Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO LIŠOV 2018

ENDURO LIŠOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

Poradňa - Výdrž piestu a jeho kontrola
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 27.08.2010 00:15
Zdravim
odpoved na moje otazky som tu vo fore nenasiel, tak ak to tu nahodou je, ospravedlnujem sa...

Urcite naivna otazka. Ale ake mate skusenosti s vydrzou piestu a ako ste jazdili? Kedy mam dat piest pozriet v akom je stave? Kolko moze vydrzat pri okruhovom jazdeni supermoto a kolko pri hobby jazdeni po horach bez vytacania a velkej zataze len tak ,lajt,? Lebo rozmyslam vymenit na zimu kola, nech to nestoji v zime :D

Ide o CRF 450R r04 SuperMoto, kupil som ju po vymene piestu a ojnice, davam Motul 300V 15W50, prvykrat som vymenil po 3 mth, potom kazdych 5, teraz ma 10mth, prave som kontroloval ventily, vsetky OK, akurat lavy saci je na hranici tak to musim sledovat..

doteraz som jazdil cestne moto, s ostrymi motormi a ich zivotnostou a starostlivostou nemam skusenosti preto mi je vzacna kazda rada. Dakujem
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 27.08.2010 07:30
zrovna mám v dielni na kontrolu diely z crf450r/04.
no a po 6-tich rokoch nie je piestu ani ň , rozmer sa ani nepohol .
Ak sa "pohol "sací ventil - rovno zháňaj nový.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 27.08.2010 08:14
No veru, ja som po cca 100mth nemal z piestu poriadne zodranu ani teflonovu vrstvicku, akurat kruzok bol zodrany.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 27.08.2010 08:32
Presne tak nemusíš nič kontrolovať ak ti motorečka nenaštartuje na páku ventil hned vymeň.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 27.08.2010 13:30
Motorka štartuje na prvú šupu či je studená alebo teplá a to som 60kg chrúst, takže relatívne slabý. Po ďalšom tréningu skontrolujem znova, ak to uchodí dám rovno nový nech to náhodou nesypne. A neviete či je velky rozdiel v záťaži na motor pri crosse a pri supermote? Lebo s crossom, priznam sa, nemam skusenosti a neviem, ako tam motorka dostava zabrať, lebo ako čitam, tak to vydrži dlho. Chalani čo jazdia SM sa sťažuju, že 30 mth je hranica pre piest :-/

Zatial ďakujem za reakcie ;) :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mxmoto
registrovaný člen
63
Pridané: 11.01.2011 00:31
varandriver07 co som cital v porovnavani piestov W a W tak ti ten piest este vydrzi dost dlho olej a ol.filter v motore meniš kazdych 5mth co je dobre len nezabudaj aj na prevodovku

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 11.01.2011 06:50
mxmoto: Olej v prevodovke mením každých 15 mth :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mxmoto
registrovaný člen
63
Pridané: 11.01.2011 09:40
varandriver07: tiez dobre este by som doporucil rozobrat skontrolovat a namazať kyvnu vydlicu a prepakovanie

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 11.01.2011 16:30
to mám tiež v pláne ešte pred jarou :) teraz mám motorku komplet rozobratú. Čistím, kontrolujem, mažem, poprípade mením a tak :D v kope je ešte kyvka, motor a hlavný rám :roll: :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 04.04.2011 23:14
Aké máte skúsenosti s životnosťou piestu v enduro motoroch? Po koľkatich hodinách to dávate pozerať/meniť? Pri akom štýle jazdy?

Zaujíma ma to, pretože chcem vedieť, či sa mi oplatí s motorkou vôbec jazdiť aj po cestách, rád by som bol, keby motor vydrží 2 sezóny. Ide o Husaberg FS 570 a v manuáli je interval pri pretekaní 45mth a pri hobby 90mth. CRF má tiež interval 15mth a pod 30mth to mení len málokto.

Ďakujem

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 05.04.2011 08:55
na jeseň som pitval motor z husara 450/2010 už ten otočený. Natočené 200+ a nemal chybu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 05.04.2011 15:32
Parada. Ano, tiez mam na mysli ten otoceny. A neboli problemy s napinakom rozvodovky? Na husaberg forach som cital, ze 2009iny mali problemovy napinak a sa to kvoli tomu sypalo a preto hydraulicky nahradzali druhovyrobovym mechanickym. Nemas taku skusenost? 2010 to bolo vraj odstranene.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 05.04.2011 15:42
nič podozrivé som na ňom nevidel . Musím pozrieť , či som si ho vôbec fotil.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 05.04.2011 19:11
ak by si mal foto, dal by sem prosím ťa? ;) :)

Tak som sa dočítal, že problém s napínakom mali len 09iny, modely 2010 majú túto chybu odstránenú. A čo sa na tom motore robilo po tých 200mth? Menilo sa niečo preventívne alebo sa to nechalo tak keď to bolo OK?

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 05.04.2011 21:52
varandriver 07 pozri aj ja som mal natočene 100mth na yz450f 08 tiež som to otvoril a nebolo nič ani piestu ani kružkam a vydržal by ešťe dalšich 100 mth, ale nespravil by som to dal som to nove piest kruhy a čap tam nejde ani tak o piest a kružky ale o ojničny čap ten dostava najviac zabrat ale nikto ti nevymeni len čap ked to je otvorene meni sa cela sada

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 05.04.2011 22:27
mato25: to som rád a teší ma to, ale keď s CRF, YZF, KXF, SMR, RMZ, .. no proste cross motormi jazdíš supermoto, tak skôr, ako sa akokoľvek pootrebuje teflónová vrstva, tak Ti piest praskne pri ojničnom čape. Pri SM tie motory dostávajú strašné kakao, viac ako 45-50 hodín by som sa tam piest bál nechať.

Na CRF som nedal dopustiť, fantastická mašina vo výbave a stave ako som mal, ale pri pomyslení, že piest (+ventily problémové pri CRF do 2006) mi vydrží ledva a ani nevydrží jednu sezónu, som radšej zobral Berga, ktorý má enduro motor. Preto sa pýtam, koľko vydrží enduro motor.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 06.04.2011 07:49
a ty si mysliš že pri motocrose tie motory nejdu ved idu 40 min na doraz u tych najlepšich ved bola jazdena zavodne ? alebo ty jazdiš zavodne ? poviem ti tak ked si si neni isty a ma nabehane tak ho proste vimen nestoji to za to neviem ake su ceny na hondy mna vyšla sada 220e piest kruhy čap segrovky tesnenie pod hlavu , valec načo polemizovať vimeniš a maš klud

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 06.04.2011 07:53
enduro motori su ine maju inu prevodovku ini priebeh krutaku ale myslim si že tie intervali na vymenu sa lišiť nebudu tak že či by som menil na yzf alebo vrf menil by som jednako

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 06.04.2011 08:37
Nehovorim ze na crosse motor nedostava, ale ked mas piest 100mth tak asi moc nie. Crossari co pretekaju a maju aj nejake umiestnenie menia piest kazdyh 15-20 mth. Jednoducho: ak pretekas supermoto, cross motor viac ako 50mth neznesie a to nemusis byt extra palic a aj to je uz uplna hranica, ideal je 30-40. Enduro motor 100-120mth ked vyhravas prestige, inak 150, ak si hobyk aj viac ako 200. Tak tvrdenie, ze to vydrzi rovnako, je irelevantne. Nemozes predsa porovnavat hobby jazdu s motorom cross s pretekarom s motorom enduro, vtedy je mozne, ze motory vydrzia rovnako. A ano jazdim aj zavodne.

Rozdiely su mi jasne, tak to dohanam objemom. A FS a FE maju odlisne prevodovky.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 06.04.2011 08:54
Varandriver, ak Ti môžem poradiť, skoč do Partizánskeho za Mišom Solíkom, ten Ti ohľadom Husára poradí čo budeš chcieť. Tento rok ho aj sám na SM ide...
husar aj podla mna dobrá volba B-) aj keď treba potom koníky kdekade nahanat oproti motokrosovej moto, tá výdrž je takisto niekde inde... :D


Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 06.04.2011 08:54
"Crossari co pretekaju a maju aj nejake umiestnenie menia piest kazdyh 15-20 mth." - máš to od niekoho potvrdené?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 06.04.2011 10:02
mototrend: Misa poznam, jazdievam s nim, mal som od neho CRF a aj Berga berem od neho :-) Hej hej, tento rok ma 570, krasne porobenu.

tomxx: neviem ako na SK, ale ano, napr cesky Tomas Petermann tak meni. Nehovorim, ze pri 21 sa rozsype, seriovy asi nie. Podla mna su hobby jazdci, dobri jazdci, hobby pretekari, dobri pretekari a potom su palici, co stale stoja na bedni prestige. Kazdemu motor vydrzi inak. A samozrejme zavisi aj od toho, ci je motor seriovy max s vyfukom a filtrom, alebo ma nizsiu hlavu, lahsi piest, ostru vacku. Vtedy motor vydrzi fakt hovno. Tot moj nazor

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 06.04.2011 20:38
tak men čo piše manual ja mam pocit že ty viac služiš motorke ako motorka tebe

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 06.04.2011 20:57
Nemenim co pise manual. Som pisal, ze manual kaze 15 a ze meni sa 45cca. Preto otazka znela, kolko mozem nehat piest v enduro motore, ktory ma predpis 45 pri race a pri hobby 90 mth. Padla odpoved, ze 200mth a motoru nebolo nic. Rovnako na forach bergu som cital, ze pokial nezere olej, piest nemam riesit. Ano, aby som nesluzil motorke, berem berga, ktory vydrzi o dost viac.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 06.04.2011 21:32
No čitam tu diskusiu a premýšlam že supermoto motorka či je viacej namahana? Ale ak jazdi na SM trati tak určite nie ako na MX. Hadať sa nebudem ale ak si kupim motorku a mam menit piest každych 15 mth alebo 45 tak si ju nekupim. Pokial sa nemylim tak v manuali su pisane presne hodnoty kedy sa ma menit piest.
Ale ja som asi iný :lol: Pozeracam pretekySM v telke a až taka rezba na motor to nieje.
Myslim že v takom enduro preteku na blate dostane ta motorka riadny zaber ako na SM trati.
Najlepsie by bolo keby si menil piest s každou výmenou oleja a nemaš žiadny problem. :bla:
A asi každa ina motorka vydrži viacej ako CRF450 model 04

Upravil slovak11, 06.04.2011 21:33:47

Hodnotenie príspevku:  0    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 06.04.2011 22:52
Pises: pozeram pretekySM a az taka rezba Na motor to nieje.
To si asi na pretekoch nebol nazivo, ked toto tvrdis :D tiez sa nejdem hadat, ale clovek, co supermota servisuje a zaroven jazdi, asi velmi dobre vie, co ten motor pri akej zatazi znese. K CRF 04: az na to, ze treba casto kontrolovat ventily a ked sa pohne vymenit, je to velmi spolahliva masina a nemal som s nou problemy.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 07.04.2011 08:27
Tak potom super, 250 4T každu výmenu oleja a 125 Každý trening. Jáááj ja som zabudol tie sa netočia všetci sa len vozia :lol: :lol: iba na SM sa ide strelba. Zbohom zdraví rozum. Čo viacej dodať?

Hodnotenie príspevku:  2    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 07.04.2011 08:54
Musím ja ísť niekedy pozrieť to SM, čo sa to ide za neskutočná paľba :D. Verím, že prví 5-6 idú riadne, tak ako aj na MX. Zvyšok potom ide normálnu jazdu a ten motor tak nedostáva. Potom tí, čo to SM jazdia na 250 4T asi menia ako píše slovak11 každú výmenu oleja. Povedal by som, že to až príliš riešiš.

Voz sa, kontroluj ventily, počúvaj ako ten motor ide, či neklesá výkon a na konci roka nechaj preventívne skontrolovať. Presné mth ti ťažko niekto povie. RostaWR už viac krát spomínal napr. endurové Yamahy WR 250f, trápené závodne v blate, výjazdoch a podobne, kde sa tie motory nemajú kde poriadne ochladiť a mali natočené 200-250 mth bez otvárania motora, prípadne prípadne súčiastky po premeraní komplet v tolerancií. Tank ako je 570 ťa musí prežiť.

Osobne si myslím, že udávanie výmenného intervalu v mth v manuále je choré a slúži len na ochranu výrobcov a predajcov. Yamaha tam má ku všetkému len kontrola a až keď je súčiastka mimo tolerancie, tak sa mení.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 Kodeš
registrovaný člen
Pridané: 07.04.2011 11:47
Bol som supermoto, idu sa tam dobre palby, ale myslim, ze o nic vacsie ako pri motokrose a tiez aj na cc.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 07.04.2011 11:58
Nejazdil som SM ale bol som to zo pár x pozrieť a myslím že tam dostanú zabrať brzdy motor ani nie oproti iným pretekom.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 07.04.2011 13:04
špecifická téma "pokecovsky" rozvedená. motohodiny sú dobré na to aby si to človek včas skontroloval ,premeral , ale nie vždy je nutné meniť. No ale nakoľko nemá každý doma mikrometre , tak pre cvičené opice sa predpíšu motohodiny a basta.

jeden a ten istý výrobca má bežne v ponuke piesty pre plebs aj piesty pre kaličov.

Piesty pre plebs sú väčšinou ťažšie , teda v normálnej hmotnosti , bez nejakých vychytávok . Tie väčšinou odídu na obdratie a bordel a je to na nich vidno.

Piesty pre kaličov zase bývajú odľahčené s maximálnym dôrazom na dosiahnuteľný výkon a tam ide životnosť bokom.
Za ideálnych okolností na rejsovom pieste na konci jeho životnosti nevidno , že by vôbec bežal , ale to , že je po smrti sa dá zistiť len mikrometrom. Miesto aby bol do kužeľa , tak je skovaný do súdku.

To sú také bežne dostupné veci.

A potom je aj exotika .
Momentálne mám v dielni na výrobu piesty z materiálu používanom údajne v F1 , chlapi majú nejaký grant z eurofondov na výskum tohto materiálu. Aby bola sranda kompletná jedná sa o hliník čistoty 99,8% , ale fór je v tom , že je nejak spatlaný dokopy z mikroprachu , kde každá čiastočka hliníka je obalená oxidom , takže výsledné vlastnosti sú pomerne vysoká tepelná rozťažnosť , vysoká pevnosť pri vyšších teplotách a strašne nízka tepelná vodivosť. A ideme skúmať , čo tie vydržia.


Hodnotenie príspevku:  2    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 07.04.2011 15:10
karol920: to znamena, ze piest z takehoto materialu sa neroztiahne, lebo sa nezohreje?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 07.04.2011 19:19
práve to mi láme mozgy , čo prevýši. Či malá tepelná vodivosť , alebo vyššia tepelná rozťažnosť. Vyzerá to tak , že spodok piestu bude tesnejší , lebo bude studený a vrch zase volnejší oproti bežnému.


Al 99,8% A27A kovany

Merna hmotnost:
2,73g/cm3

Tahove skusky (rychlost zatazovania 0,03min-1):
Pri 20°C Rm=287MPa Re=276MPa A=3,5%
Pri 300°C Rm=227MPa Re=193MPa A=3%
Pri 500°C Rm=138MPa Re=109MPa A=0,5%

Modul elasticity:
74,6 GPa (25°C)
71,7 GPa (100°C)
70,0 GPa (150°C)
68,2 GPa (200°C)
66,5 GPa (250°C)
64,7 GPa (300°C)

Teplotna roztaznost:
23,6 ppm/°C v intervale 20-100°C
24,1 ppm/°C v intervale 20-200°C
24,4 ppm/°C v intervale 20-250°C
24,8 ppm/°C v intervale 20-300°C

Vodivost:
Teplotna - 65 W/m.K
Elektricka - 5 MS/m

Creepova odolnost:
Pri 300°C – 1400hodin pri 150MPa, 30hodin pri 175MPa
Pri 400°C – 1500hodin pri 100MPa, 10hodin pri 125MPa


Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 07.04.2011 20:58
tie prve tri riadky by mi boli stacili :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 08.04.2011 11:02
varandriver07 - včera som bol u Miša a toho Tvojho berga som videl - krása krása - a ako tu už písali, tá moto Ťa prežije B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 08.04.2011 12:30
Tento piest na Grizzly 660 má za sebou 760 MTH. Keby sa nerosypalo spodné ojničné ložisko a nezadrel motor, behal by dodnes.

http://img707.imageshack.us/i/sam1257.jpg/



Hodnotenie príspevku:  1    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Apríl 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 18.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
cal_icon 19.04.2020
MX Open - hľadá sa náhradný termín
Gbely
cal_icon 19.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky