Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

YAMAHA MX Protour 2019

YAMAHA MX Protour 2019

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
Všetko o moto - Co to Ti frajeri od Akrapovica vymysleli?!
admin
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2006 22:11
Co to chce pre Boha byt?!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Je to nejaka parodia na expanznu komoru? :-O
pepoxt
IP: 85.248.106.137
Pridané: 19.11.2006 22:44
je to asi tlmic vifuku mini pridavny

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onoff
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2006 22:45
kuakm na to ako puk je to zaujmave :-O no ak je to prazdne to by som dokazal spravit aj doma B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
lukas
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2006 15:25
Ta kravyna je na zvacsenie objemu zvodu,nieco podobne ako rezonator

Hodnotenie príspevku:  0    0
 yagiza
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2006 15:53
tento vikend som bola na vystave bahnakov (dirt bike show) a tuna je fotka tej motorky ale este pred odpilenim kusu tej casti

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=301705175&size=l

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kxbibo
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2006 18:19
Už som to videl na fotke z Krompách. Nafotil ju KAISO myslím. Pretekár normálne s tým závodil. Videl som už expanznú komoru na RMZ 250 ale to bola rozšírené výfukové potrubie a zúžené ako je to konštrukčne riešené aj na dvojtakte. Ale neviem na čo to tam je tiež :cry:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 richi
registrovaný člen
196
Pridané: 20.11.2006 21:14
Tuto špeciálnu vec vymisleli konštruktéry na zníženie hlučnosti podla nových pravidiel FIM. Nepamätám sa presne , ale sú určené maxiamálne hranice hlučnosti na meraný trening asi 93db, obyčajný trening asi 90db a pretek asi 95db v 2005 asi 98db. Dá sa to presne zistiť , ak mám niekto záujem. Nie je to novinka! Podobný systém najdete na FMF powerbomb a megabomb a na Rinaldiho kite AROW.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 21.11.2006 06:59
Richi: o Powerbomb-e som vedel, ale taketo cudo som nevidel, preto sa pytam :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kxbibo
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2006 18:12
richi bolo by fajn keby si to zistil podrobnejšie.

Má to logiku s tou hlučnosťou.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 21.11.2006 18:24
Ale vsimnite si na tom fixkou nacmarane cislo, zjavne je to vo vyvoji a tvrdo na tom makaju :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 yagiza
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2006 19:11
teda trochu som sa na nete popytala na tu somarinu. udajne je to nieco na styl rezonacnej komory - zvukove vlny cez nu prechadzaju, nejako sa odrazia a z nova prechadzaju hlavnym tahom a toto udajne zoslabuje zvuk. nevyhoda je ze toto funguje len pri urcitych frekvenciach motora a pri niektorych frekvenciach to zvuk neovplyvni, alebo este horsie ze to sposobi konstrukcne rusenie a este vacsi hluk. to by napr vysvetlilo preco na tomovom obrazku je ta somarina kratka a na mojom je dlha.


Hodnotenie príspevku:  0    0
karol1
IP: 91.127.196.128
Pridané: 22.11.2006 20:12
mne to skôr pripomína rezonančnú príveru výfuku. S podobnou vecou sa špekulovalo už v 50-tych rokoch minulého storočia a malo to fungovať nasledovne:
pri nízkych otáčkach dochádza k plneniu rezonančnej komory cez kalibrované otvory a odrazená vlna brzdí prietok výfukových plynov v hlavnom potrubí.Pri vyšších obrátkach sa cez malé kalibrované otvory nestíha komora ani naplniť , ani vyfúknuť a teda neovplyvňuje prietok plynov v hlavnom potrubí. Môžem sa mýliť , berte to ako tip.

Hodnotenie príspevku:  0    0
karol1
IP: 91.127.196.128
Pridané: 22.11.2006 20:13
na discoveri ide Erzberg!

Hodnotenie príspevku:  0    0
 TRU
registrovaný člen
Pridané: 23.11.2006 08:32
pozeral som kusok a na joj v spravach sestdnova,asi pomohlo ze si im pisal-ja tiez. :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 brano
registrovaný člen
Pridané: 23.11.2006 18:38
Karol 1, u 2t nova zmes vytlaca staru, tam by malo vyznam vyfuk brzdit, aby neusla aj cast novej zmesi- to je privera. Ale u 4T vyfukove plyny vytlaca piest, cimrychlejsie a lahsie to urobi, tym lepsie. O tejto Akrapovicovskej mode som napisal uz prispevok, ale sa mi ho nepodarilo poslat a zmizol. Ak sa este odhodlam napisem to znovu, kedysi som na podobnu temu robil diplomovku, ale teraz sa idem konecne najest...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kxbibo
registrovaný člen
Pridané: 23.11.2006 19:18
brano napíš ja som zvedavý

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KAISO
registrovaný člen
Pridané: 23.11.2006 22:54
:hacker: aj ja som zvedavý

Hodnotenie príspevku:  0    0
boris
IP: 217.67.16.114
Pridané: 24.11.2006 11:10
HONDA CBR 900 RR MOTOR 4T TIEZ MA PRIVERU TAK ISTO AJ YAMAHA

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 24.11.2006 11:49
boris: to je tusim EXUP, nie?

Hodnotenie príspevku:  0    0
karol1
IP: 84.47.95.52
Pridané: 24.11.2006 17:54
brano - a exup čo ? há ? to čo hrkoce tam kde sa spájajú zvody z jednotlivých valcov nie je nič iné ako rotačná výfuková prívera.
Pri nízkych obrátkach totiž za výfukovými plynmi aj na 4-takte uteká čerstvá zmes a práve prívera vo výfuku má tomuto zabrániť a zlepšiť plnenie valcov. Nezabúdaj , že časovanie výfuku a sania sa dosť prekrýva.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 brano
registrovaný člen
Pridané: 24.11.2006 21:10
Karol 1 , áno , u športových motorov je veľké prekrytie ventilov a voľný otvorený výfuk, takže prívera by mala zmysel. Neviem o tom, že by ju mali KTM ky na obrazku, o ktorom sa bavime.
Toto zariadenie (na obrazku) by malo slúžiť na potlačenie hluku.
Hluk to je vlasne vlnenie. Keď vezmete do ruky reťaz od psa a mávnete, jednotlivé články reťaze sa veľmi nehýbu, ale po retiazke sa šíri elegantná vlna. Ak niekto na opačnom konci reťaze tiež mávne v tom istom čase opačným smerom, vlny idú proti sebe a výsledný pohyb reťaze by v ideálnom stave pripomínal vznášajúcu sa priamku, čiže bez vlnenia. Na tomto princípe funguje aj tá rúrka, vlnenie vo výfuku sa šíri všetkými smermi, čiže vôjde aj do tej komory. Tam sa odrazí od zadnej steny a vlnenie pôsobí opačným smerom, interferuje s pôvodným a výsledok by mal byť nižší hluk. Samozrejme, na určitej frekvencii, ktorá je ovplyvnená veľkosťou tej komory. Tá sa dimenzuje, aby potlačila hluk v tých oblastiach,kde tlmič nestačí. Tento systém kladie minimálny odpor prietoku plynov. Zrejme to má význam u nadupaných motorov s otvoreným výfukom u strojov, ako písal Richi.


Hodnotenie príspevku:  0    0
karol1
IP: 91.127.165.234
Pridané: 25.11.2006 10:23
Brano - prívery môžu byť na rôznych princípoch - škrtenie prierezu , alebo rezonancia.
Exup je škrtenie prierezu - analógia u 2taktov - cr , yz ,rm,kx ale potrebuje tiahelka.
toto na obrázku sa domnievam , že je rezonančná prívera. anlógia u 2taktov -MTX,staré RM , cr 125/88 .Ak proti jednej vlne pustíš vlnu opačného smeru , tak pôvodnú vlnu zastavíš, obmedzíš. Škrtenie je síce so slabším účinkom , ale netreba tiahelka a účinok sa ovplyvňuje veľkosťou komory a prierezom prepojovacích otvorov.
samozrejme sa môžem mýliť , je to len môj názor.
skúsme sa spýtaťv uja akrapoviča. :D


Hodnotenie príspevku:  0    0
 KAISO
registrovaný člen
Pridané: 25.11.2006 18:21
No ja som to tušil :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 26.11.2006 21:09
Podla mna sa ujo Atrapovic len robi zaujimavy :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mayhem
registrovaný člen
Pridané: 08.09.2009 12:29
za chvilu budeme chodit ako robocopovia :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 barny6
registrovaný člen
Pridané: 14.04.2011 10:29
takze ako som pochybil je to len rezonancna komora ktora je vnutry prazdne hej ? a sluzi len na utlmenie zvuku a sposobuje to nieco aj na vykone ??


Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 14.04.2011 10:35
Vraj to trochu vyhladzuje priebeh a zlepšuje spodok. Funguje to tak, že v nižších otáčkach a rýchlostiach unikajúcich plynov tá komora funguje a ako keby predlžuje výfúkové potrubie, čo zlepšuje spodok. Vo vyšších sa to chová, ako keby tam tá komora nebola. Tak som to niekde čítal, či to tak ozaj funguje neviem. Možno sú to len marketingové žvásty.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 barny6
registrovaný člen
Pridané: 14.04.2011 10:38
to by malo byt vnutri prazdne alebo su tam aj niake sitka alebo co ?? :D


Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 14.04.2011 10:46
prázdne. veď 2T koleno čo je podobný princíp je tiež prázdne

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 15.04.2011 08:16
šak som to vravel - prívera. A záležitosť silne prastará , len oprášená. V nízkych otáčkach to rezonanciou škrtí odtok plynov , vo vysokých sa nestíha pre malý prepojovací otvor uplatniť.
Trochu o výfukoch tu:
http://www.nahradnediely.sk/index.asp?co=194

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Február 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 28.03.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 29.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky