Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro GP Uhlíøske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

Enduro GP Uhlířske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Simson S60 enduro nestartuje za studena
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 15:53
:D ahoj! takze kupil som simson s51 enduro r.v.84 uplne original motor nikdy nebol rozoberany ani nic ine origo brzdy ma este som 3 majitel a po kupe teda vlastne este vten den som zistil ze prvy piestny kruzok je zapeceny tak som dal dole hlavu, valec piest... no a zistil som ze na motorku nie su drahe suciatky tak som kupil nove semeringy na klukovku, novy olej do prevodovky, novy valec 60ccm hlavu valca a piest ba aj karburator cisto novy 16N1 po namontovani som nastartoval asi na 5 kop isla pekne na volnobehu bez sitica ktory nemam dodones namontovany samozrejme karbec bol rozladeny ale po zohriati som ju nastavil a isla dobre no ale nasledujuci den ju ani za boha neslo nastartovat tak ako prve som vymenil sviecku brisk n15c a hned naskocila na prvy kop ok povedal som si 3 dni mi isla v pohode motorka ale den co den tazsie startovala az nakoniec ju neviem nastartovat ale ked vymenim sviecku naskoci na prvy kop opat ale sviecku kupovat kazdy tyzden je kus prehnane no problem je vtom ze neviem co zere tie sviecky ziadne ine kable nemam navyse iba zapalovanie ostatne som odstranil lebo ho pouzivam ako lahky cross do lesa :lol: inducka je uplne nova kabel z inducky tiez nova sviecka tiez hladal som uz tolko po nete ale len same hovadiny pisu vsade a problem vyriesit nevedia snad tu mi dakto pomoze ... :-P
dicktafon
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 19:10
Mas tam origo tyristorove zapalovanie,alebo dorabane bezkontaktne?Ak origo skus kupit novy tyristor te sa zvykne kazit...

Upravil dicktafon, 08.08.2012 19:10:45

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 19:11
ak mas kde,pozicaj si tyristor z druheho simáka-taka mala elektronicka "krabicka" cela zaliata v epoxide ci co to je za hmotu,na simsonoch vacsinu v hnedej alebo ciernej farbe.

http://somsonik.wgz.cz/image/thm/13589852


mne tento problem robil prave spomínany zmrd cierny fašisticky DeDeerácky.. :skull:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 19:12
dicktafon ma predbehol B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 19:22
fašisticky DeDeerácky ahahahah :lol: tak toto uz hej teraz som sa bol vozit a ide jak cert ta motorka ale musel som dat poslednu sviecku co mam doma uz cele vedro mam plnu sviecok to uz kupujem ako benzin :D no mam moznost vymenit tyristor totiz moj svagor ma simaca tiez endura tak zajtra prehodim a uvidim ze co povie lebo jemu ide pekne a ma tam hocijaku svieku zo skodovky ci a uz ju tam ma aby neklamal 2-3 roky ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 viktorrrr
registrovaný člen
275
Pridané: 08.08.2012 20:21
alebo skús pozrieť či nieje poškodená zapalovacia cievka :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 21:45
zapalovacia cievka je cisto nova mam doma v garage 6V-12V ba dokonca aj 8V z cz 380 cross ale so vsetkym robi to iste zajtra vyskusam ten spominany tyristor a uvidim ze co a povie a ked bude ten problem tak kupim novy stoji to 10-14 e + posta +5e :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 duro924
registrovaný člen
Pridané: 08.08.2012 23:06
vravíš ze máš 60ccm3 tak potom do toho karburatora 16n1 budeš musiet dat 80 hlavu trysku a ihlu nastavit na druhu dražku zdola mal som dakedy simsona a mam to odskušane može byt to aj tym ze máš chudobnu zmes a preto ti to odpaluje a zapalovanie si nastav podla tohto ale ty si tam daj na ten predstih 1,6mm lebo to co tam on ukazuje je na 70ccm3


www.youtube.com/watch?v=2rvPxAhn5n8

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 09.08.2012 08:16
s karburatorom nechcem laborovat mam vnej oridzo trisky teda na 50ccm a ihlu mam na prvej drazke z hora motor je vtedy zivy a nedusi sa reaguje na plyn najzivsie a s novou svieckou ide nakopnut ci za studena tak za tepla na prvy kop ci rukou ho natartujem :D ci uz nohou a medzi jazdou ked som kontroloval tak je sviecka pekna tehlova takze to karburatorom podla mna nebude...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 09.08.2012 15:42
idem si objednat ten tyristor len neviem ktore mam objednat
tento:
http://www.sim-ba.sk/eshop/polovodicove-zapalovanie-nastavitelna-6v12v-tyristor-60...

alebo:
http://www.sim-ba.sk/eshop/polovodicove-zapalovanie-6v12v-ddrtyristor-1493.php

na mojom je napisane ako na tom poslednom linku je DDR ale tie cisla mam ine nie ako na obrazku 14 2 13 31 15 ja mam 14 2 3 31 15 co tie cisla znamenaju a ktore si mam objednat ????

Hodnotenie príspevku:  0    0
renik
registrovaný člen
Pridané: 10.08.2012 11:33
ten prvý je obyčajný a ten druhý je nemeckej kvality, inak nieje žiadny rozdiel medzi nimi.. tie čísla sú nato aby si vedel ktoré káble tam treba napichnúť.. ja to už poznám naspamäť :D 14- červený, ide od cievky v zapaľovaní ktorá vyrába prúd na iskru,, 2- hnedo-biely, ide od spínacej skrinky a slúži na vyskratovanie zapaľovania, čiže vypnutie,, 13 alebo 3 (označenie sa menilo, staršie maju 3, novšie 13)- modrý, ide od cievky v zapalovaní ktorá je zaliata v plaste a dáva impulz na preskok iskry,, 31- hnedý, ten ide na kostru,, 15- čierny, ten ide na indučku na pól označený 15...
cez moje ruky už prešlo veľa simsonov, a duro924 ti radí dobre, zbytočne budeš kupovať ten tyristor, v ňom keby bola chyba tak ti iskra nejde... príčina môže byť iba v zlej zmesi alebo poprípade v zlom nastavení predstihu ale skôr tá zmes... ako hovoríš máš tam karbec ktorý ma trisky origo na 50ccm tak je samozrejme že na 60ccm bude táto zmes chudobná... ale to zistíš časom aj sám ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 duro924
registrovaný člen
Pridané: 10.08.2012 18:27
keby si mal vadny tyristor tak by sa to prejavovalo uplne inak ako odpalovím sviečok ale napr:zastavenim motora z ničoho nič počas jazdy a to koli tomu že sa tyristor prehrial a prestalo dava iskru presne ako vravi renik u simsonoch je to choroba a dočasne rychle riešenie bolo dat ten tyristor na chladne miesto, alebo obliat studenou vodou a jazdit dalej toto je náznak toho že už ti odchadza tyristor nie odpalovanie sviečok a osobne by som tam dal tu 80 trysku skôr ako zadreš ten motor a zmes naladit tak aby bola sviečka tak trochu vipálena do čierna predsa to musi aj mazat 2tak je velmi citliva uz len na polohe nadmorskej vyšky v zimnom ci v daždivom počasi a ked nenaladiš právne ten motor tak je velka pravdepodobnost že to zadreš predsa to neni mazane ako 4tak ni to ešte ako tu vraviš ty na 60ccm3 nechat origo 50ccm3 čiže 70-alebo 72trysky :-O predsa to je o 10 kubíkov potiahne viac vzduchu a nejak sa mi neche verit ze tu sviečku máš tehlovito vipálenu skôr by som povedal ze to máš tak dobiela vipalenu. prednedavnom davali kamarati prerobit simsona jedem dal na 60ccm3 a druhy dal na70ccm3 obidvom som ladil ja do 60ccm3 som použil 80 hlavu trysku a do 70ccm3 som použil 85 hlavnu trysku a dodnes stym nemaju ziadny problem samozrejme obidvaja maju origo vyfuk ak použiješ nejakí športovi tak tie trysky samozrejme pojdu ešte väčšie . ale ak by si napriek tom chcel kupit ten tyristor tak by som bral ten prví čiže s potenciometrom daju sa natom nastavit aj otáčky motora a by som ti ešte poradil ak máš origo vyfuk tak koncovi tlmič prevrtať stredom 16mm vrtákom u 70ccm3 to je 17mm

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 10.08.2012 19:55
no bol som vymenit tu trysku a dal som tam teda tu 80 ihlu na druhy zarez zo spodu ale robi to ze ked idem dole kopcom a mam zaradenu rychlost a ked chcem pridat tazko nabera otacky tak som dal na prvu z hora a vtedy ide pekne (a ked je motor horuci nechce nastartovat akoby bola prechlastana) dalej neviem ako by som mal nastavit bohatost zmesi alebo je to sroba na vzduch neviem ....vyfuk mam original enduracky ale z koncovky mam vybraty tlmic ....tak zajtra snou pojdem dakde sa vozit a uvidim ze ci mi tu sviecku neodpali, inac som mal tehlovu tu sviecku no aaa asi bola taka bledsia tak sivo hneda tak dufam ze som nespalil kruzky alebo daco lebo motor ide dobre zatial :D jaj a zapalovanie neviem co mam nastavovat tam je zarez na motore v bloku a na statore tiez to treba dat do roviny a ide ...

Upravil torrelles, 10.08.2012 19:58:30

Hodnotenie príspevku:  0    0
 duro924
registrovaný člen
Pridané: 10.08.2012 21:39
je mozne ze ty ju budes mat na inom zareze tu ihlu lebo zalezi aj od vzduchoveho filtra aky je priepustny ak tam uz mas tu 80 trysku tak začneš ju ladit ze mu budes davat max otacky pocas jazdy prejdes povedzme 5km na max plyne a ked chceš zastavit tak rychlo vipneš motor proste aby nesla na volnobeh lebo by už inak bola hned vipalena sviečka pozrieš sviečku ci je tehlovito vipalena trošicku do čierna aby bola ak nieje tak zvihneš ihlu o jeden zárez a ak si uz mysli ze ju maš ok tak potom tam maš tam ten vzduchovi šrob ta reaguje najlepsie do svrt plynu budes plynom pridavat do štvrtini a budeš otačat tym vzduchovim šrobom ako ti najlepsie bude reagovat motor max 6 otacok od uplneho zakrutenia a ten tlmič z koncovky vyfuku si daj spet dotoho a iba koncovku prevrtaj z vonka myslim na16mm a k tomu zapalovaniu presne ako vravis musi byz zarovna aj na statore aj na bloku motora ale origo 50ccm3 ma predstih 1,8mm a na 60ccm3 treba dat na 1,6mm pozri si to video co som ti poslal a pochopiš hned to ze ti tazko ide do otacok aj po naladeni motora moze robit sviečka ze je spatna nie ktomuto typu zapalovania a tiez by mala mat odtrh elektrod 0,6mm alebo mas velmi velki predstih zapalovania nastaveny

Upravil duro924, 10.08.2012 21:42:56

Hodnotenie príspevku:  2    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 11.08.2012 12:59
fuuuu DURO924 no spravil som to ze som vymenil tu trysku zo 72 na 80 ihlu som dal na prvy zarez z hora dal som do nej novu sviecku zo skoda 120 Brisk N15YC moto nastartovala na 3 kop kus som dal zohriat a nastavil som bohatost ci vzduch teda som ju zatocil uplne a otvaral som ju pomaly a pocuval som motor kedy sa mu bude lepsie ,,dychat,, reagovat na plyn a najlepsie mu bolo ked bola otvorena na 2/5 otocoek potom som sa isiel vozit a dal som do vrecka kluc na sviecku :D isiel som do lesa cca 5-6 km na plny plyn ako si vravel nahle som sa zastavil a vypol motor vytocil som sviecku a bola tak silno tehlova az jemne cierna presne jak si povedl ty...samozrejme ze moto sa nakopava na prvy kop a dokonca som citil mierny narast vykonu tak...moto ma podla mna uz teraz dobre nastaveny karburator startuje za tepla aj za studena na prvy kop teraz uz len jazdit a jazdit aby som zistil ze ci mi vypali tu sviecku ci nie tak dufam ze stym sa moj problem aj vyriesil az potom ti podakujem za dobru radu :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 12.08.2012 18:55
no tak teraz uz mozem povedat ze vdaka za pomoc moto ide fajn a uz neodpaluje sviecky :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 duro924
registrovaný člen
Pridané: 12.08.2012 20:34
no tak to som rád a ty máš teraz aky tyristor? má na vrchu aj ten potenciometer čím sa nastavuju ak hej tak ju otoč smere hodinovych ručičiek až kím ti nezdochne motor trošičku dáš späť a ten motor musí šlapat riadne

Hodnotenie príspevku:  0    0
 duro924
registrovaný člen
Pridané: 12.08.2012 20:40
a ak ti už neodpaluje sviečky tak si tam daj sviečku NGK B8HS http://www.sim-ba.sk/eshop/sviecka-ngk-b8hs-1271.php


Hodnotenie príspevku:  1    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 13.08.2012 07:52
no ja tam mam original tyristor od vyroby a cela je zaliata do svetlohnedeho plastu ci co to je ale svagor ma tiez sifona a on ma uz tu srobku na vrchu toho tyristora ale ja nie :) a ked pojdem dakde do shopu tak doprajem mu tu sviecku ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 xfighter24
registrovaný člen
Pridané: 13.08.2012 09:00
no NGK ti do Simsona moc neodporúčam,2krát som to skúšal a vydržala asi 3jazdy,v Pionieri to isté,sú asi strašne citlivé na zmes,najlepšia je Bosch W7AC alebo W4AC neni som si istý čo tam má byť,vydržala mi 1,5sezony alebo klasika Brisk,sviečka ukážkovo oranžovo tehlová... :up:

Hodnotenie príspevku:  0    1

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Október 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky