auto a roztlacit aby isla................. tak sa to prechlastalo..........

oxtar, 01.02.2009 16:35
2T / 4T ? obidve su umna na rovnako """ je to jedno na co mas chut iba otom to je.... ta motorka ponuka to " ta druha zas to " buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

slovak11, 01.02.2009 16:36
marco41, mne nevadi ked ma niekto obehne na 2T, ale už ich na pretekoch motocrosu pomaly nieje vidieť. Ked sa mi pokazi tak je dam do servisu opravit, za svoje peniaze :D :D . alebo si kupim novu. Ked zastupím v zákrute chytí na prvý maximalne druhý krát, vieš lebo to nieje ani honda ani ktm.
Ono je to tak že niekto si našetri na motorku a myslí si že tým to skončilo, 4T su drahé, kupi 2T a myslíš si že si objavil ameriku.
Ja nikomu nekažem čo si má kupiť, každý nech si kupi na to čo má a na čo sa cíti. Ale to stále písane nákladne opravy, atd... :-O .
čitam tu tie diskusie ale nikto nikomu nenutil 4T, len par ludí si myslí ze 2T je nalepsie čo vyrobili.
Mám niekolko drahých aut, nikdy ma nezaujimalo kolko stoji servis a oprava, jazdim na tom čo sa mi pači a vyhovuje. :lol:

vlke, 01.02.2009 18:18
Chápem, že je zima, ale už to neriešte.

oxtar, 01.02.2009 18:32
ja tuto tému vidim tak do 2011

scania, 01.02.2009 18:49
naj komentár vlke

marek065, 01.02.2009 20:30
2T-su to ostre mašiny ale ja radšej ostanem pri 4T

imro, 03.02.2009 23:28
A som už nakazený.2 roky som jazdil 4t a prave teraz som objednal 2T Yamahu YZ 250

nocak, 06.02.2009 13:50
to je sila

CRUCIFIX, 15.02.2009 20:03
keby ste sa drzali vsetci manualu tak sa zbadate co je lacnejsie a co je drahsie...

Miso0713, 16.02.2009 08:51
Viva la 2T !!! :D nejde o to co je lacnejšie alebo drahšie....zase je to podľa mňa o tom čo si kto vyberie a čo mu ako sadne.... Odjazdil som dačo na 8Ocm, 125, 250, 500 z 2t z 4t takisto 250, 426, 450, 510.... Ale ostal som pri tom s čím sa mi najlepšie jazdí. A to je 250 2t a 450 4t.... 5OO 2t je ...slovami ťažko opísateľné peklo na trati ak sa drží plný.....250 4t sa mi nepáčila pretože nemá nejakú výbušnosť ale zas pre začiatočníka asi niet lepšej voľby ...odpustí chyby nie je to zabijak a dá sa na tom povozit, neutrhne to ruky :D ....125 je good fakt paráda, na tom sa dá blázniť stále ale pri dnešných 4t je to tak trošku nespravodlive i ked po pridaní kitu na 144 v šikovnych rukach ukazuje 4t 25Okam iba chrbat :DD. 250 2t....paráda.... ide to lahko , výkonu bohato,dobre sa to ovláda aj ked zadok si často berie nejaký ten drift ....servis za pár korún.... ale zase neodpúšťa...spravím chybu a cítim ju niekedy aj mesiace ;) ;) zato 450 4t je brutus ak je dobre spravený ale časom ked si človek zvykne na jej správanie nie je to až také strašné a moto odmení čistou jazdou... viac odpúšta chyby a dá sa povedať že skusenosť doplní viac menej plynulá reakcia plynu i keď sadať na 450 bez skusenosti je podľa mna dost trúfalé....Asi toľko odo mňa....4T je good ale ja ostavám názoru 2T 4EVER !!!!

Miso0713, 16.02.2009 08:55
Ece som zabudol jeden dodatok....kto vie a jazdil aj 4t aj 2t tak vie že 2h na 2T a 2h na 4T na doraz plynu je fakt velky rozdiel.... či uz 125,250 alebo 450.....

stacho, 02.03.2009 14:26
podla mna uplne paradna masina.... nic by som uz nanej nemenil.... :lol: proste dokonala..... :D mat taku.... :-O

jaromirko2, 10.03.2009 20:57
.........Uz ju mam tyzden v garazi,je pekna,dufam ze aj daco vydrzi.

ktm400gl, 07.06.2009 23:00
Mal som 4t a presedlal som na 2t musiš si kúpiť podla toho čo chceš jazdiť či motokr.a či kontry kros a či maš na Go motora

peter350, 24.07.2009 12:30
ja som spravil dost neobviklu vec vecinov sa presedlava z 2t na 4t ja som presel z 4t na 2t a som rad ze som to spravi a aj vdaka tomuto clanku som zistil ze som neurobil chibu

oxtar, 22.03.2010 04:52
....ja som jazdil CR 125r 2T-ktm 400,450,a som s5 na CR 250 2t a fakt je to premna " lepsie..

mx38, 23.06.2011 11:15
nechcel som zakladat zbytocne novu temu, ale tato vec stoji za omrknutie :)

http://motocrossactionmag.com/Main/News/YAMAHA-TWOSTROKE-MOTOCROSS-KIT-TURN-YOUR-Y...

199travis199, 02.03.2012 16:43
Restyling kit : http://www.ufoplast.com/en/news-mx/318/restyling-yz-125-250-2t-cross-enduro

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky