Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Skusenosti s 250 4t...
 klocosk
registrovaný člen
Pridané: 08.04.2009 23:33
Zdravim,
chcem sa spitat ako to je naozaj s opotrebovanim motora u 250 4T, ze ci sa treba obzvlast namahavejsie o to starat ako o ine motory. Za prispevky a rady vopred dakujem ;)
 smile_boy01
registrovaný člen
37
Pridané: 09.04.2009 00:50
tom bude mat asi radost...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 09.04.2009 07:06
Čau, no ťažko sa dozvieš pravdu, každý ti povie niečo iné. Hlavne na Slovensku, kde väčšina ľudí kupuje moto po 5 majiteľoch, z ktorých každý kašľal na údržbu. Potom keď sa niečo začne sr*ť, tak to posunie ďalej ako horúci zemiak. Neviem, či ťa zaujíma enduro alebo kros, ale dobrou výdržou sú známe Yamahy WR 250f. Tiež sa o to zaujímam, lebo časom chcem novú moto a chcel by som ísť asi obsahom dolu na 250 4T. Ak rozumieš anglicky, tak si prečítaj tento článok http://www.dirtrider.com/reviews/long_haul/141_0804_2007_yamaha_wr250f/index.html. Ak nie tak čakaj, mám rozrobený jeho preklad + podobný článok o výdrži Hondy CRF 450X. Obe vyšli z testovania super. Podotýkam, že boli kúpené ako nové motorky a mali pravidelnú starostlivosť tak ako má byť.

smile_boy01> Prečo radosť. Je tu o tom pár tém, ale všetko reči typu JPP. Skôr by si ty mohol čo to napísať o výdrži a starostlivosti o svoju Yamahu, lebo najviac tu veci komentujú takí, čo tú moto videli z lietadla a aj to za hmly. Ty ju máš už dosť dlho, aby to mohli byť celkom zaujímavé informácie.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 09.04.2009 07:53
Asi tak ako pise Voloďa... Vsetci mudry jak radio, ale nikto nic konkretne nenapise.

Moja (sypacka, kkt tlaci motorku, kick ten minutes, rakusak) KTM SXF250 2007 natocila cca 110 mth a az teraz sa vylomili 4 zuby na prevodovom kolecku 4-teho stupna. Rok dozadu v Stupave som odtrhol skrutku ktora zaistuje nakopavacku. Ventily som priebezne kontroloval, ale ani za toho boha sa nepohli. Rozvodova retaz je ok, ojnica je ok. Kedze nema vzadu prepakovanie ale PDS, nijake loziska/puzdra som nemusel menit a vole to nema ziadne. Jedine co sa "kazi", su zadne pneumatiky a retazove kity. Ozaj, este som mal pripchatu volnobeznu trisku v karburatore a trosicka bola vydrata ihla (nie je ocelova, ale vyzera (a vazi) ako duralova).

Takze prosim nabuduce vynechajte SXF250 2007 z mudrych reci, lebo toto je moja osobna skusenost, nie JPP. A to mam prosim 100kg...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 09.04.2009 10:36
Hákliva téma,ale kedže sa pítaš na motor tak pravidelne meniť olej+filter ak má náplne zvlašt tak obe(u mňa je to 6mth).Taktiež vzduchový filter a to aj na treningoch takže stale mať zo sebou 2ks.Kontrolovať vôle ventilou pravidelne manual napovie.Aj rozvodova retaz sa da skontrolovať tento základ dodržuj a nemaš sa čoho bať.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 09.04.2009 10:43
Pravda, na vzduchovy filter som zabudol - treba cistit a cistit a cistit, menit aj v prestavke medzi rozjazdami...

Hodnotenie príspevku:  0    0
Rišo
registrovaný člen
919
Pridané: 10.04.2009 07:18
Moja KXF250 2007, ktorej som prvy majitel vydrzala bez poruchy pri pravidelnej vymene oleja 5-8 mth, vzduch. filtra a kontrole ventilov 190 mth. Vtedy som sa rozhodol, ze preventivne vymenim casti motora za nove (piest, ojnica, loziska, sacie ventily, rozvodovu retaz) a za dva roky som vymenil jedno najspodnejsie lozisko prepakovania. Vsetko je to o udrzbe a style jazdy (otacky)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 11:04
ja som mal yzf06, teraz mam kxf08, absolutne bez problemu, ale asi nie som ten pravy na posudzovanie kedze sa na moto viac pozeram ako jazdim. Robim max. 10mth za rok a kupujem skoro nove moto. Ako pisu palici nadomnou - vzduch, olej!!!
Riso to myslis vazne? 190mth na povodnom pieste????? :bla:
Klocosk kazdopadne kupit stary 4t na Sk je az prilis velke riziko pokial nepoznas jej minulost.

Hodnotenie príspevku:  0    0
Rišo
registrovaný člen
919
Pridané: 10.04.2009 12:09
madMX ak merac mth ukazuje spravne tak ano.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 17:12
tak to klobuk dole.....aj polovica z toho je az prilis na jeden piest...

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 10.04.2009 19:25
madMX: moj 250ccm piest mal cca 100mth a zodraty bol jedine kruzok. Daval som 280ccm kit, takze isiel novy piest aj valec...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 josto
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 20:06
chalani tak je to asi zajedno či si kúpiť 2T alebo 4T :roll: ,inak sa chcem spýtať či je 1 mth 1 hodina jazdy alebo sa to počíta podľa toho aký je priebeh jazdy (podľa toho či sa ide na plný plyn alebo kľudne :bla: )

Hodnotenie príspevku:  0    0
RiderMX
registrovaný člen
151
Pridané: 10.04.2009 20:37
josto: nie 1mth nieje 1hodina. Zalezi to od toho ako tocis a MTH sa pocitaju az ked dosiahnes nejake vyssie otacky. Merac motohodin sa napojeny na sviecku a pocita to podla toho kolko krat chodi sviecka iskru.
Aspon mne to tak bolo vysvetlene,ak sa mylim opravte ma :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gusto65
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 22:25
tomxx skus poratat moje MH ze kolko moze mat moja motorka je v nej setko seriove,okrem spojkoveho kosa ale ten som nemusel menit praskla mi v nom jedna pruzinka tak som kupil celi novi abi som mohol jazdit,ventile som na nej este ani nepozeral aj sviecka je tam original vzivote som ju nevitahoval neviem ci bi sa nemala prevenivne vimenit, vlasne som menil 2 packy rata sa aj to?Prepakovanie mam seriove!!!comu sa aj ja este cudujem!

Hodnotenie príspevku:  0    0
zdenowr
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 22:46
No gusto s tym sa radsej ani nechvaaaaaaal :lol: :lol: :lol: Co si o Tebe ludia pomyslia :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gusto65
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 23:12
ze som si ju setril a nepridaval na nej :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kakao
registrovaný člen
Pridané: 10.04.2009 23:16
mne slapala yz250f 07 dva roky cca.120mth olej menim s filtrom po 7mth vzduchac porem stale ak sa neprasi max. dve jazdy bez investicie predal som ju kamosovi ten menil piest ojnicu a rozvody a ide dalej ja som kupil zase yzf 08 zanovnucku vsak madmx a este mam odpozorovane kto casto a riadne vapkuje meni loziska v krku kolesach prepakovanie atd.voda sa vapkov vsade natlaci vsak smileboy ja mam radsej hadicu a metlicku alebo skrabka je tiez dobra vec

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 27.03.2014 21:46
zdravím pred týždnom som predal KTM SXF250 09 a chcem kupiť znova niečo ale tento raz japonca ročníky tak 08-10 na novšiu by aj peniaze boli ale mne to pripadá zbytočné kupovať moto za velké peniaze ked sa vozím len tak pre radosť, velmi sa mi páčia Hondy mám vyhliadnutú CRF250 08 no neviem ako su na tom modely 2008 s ventilmi alebo poradte kto už mate skusenosti čoby sa oplatilo kupiť

Hodnotenie príspevku:  0    0
 erik
redaktor
Pridané: 27.03.2014 23:58

Reakcia na príspevok
thexander14, pridané: 27.03.2014 21:46

zdravím pred týždnom som predal KTM SXF250 09 a chcem kupiť znova niečo ale tento raz japonca ročníky tak 08-10 na novšiu by aj peniaze boli ale mne to pripadá zbytočné kupovať moto za velké peniaze ked sa vozím len tak pre radosť, velmi sa mi páčia Hondy mám vyhliadnutú CRF250 08 no neviem ako su na tom modely 2008 s ventilmi alebo poradte kto už mate skusenosti čoby sa oplatilo kupiť



...uff no do Hondy by som moc nešiel, ten problem s ventilmi tam pretrvava stale ...ale ako chceš to je čisto tvoja vec ;) ja osobne by som z tychto ročnikov volil asi Yamahu YZF, podareny a celkom spolahlivy stroj ak nekupiš nejaku vraždu samozrejme ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 28.03.2014 18:24
a ako to je s Yamahou YZF 250 model 2010 ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 28.03.2014 18:52
thealexander14: pokiaľ kúpiš serióznu motorku tak sa tam nemáš čoho báť. Máš tam motor, ktorý sa tam montuje od roku 2002 s vynikajúcim obehom oleja a chladenia motora. Pokiaľ budeš pravidelne meniť olej s filtrom, tak sa môžeš voziť s kľudným svedomím do 150mth a potom si dáš prekontrolovať tolerancie či treba niečo vymeniť. Nebudem tu moc o tom písať, ale stará YZ250F cca 2004-5 vydržala jednému maníkovi cca 380mth potom sa rozsypal motor. Takže pri týchto novších ročníkoch máš ešte rezervu a nemusíš sa báť, že sa ti rozpadne po troch mesiacoch vozenia a "údajných 50mth". Každopádne treba ju trochu prekontrolovať, či sedia motohodiny aspoň "bajočko", a pokiaľ tak nebolo urobené premazať prepákovanie a hlavne krk, lebo z fabriky je to strašne biedne premazané a potom sa to rýchlo derie. Vlastne by som odporúčal každú jednu novú motorku z krabice takto premazať, ono to potom všetko vydrží dlhšie. Motorka je to celkovo dobrá, je ľahká, ľahko sa ovláda a pri dobre zvolenej prednej pneu a nastavených predkoch na tvoju mieru (treba sa pohrať aj s ich prípadným spustením) zatáča skoro rovnako ako "zoook" žltá. Tlmiče máš klasické storočné SSS najlepšie v sérii ale max do 70kg. Ventily ti budú držať, znesú toho dosť, zaklepeš ich ozaj ťažko a iba vtedy ak by si sa k nej choval ako "prasa". Treba to občas kontrolovať a odporúčam aby si nešiel u sacích príliš pod 8. Prevodovka je dobrá a tak isto toho znesie veľa. Dobrá vec je kúpiť motorku v sérii bez ladených tlmičov a podobných hovadín, aby si vedel na čom si a mal sa od čoho odraziť, a netrpel na tej motorke a nenadával, že je zlá a aby si nemal zbytočné počiatočné investície navyše. už ma asi nič nenapadá čo by som ti o Yamahe vedel podať. Aha a odporúčam, keď v sérii tak americkú verziu so sériovým výfukom. ono celá tá motorka je tak trošíčku iná.

Hodnotenie príspevku:  5    0
 erik
redaktor
Pridané: 28.03.2014 18:53
Motoricky sa to skoro vobec nelíši... od 2004 do 2010 je tam prakticky ten isty motor az na par malickych zmien.. Takze to tiež svedci o tom ze asi to mali dobre vymyslené ked ten zaklad nemenili tak dlho... Od rocniku 11 a hore ti neviem povedať ale podla mna sa to moc nelíši... No teda az na model 14 tam uz je vstrekovanie.. Popozeraj a daj vedieť ako si sa rozhodol ;-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 erik
redaktor
Pridané: 28.03.2014 18:55
Takze tak ako napisal mx38 nie od 2004 ale od 2002 :-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 28.03.2014 18:59
Ešte doplním, ale možno tento poznatok ovládaš, nech si už kúpiš akúkoľvek značku motorky, nevytáčaj to zbytočne do obmedzovača, je to najväčšia hlúposť, zbytočnosť a chyba, ktorú robí dosť veľa ľudí a často. Potom sa čudujú, ako často musia nastavovať vôľu. Čim menej budeš točiť obmedzovač o to viac predĺžiš životnosť ventilov na akejkoľvek 250 4T.

Hodnotenie príspevku:  2    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 29.03.2014 19:45
no tak som nakoniec kupil Yamahu YZF250 2010

Hodnotenie príspevku:  3    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 31.03.2014 13:17
Mx38...ale ked drzim obmedzovac, zda sa ze viac idem :)
Yamaha je osvedcena pokial sa v nej nejaky babrak nevrtal...
Od 2009 uz su na honde ventili ok, ja mam 2012 a ani o nich neviem...zeby tym ze mam na moto 16hodin?

Upravil madMX, 31.03.2014 13:19:56

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 31.03.2014 22:39
madMX: čím väčší hluk, tým si rýchlejší :-P
16mth to by som si ju dal do izby na stenu. Musí byť ešte cukríková... :lol: Myslím, že 100mth by ti mali vydržať máš ju od novoty...

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky