Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO LIŠOV 2018

ENDURO LIŠOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Chce niekto skvalitniť slovenský motokros???

Pridané 10.10.2009 08:00, autor spedey111, prečítané 16594x

Určite sa ani Vám nepáči súčasný stav v motokrose a nečinnosť SMF. Preto sme sa rozhodli vypracovať návrh motokrosových kubatúr, kalendára na jednotlivé rozdelenie tried a ďalších bodov ,keďže sme si spomenuli na vec z čias minulých, ktorá fungovala. Tento návrh bude predložený aj na valnej hromade SMF. Najlepšie by bolo, aby to takto fungovalo už v roku 2010.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Navrhujeme zavedenie motivačného kľúča. Zároveň chceme aby seriál typu MM SR bol (ako by aj mal byť ) na Slovensku tým najkvalitnejším a aby nedošlo k stavu aký je teraz, čiže aby ho svojou kvalitou prevyšoval regionálne poháre. Nie je vhodné riešenie aby malo MM SR a SP 4 preteky na západnom Slovensku a 1 na východnom a strednom Slovensku, ako je tomu teraz.

Motivačný kľúč by mal fungovať nasledovne:

Najnižšou súťažou by mal byť regionálny pohár. Vyššou Slovenský pohár a najvyššou Majstrovstvá Slovenska, resp. MMSR. Pre jednotlivé rozdelenie jazdcov navrhujeme, aby SMF v Marci 2010 vytvorila kvalifikačný pretek (môže byť aj niekoľko). Bude povinný pre všetkých držiteľov licencie SMF TPM. V 1. triede budú štartovať napr. bývala MX1-B a MX1. Tam sa podľa výsledku rozdelia podľa počtu jazdcov do Regionálneho preteku, Slovenského pohára a Majstrovstiev Slovenskej republiky pričom prvých 10 z tabuľky M SR sa kvalifikačného preteku nemusí zúčastniť. (Príklad: Ak sa tam stretne 100 jazdcov tak sa rozdelia napr. po 20 do každého pohára) Ďalej by jazdci jazdili len triedu MX1 o regionálny pretek, Slovenský pohár a Majstrovstvá Slovenska.

Takto sa na kvalifikačnom preteku rozdelia všetky triedy (okrem mládežníckych MX 50, MX65, MX85). Postupový kľúč bude fungovať tak, že z konečného poradia na konci sezóny prvých 5 postúpi do vyššej súťaže a posledných 5 do nižšej pričom z regionálneho pohára sa nebude dať vypadnúť. Noví jazdci budú už automaticky prichádzať do regionálneho pohára. Prví piati z MM SR budú mať možnosť reprezentovať krajinu v nasledujúcej sezóne na ME, MS a MX of Nations (MX of nations už aj v danej sezóne). SMF by ich mala  samozrejme podporovať v reprezentácií.

Ako to bude vyzerať?

Jazdec môže štartovať len v triedach MX1, MX2, MX4, MX4+, ČZ, MX50, MX65, MX85, MX2 Junior, Hobby.

Najrýchlejší budú štartovať v rámci M SR. Stredne rýchli v SP a v RP najpomalší. V RP sa bude štartovať systémom, že jazdec zo Západného Slovenska pôjde MKP, Stredoslovák SSP a Východniar VSP. Jazdec nemôže štartovať v dvoch seriáloch naraz. Týmto sa preteky zatraktívnia, zvýši sa bezpečnosť, úroveň a kvalita.

Bezpečnosť sa zvýši aj tým, že v triedach budú štartovať vyrovnanejší jazdci. Neraz sa stalo, myslím vo všetkých triedach, že pomalší jazdci zavadzali tým popredným a nemali tam v podstate čo robiť. Opačný efekt vládne v triedach s označením MX 1B a MX 2B kde jazdia jazdci ktorí by sa dokázali vyrovnať profíkom v A triedach. Na Náborovom preteku sa však jazdci rozdelia tak, že sa takáto vec prakticky nemôže stať.

Len pre porovnanie uvediem najrýchlejšie časy na kolo z finálovej jazdy prvého a posledného jazdca:

23.8.2009 MM SR Sverepec

Trieda MX 1:
- prvý čas          1:39.253
- posledný čas    1:59.050 (čo je rozdiel približne 20 sekúnd)

Trieda MX 2:
- prvý čas:         1:43.238
- posledný čas:   2:07.954 (čo je rozdiel približne 24 sekúnd)

Motivácia jazdca bude zabezpečená hodnotou cien. Čiže v RP budú ceny s najnižšou a v M SR najvyššou hodnotou.

Hobby jazdci (ale nie tzv. hobíci ktorí chcú jazdiť celú sezónu ale len jazdci ktorí sa chcú ísť občas odviesť na preteky tzv. gulášníci)  budú mať na RP vytvorenú triedu Hobby. Trieda Hobby sa nebude viesť ako seriál a nebude na ňu potreba vlastniť licenciu SMF, ale jazdec sa môže zúčastniť len 6 takýchto pretekov napr. v MKP, SSP, VSP. Potom musí prestúpiť do napr. MKP MX2. Trieda hobby nebude rozdelená kubatúrou motocykla.

Príklad rozdelenia na triede MX2:
- M SR MX2 najlepší jazdci SR so strojom 125, 144 2T, 250 4T
- SP MX2- výkonnostne slabší jazdci  na rovnakých strojoch
- RP MX 2 - jazdci, ktorí sú výkonnostne najslabší

Príklad rozdelenia na jednotlivých pohároch:
Malokarpatský pohár - napr. 10 pretekov na Západnom Slovensku v triedach MX1, MX2, MX4, MX4+, MX2Junior, MX85, MX65, príp. MX50 a vložená trieda Hobby. 4 najhoršie výsledky navrhujeme škrtať.

Stredoslovenský pohár - 10 pretekov na Strednom Slovensku v triedach MX1, MX2, MX4, MX4+, MX2Junior, MX85, MX65, príp. MX50 a vložená trieda Hobby. 4 najhoršie výsledky navrhujeme škrtať.

Východoslovenský pohár - 10 pretekov na Východnom Slovensku v triedach MX1, MX2, MX4, MX4+, MX2Junior, MX85, MX65, príp. MX50 a vložená trieda Hobby. 4 najhoršie výsledky navrhujeme škrtať.

Slovenský pohár – 6 pretekov po celej SR v triedach MX1, MX2, MX4, MX4+, MX 85. 2 najhoršie výsledok navrhujeme škrtať.

MMSR mládeže - 6 pretekov po celej SR v triedach MX50, MX65, MX85, MX 2 Junior. 2 najhoršie výsledok navrhujeme škrtať.

MM SR – 6 pretekov po celej SR v triedach MX1, MX2, ČZ MX4, MX4+. 2 najhoršie výsledok navrhujeme škrtať.

Najhorší výsledok - navrhujeme škrtať celé 2 najhoršie jazdy, v prípade regionálnych pretekov 4 najhoršie jazdy.

Postupový kľúč by nemal platiť pre mládežnícke triedy MX 50, MX 65, MX 85 vzhľadom k malej účasti pretekárov, čiže jazdec v mládežníckej kubatúre môže absolvovať aj viac seriálov.

Navrhujeme zaviesť výnimku pre držiteľov licencie ENDURO: Jazdec ktorý vlastní licenciu Enduro a chce jazdiť doplnkovo Motokros bude jazdiť v o úroveň nižšom pohári ako v Endure. T.j. Enduro MM SR, MX SP. Toto by malo platiť aj naopak.

Slovenský pohár a MM SR by sa mal jazdiť spôsobom: 3 preteky na východe 3 na západe alebo 2 na východe 2 stredné Slovensko a 2 západ.

Navrhujeme aby sa  do sezóny 2011 zaviedol systém licencie A-MM SR , B-SP a C-RP. V roku 2010 by mali jazdci podľa tohto návrhu dostať licencie len podľa kubatúry motocykla a podľa výsledkov z náborového preteku ich zoradiť do konkrétnych seriálov.

Zavádzacie kolo - chceme aby sa zaviedlo zavádzacie kolo pred jazdou každej triedy - kto jazdí vie prečo to tu píšem.

Chceme taktiež aby sa Valná hromada neuskutočnila len raz za rok ale aj v priebehu sezóny aby sa predložili nové návrhy a pod.  

Týmto návrhom nechceme nikoho ani z organizácie SMF a seriálov ani jazdcov uraziť. Len chceme ukázať , že aj Vy môžete buď zlepšiť tento návrh ak sa vám pozdáva alebo vypracovať iný aby sa Slovenský motokros uberal čo najlepším smerom. Ak sa vám tieto návrhy páčia môžete za ne hlasovať na Valnej hromade SMF, príp. ho môžem upraviť a pridať nejaké Vaše myšlienky, ktoré môžete zaslať na mejl werner.eduard@gmail.com, ale aby ste ich presadili je dôležitá Vaša účasť.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 0
header.jpg
41 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 7.3 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

RIKI TS, 10.10.2009 09:30
Nie je to zle, ale nesuhlasim s tym, ze ak sa niekto nedostane vyssie, len RP tak musi jazdit len pohar odkial pochadza, u nas na Strednom Slovensku, nie je tolko dobrych drah ako na Vychode, alebo Zapade, takto sa musia citit obmedzeni ti, ktori si chcu zajazdit aj inde.

tircapo, 10.10.2009 09:49
Je dobré, že sa ľady pohli. Tvoje či vaše návrhy (neviem koľko vás ich to tvorilo) sú v podstate reálne, ale tu treba ísť bod po bode, lebo ja osobne s niekoľkými bodmi nesúhlasím.
Pri momentálnych pravidlách a stanovách SMF , kde je každému jasne kto kde a kam patrí sú neustále problémy so zaraďovaním. Jazdci to ignorujú-podvádzajú a organizátori či komisári taktiež resp. nedokážu to ustrážiť. Nebudem písať príklady.
V týchto takzv. kvalifikačných pretekoch som zvedavý koľko z nás sa ich zúčastní a koľko z nás sa ich bude chcelo dostať do tej najvyššej skupiny. Tí jazdci ktorí to s jazdením myslia vážne sú už teraz tam kde majú byť a ostatný si idú tam kam chcú. Veď už teraz je snaď jasné kto kam a do akej triedy patrí, to sa nemusí robiť žiadny kvalifikačný závod. Stačí si zobrať do ruky nominačku a konečné výsledky seriálov z posledných 2-3 rokov a je rozdelené. A nemusia byť zase pri kvalifikáciach žiadne špekulatívne manévre.
A s tým škrtaním najhorších výsledkov absolútne nesúhlasím. Prečo by sa to malo robiť ?
Sú napr. jazdci ktorý by svojím výkonom patrili do skupiny „A“ čiže MMSR ,ale títo jazdci nebudú chodiť za závodmi 350 km z finančných či iných vážnejších dôvodov ,čo s nimi? Skončia s jazdením? Ale sú aj takí ktorý si to môžu dovoliť a majú možnosť , ale jednoducho nejdú mimo okres či región- čo s nimi ?
Prečo enduro jazdec by mal jazdiť o triedu nižší pohár v motokrose a naopak ?
Je tu toho ešte viac na uváženie, ale to nejde riešiť všetko písaním, ale rád sa postupne zapojím ku skvalitneniu Slovenského motokrosu.

spedey111, 10.10.2009 10:11
tircapo : je uplna pravda ze treba ist bod po bode.Samozrejme ze vsetko z tychto veci sa nebude realizovat tak ako je to napisane z tym som ani neratal a prave preto som to tu dal aby tu ludia mohli napisat to co ty.

momo, 10.10.2009 10:13
Rozhodn zaujímavé čítanie a som rád že sa konečne niečo deje .myslím že sú tam veci ktoré by motocros posunuli dalej ale aj veci ktoré by bolo nutne pozmeniť ,prepracovať .Možno aj táto debata pomôže nastoliť nový smer motocrosu na slovensku ak aj nie tak aspon je tu možnosť na hlbšie zamyslenie.

emil9, 10.10.2009 10:52
napad povedzme dobry ale...
nemame tolko jazdcov pre toto rozdelenie ziadny usporiadatel sa nebude pozerat odkial jazdec pochadza prisiel by o startovne
vsetci vieme ze usporiadat preteky nieje neaky super biznis,
10 pretekov na strednom Slovensku??? kto ich usporiada? a este k tomu len z jazdcami zo stredneho Slovenska
Malokarpatsky pohar vytvorili ludia ktorych bavi motokros sami bez pomoci SMF silno pochybujem ze si nechaju diktovat koho maju
na NIMI vytvoreny serial pustit jazdit urobia si to podla seba a maju pravdu
skrtat najhorsie jazdy??? asi nie nikde to nerobia
enduro... chcem vidiet Svitka ako jazdi MX1-B to by asi nepreslo
zavadzacie kolo to by bolo super hlavne kvoli bezpecnosti

miro69, 10.10.2009 11:28
Chválim tvoj záujem o zvýšenie kvality, ale zrejme si nie celkom v obraze. Regionálne poháre MPK, SSP, VSP a aj QC nie sú financované SMF, takže ťažko dosiahneš to aby jazdci v RP boli nemej motivovaný, ako tí z MMSR. Záujem RP je aby na štarte mali čo najviac jazdcov, v opačnom prípade nedokážu pokryť svoje náklady na usporiada vanie pretekov a zaniknú. Apropo na MMSR MX1 a MX2 sú jazdci finančne odmeňovaní 1580 EUR na každú kategóriu, pre prvých 10 jazdcov . Kvôli tomu odmeňovaniu sú MMSR MX nerentabilné a nikto ich nechce usporiadavať, preto len 4 preteky tento rok. Ďalej by som videl problém v tzv. Hobby jazdci- gulášnici. Ako by si vyriešil poistenie takého jazdca proti úrazu a smrti? Tí čo majú licenciu sú poistení cez SMF na celý rok. Ja som v prvom roku Quad Cupu poisťoval preteky tak, že som musel zaplatiť poisťovni za nominovaných jazdcov ešte pred závodom a pritom ich na pretek prišla len polovička. Žiadna poisťovňa sa s tebou nebude baviť o tom, že zaplatíš za jazdca až keď absolvuje preteky.
Štrkanie jázd je podľa mňa nie je dobrý nápad. Myslím že by to viedlo ku špekuláciám a možno aj nižšej účasti na pretekoch. Takto keď sa nič neškrtá je napätie až do posledného preteku . Určite by nebolo dobré aby niekoľko závodov pred koncom seriálu bol známy víťaz.
Zavádzacie kolo je dobý nápad, len si treba uvedomiť, že to značne predĺži časový harmonogram preteku a pri tak plnom časovom harmonograme ako má napr. MKP si to ani neviem predstaviť, končili by o hodinu neskôr, t.j. o 19.30.
Som rád, že si sa odhodlal riešiť problémy motokrosu, ale bolo by dobre ak chceš niečo navrhovať, aby si to vopred konzultoval s organizátormi MPK, SSP, VSP, ale aj usporiadateľmi t.j. motokrosové kluby, ktoré preteky uskutočňujú. Potom sa možno skôr zhodneme na nejakom riešení a bude jednoduchšie to presadiť na VH.

heman, 10.10.2009 11:32
MMSR- 8 pretekov - MX1 MX2 MX4 ČZ Licencia A. MMSR Mládeže- 8-10 pretekov - MX50 MX65 MX85 MX Junior Licencia B. Poháre MKP SSP VSP XXX pretekov - MX1 MX2 MX4 MX50 MX65 MX85 Pre tieto poháre pre triedu MX1 MX2 licencia C ako že Hobby ale ak pojde niekto tuto triedu z Ačka alebo B Junior tak len mimo konkurencie. Poháre pre DETI budu bodované normálne aj v MMSR aj v MKP SSP VSP. MX Junior môže isť len MMSR Mládeže a v Pohároch MX2 mimo konkurencie Takže ak si ešte Junior ale si palič a v Junior si viac daj si licenciu A. Pre licenciu C je možne isť aj MMSR MX1 MX2 a môžu aj bodovať pre motiváciu do ďalších sezón. Enduráci a .... pojdu MMSR podla kubatur a pohare taktiež ale mimo konkurencie. Jednorazova licencia ano Ale mimo konkurencie Aj do MMSR Aj do Pohárov. A hlavne treba doriešiť to MMSR treba trošku ubrať z nárokov na trate a to odmenovanie tak tiež treba doriešiť.

slovak11, 10.10.2009 15:35
Je to pekne že sa konečne niekto začal zapodievať niečim takým ako je motokros na Slovensku. Možno že to vyzerá že stále hladam niečo zle čo sa robi. Mne sa jedna len o jedno, všetko aby bolo dobrovolne, žiadne nariadenia a zaistit lepšiu bezpečnosť.
ALE Všetci ste zabudli na par ale dôležitých vecí, nemôže niekto niekomu prikazovať a zakazovať. Každý si to robi za vlasne peneniaze alebo za peniaze svojich rodičov.
To že je v motokrose tolko jazcov je len vdaka podmienkam SMF zakupit licenciu na regionalne pohare. Tie pohare vznikli lebo sa o to zaslužili zapalený ludia pre tento šport, nemôže im teraz niekto na VH zasadnut a prikazat im čo maju robit a koho pustia a koho nie.
Priklad: MKP vznikli bez SMF, organizatory sa nedreli aby to dotiahli tam kde to teraz je a zrazu im ma po zasadnutí VH niekto určovat pravidla ako to maju robit???? Čo urobiť ked poviedia že stým koncia???? Zasadne VH a nariadi im že musia pokračovať???? Treba sa zamysliť že do toho niekto dal strašne vela svojho času ktorý moho travit inak, planovať dovolenky ako sa mu chce a nie prispôsobovať sa kalendáru.
Dalej, ak by sa preteky rozdelili tak ako je písane, neviem kde sa bude jazdit. MMSR nebude chciet nikto organizovať. odmeny jazcom. bude sa jazdit MX1, MX2 a MX4 hobby ako vložak nebude organizator čistý minus alebo sa urobí vložák hned aj dve triedy zvýši sa štartovne a v konečnom dôsledku to zaplatia hobby s vložakov.
treba si uvedomit že tu nieje taka členska zaklada aby plne obsadila všetky tieto preteky. Nemôžete niekomu pre to že jazdi lepsie lebo to jazdi dlho že neôže jazdit RP že musi ist SP alebo MMSR.
Nedá sa niekomu nariadit že ked chce pretekat musi ist jazdit na opačny koniec republiky.
Netreba zabudnut že jazci jazdia pre zabavu, tu asi stoho nežije nikto.
Ak budem niekomu niečo zakazovať a nariadovať zábava tym konči.
Žijeme v demoratickej krajine tak nezabudnut na to.
RP nechajte na každom, kto ich urobil. Treba urobit SP a MMSR viacej pretekov. Treba najst sponzorov na podporu týchto poharov. :bla:
Skuste oslovit NKC možno pomôžu nejakým sponzorským, od motokrosu dostali, mohli by teraz vrátit v takejto podobe.

sponzor, 10.10.2009 19:32
Plne súhlasím s rozdelením Slovenského motocrosu na výkonnostné triedy. Ale nie len podľa licencie, o ktorú si podľa vlastného uváženia požiada každý jazdec, ale hlavne podľa pretekov: KRAJSKÉ - III VT, Sl. Pohár - II VT, MM SR - I VT. Tak ako je to bežné v každom športe dnes a ako tu píše spedey 111 - bolo to a fungovalo za čias totality. Ale mnohí tu na stránkach diskutujúci nepamätajú tie časy, keď si každý musel výkonmi zaslúžiť postup z III VT do II VT a jazdiť Slovensko, prípadne až do I VT a jazdiť Republiku !
Podaktorí tu píšete, že je malá základňa jazdcov motocrosu. Môžem vám zodpovedne povedať, že v 80-tych rokoch bola podstatne menšia!!!
Dnes mnohí jazdia len guláše a nezúčastňujú sa ani na RP a dôvod ? - aby dostali od prvého, ktorý tam nemá výkonnosťou čo hladať 1-2-3 či viac kôl ? Slovenský motocros dospel svojou základňou do štádia, kedy sa musí rozdeliť do výkonnostných tried a pretekov, ak má kvalitou jazdeckého poĺa napredovať.
Nikto nepovedal, že kôli nákladom nemôže usporiadateĺ vložiť voľný pretek, prípadne pri menšej účasti pustiť jazdca s vyššou VT, prípadne z iného kraja, mimo poradie v príslušnej kubatúre. Ale bodovať v preteku, trebárs MX 2 III VT Regionálneho pohára Západoslovenského kraja, majú len jazdci ktorí spĺňajú dané podmienky: bydlisko a III VT.
Nevravím že daný návrh je 100%, ale treba sa ním seriózne zaoberať a hlavne zmeniť terajší systém. Je to prešľapovanie na mieste.
Toť môj názor.

tircapo, 10.10.2009 20:27
sponzor: Dobre si napísal:
keď si v tedy každý musel výkonmi zaslúžiť postup z III VT do II VT a jazdiť Slovensko, prípadne až do I VT a jazdiť Republiku ! Ale to bolo tenkrát-BOHUŽIAĽ.
Ale dnes si pri tomto chaose a týchto pravidlách nikto nechce zaslúžiť postup a nikto netúži ísť z nižšej do vyššej VT pretože sa mu páči vyhrávať a zbierať poháre aj v VII. VT. A nikto s tým do teraz nič nespravil a ani nespraví. Usporiadateľ je rád , že mu tam prišli a zaplatili a ostatní sú ticho. Česť výnimkám.
A ak sa niečo riešilo s pravidiel SMF na závodoch tak možno akurát tak prečo nemáme farebné podklady a farebné čísla na motorke.

palo61, 11.10.2009 11:30
Ja celkom suhlasim s rozdelenim tried pre tento rok, to napriklad v r.08 sme si vsetci co sme zacinali kupili lic.D ako zaciatocnici ,jazdili sme C ,co je vlastne dnesna B,II.vt. tomu ja hovorim strelene,ked od 10.miesta dostali 1 a od 15. 2 kola(sucany) co ty chalani,skor by som popracoval na post. kluci v RP.ale to je na organizatoroch RP.,je nemyslitelne aby som na zaklade nejakej kvalifikacie v marci(na ktorej by sa zucastnila polovica jazdcov a z nich polovica by bola zahadne pomala)musel jazdit len 6 pretekov z ktorych este nejake zrusia a bubu rozhadzane po celom slovensku,v minulosti to sice fungovalo ale jazdca aj s motorkou ktoru dostal na pretek odviezli aj doviezli a tam jemu zaplatili startovne on do toho dal len svoju drinu takze ak niekto dosiahne to co v minulosti fungovalo (cele,nie len zaradenie do tried),tak plne suhlasim s hore uvedenym clankom

PoWeR, 11.10.2009 11:48
Cele som si to precital a chyba tam jedna podstatna vec , treba doriesit povinnu REGISTRACIU na pretek, navrhujem na stranku CC a SMF urobit registracny formular , cez ktory sa jazdec zaregistruje minimalne 5dni pred startom , aby orgaqnizator vedel kolko bude zavodnikov v danych triedach. mozno by pomohol usporiadatelom system platieb dopredu, t.j. cez registracny formular zrealizujem registraciu + uhradu, v pripade ochorenia a lebo inej udalosti moznost storna 2dni pred podujatim za pripadny 10% storno poplatok (suma je na dohode)

sponzor, 11.10.2009 11:50
palo 61:
- to si kde počul preboha, že v minulosti dostal každy motorku, zaviezli ho na pretek a ešte mu aj zaplatili štartovne ? bolo to tak isto ako dnes! Čo si si sám nekúpil, to si nemal! Snáď len v Dukle a ČH, ale to sa tam najprv musel každý dostať svojimi výkonmi a prejsť si to, čo som napísal - sám si všetko najprv financovať. Ale veď aj dnes sú súkromné kluby podobné Dukle a ČH kde dostaneš moto, zaplatia za teba štartovné a dostaneš aj na tréning a ...
Podstata je stále tá istá, najprv ukáž čo vtebe je a až potom . . .

momo, 11.10.2009 14:22
Chlapy nechajte minulosť minulosťou sústredme sa na to čo sa deje teraz .Môžeme niečo použiť aj zo starého režimu no músíme to prispôsobiť na dnešné pomery . ja osobne si myslím že by možno postačoval systém troch krajských a jedného slovenského /Mmsr/ seriálu . Len by bolo potrebné zaangažovať do krajských seriálov aj usporiadatelov ktorý organizujú len tzv.guláše /mimochodom velakrát na perfektnej úrovni. Potom by tieto seráli mohli obsahovať 10-12 pretekov .Myslím si že MMSR by mali byť v plnej réžíí SMF a to tak že Smf preberie finančné náležitosti za odmeny pretekárom príp .preplácanie cestovných nákladov./to je tiež jeden motivačný stimul k tomu aby chlapci prechádzali z krajov na slovensko./. Dalej by išlo o vecne ceny pre pretekárov . usporiadaťel by z štartovného pokryl svoje náklady a zvyšné prostriedky by mohol použiť na skvalitnenie traťe a pod.

spedey111, 11.10.2009 17:58
Nikto nechce nikomu zakazovat chodit na zavody.Moze sa to spravit ako napisal SPONZOR tak ze ak nesplna podmienky pojde mimo bodov a mozno by jazdci z RP mohli bojovat o jednu trofej -Vitaz regionalnych poharov-napr. tak ako sa teraz bojuje o Slovensky pohar ze sa prvych 20 z kazdeho Regionalneho pohara na konci sezony stretne a vybojuje si to.
Moznosti je vela len treba najst tu spravnu :D

Krnac-93, 11.10.2009 21:31
vobec sa mi to napozdava kazdy ma svoj nazor na vec ale toto mi nesedi ani v jednej veci ste nepokročili o akom zatraktíveni pretekov hovorite ??? chcem nadalej chodit na SSP VSP aj MKP aj MMSR tak ako doteraz neviem preco ked som Stredoslovak mam si jazdit SSP na hlavu zase este horsie je to ako teraz na Slovensku to uroven nebude mat len tak za rok ... MOJ NAZOR tak ma PROSIM nepreklinajte ani na mna NEREAGUJTE diks!!!

momo, 11.10.2009 22:06
krna cr. Predpokladám že ked jazdíš všetko tak si bol aj v Širokom na finále?

sponzor, 11.10.2009 22:15
krnacr:
Ak sa zúčastníš diskusie a reaguješ na iné príspevky, očakávaj že dakto bude reagovať i na tvoj!
Zrejme si pozorne nečítal predchádzajúce úvahy jednotlivých prispievateľov, do tejto - myslím veľmi zaujímavej a potrebnej debaty. Ak v nich nenájdeš odpoveď na svoje nevyslovené otázky, nemá význam tvoj príspevok k problému brať na vedomie!

Krnac-93, 11.10.2009 22:20
momo:nie nebol som v Širokom koli počasiu ! inač by som isiel ...

unoptanium, 11.10.2009 23:03
taku hlupost som uz dlho nevidel ako je ´´skvalitnenie slovenskeho motocrossu´´...ved to uplne obmedzuje jazdcov,ked bude niekto co jazdi priklad MKP,tak moze jezdit priklad len nakych 10pretekov rocne,ako sa ma rozvijat?a ten co jazdi MMSR tak pojde nakych 6 pretekov za rok?tak to gratulujem ..a co bude za uroven na regionaloch,ked tam nebude ziadny rychly jazdec,ved to uuplne strati na popularite aj pre divaka,nehnevajte sa ,ale to je riadne nedomyslena somarina...

Krnac-93, 11.10.2009 23:16
asi niesom sam hlupy pubertak pridal sa aj niekto starsi s podobnym nazorom unoptanium

momo, 11.10.2009 23:42
Takže podla vás dvoch sa ma všetko nechať tak a nemeniť absolútne nič ,alebo máte aj niake návrhy ?

JURIPKO, 12.10.2009 10:26
Ak to teda ma biť tak,že každý jazdec bude jazdiť svoju kategoriu a region tak v SSP sa pridá trieda MX4 a MX4+? Pítam sa,lebo také sa tam nejazdia a ked sa serial zakladal tiež som sa pítal a odpoved znela,že niet miesta hm.

admin, 12.10.2009 10:32
krnacr: a kolkoze to mas sezon odjazdenych :D

keneth, 12.10.2009 11:48
Takže páni, potreba zaviesť poriadok v sl. MX je viac ako nutná.Treba pogratulovať p. Šnegoňovi a agentúre Pelikán k ich plánu naplniť členskú základňu Smf. To sa im podarilo perfektne. Toľko pílili uši organizátorom MKP,SSP,VSP až to nevydržali a nechali sa zastrešiť pod hlavičku SMF. Čo im to prinieslo a jazdcom týchto pohárov je na zamyslenie. Jazdcom okrem komédie s prilbami asi nič. Ale nebránil by som sa príkazom a zákazom Edko lebo nám nič iné nepomôže. Pravidla presne stanoviť a striktne trvať na ich dodržiavaní. Všetci organizátori a aj Smf si musia uvedomiť , že jazdci tu nie su pre nich ale je to presne naopak. Organizovať možno menej ale zato kvalitne a na tratiach ktoré budú adekvátne pripravené a hlavne bezpečné. To znamená v súlade so stanovami a tech. komisár sa nedá opinkať usporiadateľom, že to tak stačí.A teraz k tým triedam. Tie nominačne preteky pre rozdelenie do výkonnostných tried asi nebudú schodné nakoľko aj medzi jazdcami je veľa špekulantov.Usporiadatelia MKP,SSP,VSP a aj SMF vedia na základe výsledkov z predošlých sezón veľmi dobre, ktorý jazdec kam patrí, to mi verte. Nech nekalkulujú a neboja sa zapísať jazdcov kam patria keď oni sami nemajú hambu.Jazdcov je dosť a št. rampa sa zaplní. Nováčikov , ktorí ešte nazávodili a majú výrazne nad priemer triedy, ktorú si zvolili navrhujem po troch prvých miestach aj so všetkými bodmi presunúť do vyššej triedy ešte počas aktuálnej sezóny. Prví piati z konečnej tabuľky o triedu vyššie. Jazdci Ako A. Bilčík, Bohuslav, Kasala, Šimko, Valach, Solga t.j. tí čo jazdia MM SR môžu absolvovať výššie uvedené poháre, ale bez nároku na umiestnenie, pre nich ako tréning. SMF nech si za vyzbierané peniaze z licencií robí svoju robotu a usporiada MM SR v počte aspoň 6. pretekov a ako nižšiu kategóriu SP a agentúra, s ktorou spolupracuje má zháňať sponzorov a keď nie, tak druhá agentúra alebo nové vedenie SMF. SMF by sa nemalo priživovať na MKP,SSP,VSP, ale malo by im niečo priniesť. Aj preto som prestal absolvovať preteky pod hl. SMF. Toť vsjo.

admin, 12.10.2009 12:09
Michal, dik za skvely nazor, si jeden z mala co tu napisal nieco co ma hlavu aj patu!

Ked budem mat chvilu casu, tak jednotlive body v clanku okomentujem, zial, casu je malo :(

Krnac-93, 12.10.2009 14:49
tomXX:a ktože sa pýta? :D

admin, 12.10.2009 15:39
krnacr: ja sa pytam. Ide o to, ze bude idealne ak sa vyjadria ludi co poznaju trochu historiu a vedia ako to bolo a vedia to zodpovedne porovnat, porozmyslat o tom a napisat nieco rozumne.

dzipo, 12.10.2009 16:49
krnacr:aj ja sa pytam a urcite aj dalsi,ktorí sledujeme tuto temu,takze blondacik vychladni/nic v zlom/. :bla:

enslow, 12.10.2009 17:08
slovenskemu motokrosu nepomoze nikto a nic...pretoze zijeme na slovensku kde zije primitivna a hlupa slovac ktora vie iba sklopit hlavu a potichu cucat a skryvat sa pod ruskom anonymity na internete a za klavesnicou sa prsit...
ja vidim jedinu chybu a pricinu nekvality v samotnych jazdcoch...keby ja som bol organizaotr a nikto si neotori usta tak nebudem nic riesit..ale myslim ze by sa org zbadali keby prislo 20 jazdcov pre stratovne lebo sa prasi...ale samozrejme to je nerealny sen..caute

Krnac-93, 12.10.2009 20:59
tomXX:nemaj ma za debila ale ked sa mi to neak nepozdava tak co uz akoze nevravim zoar navrhov je fakt dost v pohode ale rozmyslajte aj nad tym ze ked chce ročny jazdec zavodit preco by mal jazdit na majstraku MX2 a nie MX2B aj tak by sa mali jazdci rozdelovat do kategoriji na akej urovni jazdia aj ked to tam je napisane len som tomu sprave nepochopil a dalej preco by nemohol 15 rocny jazdec vlastnit B licenciu ??? toto by sa tiez mohlo zmenit ...
dzipo:ospravedlnenie v poste primam ale ospravedlnit si sa mal racej tu verejne a toho blondacika si si mohol odpustit skade vies ze som blondak? ...

dzipo, 12.10.2009 21:10
Lebo som ti povedal aby si si dal dole prilbu,ked sa rozpravame.

momo, 12.10.2009 21:44
myslím že táto tema bola urobená preto aby sa sem dávali pripomienky a návrhy na zlepšenie motocrosu .Pokial si niektorý jedinci myslia že na slovensku sa nedá nič zmeniť ,tak nech sem ani nepíšu ko..ti.. o primmitívnej a hlúpej slovači lebo by to mohol niekto zobrať osobne.

unoptanium, 12.10.2009 21:48
enslow:si sa tu riadne vyblaznil...si tu nalozil,ale aj TY si slovak a vobec nic si este nespravil.A take keby si bol organizator..,ved bud,a skus si to .. .

stihi, 12.10.2009 21:49
dzipo: to som mu ja povedal,ale o.k.

Upravil Stihi, 12.10.2009 21:53:19

scrolllock, 12.10.2009 22:09
Pekne to napisal Keneth SMF zaujima iba clenska zakladna, ktoru im regionalne pohare pekne navysili. Pritom SMF nenesie ziadnu zasluhu na vzniku regionalnych poharov. Akoby dnes vyzerala clenska zakladna SMF, keby pod nu regionalne pohare nevliezli ? Nepamatate sa uz ked stalo na rampe Slovenskeho pohara tak zhruba 15 jazdov v jednej triede ? Pekne skripali zubami SMF ked im prislo na pretek 60 jazdcov a tyzden na to na MKP 170. To, ze vlastim licenciu mi akurat vytiahlo z vrecka 35 eur. To v akom stave je teraz motocross na Slovensku je im uplne jedno, hlavne ze maju velku clensku zakladnu a prachy za licencie.
Pisete tu o nejakej poistke, ktorou je jazdec SMF kryty. Uz ju z vas niekto videl ? Cital poistne podmienky ? Koho vlastne tato zmluva kryje ? Jazdca, alebo usporiadatela ? Cerpal uz niekto niekedy ak bol zraneny z tejto poistky ?
SMF sa stavia do polohy, ze bez nich sa motocross na Slovensku robit neda. A ako sa SMF podiela pri organizovani pretekov ? Myslim si, ze nijako...

slovak11, 12.10.2009 22:17
Miško, maš pravdu ale neviem si to preniest do praxe. Viem že každý kto jazdi preteky ma v sebe toho bojovneho ducha a chce sa dobre umiestnit. Čím mladči jazdec tým viacej riskuje lebo nemusi rano vstavat do prace. To je ale nepodstantne, vela tried poharov povedie k mensej učasti.
Možno tu chýba konkurencia. Je tu strasne vela jazcov ktorý nejdu na žiadne preteky a ani gulaš lebo všade jazdia tý istý jazci.
Viem si predstavit že popri kalendari regionalnych pretekov by sa jazdili gulaše alebo nejaký ozajstný hobby pohar.
Možno to by bol kluč k skvalitneniu pretekov na slovensku.
Viem aký strach mal p. Novák v šenkviciach ked momo robil gulaš v trenčine. Všade bolo plno.
Možno by naozaj pomohlo vytvorit konkurenciu, urobit triedy pre každeho. Vždy na rozdielnych miestach.

momo, 12.10.2009 22:43
Slovak je to tak ale zase je tu otázka delenia pretekárov na povedzme sútažných a zábavných/čo to robia pre zábavu a nemajú ambície postupovať dalej/ a problém je na svete ako dosiahnuť to aby sa sútažný nesrali do preteku zábavným. Licenciou alebo niakym tetovaním :-P

unoptanium, 12.10.2009 23:00
momo:pises tu ako tym hobbykom stale o nic nejde,ale potom preco ti vadi,ze tam idu sutazni,keby ti to bolo naozaj jedno,tak by ta netrapilo,ze tam pridu nejaky styria lepsi a budu pred tebou a ze ty budes o styri miesta horsie.ked niekto vie len trosku jazdit,tak hned vsetci placu ze by mal ist mx,ze co tu on robi,ale mx jazec by fakt mal byt spicka,nie tam posielat kazdeho kto je pred tebou . .. a vymyslat 100 tried...

momo, 12.10.2009 23:11
tak poprvé.O mna tu nejde. Ide o to že ked poriadam guláš a príde tam Novosad ,Kasala a iny podobne jazdiaci , okamžite príde za mnou niekolko ludí že ako si to dovolujem pustiť ich na pretek kde jazdia jazdci ktorý nemaju vôbec žiadnu licenciu. že ako oni k tomu prídu že si tam chodia prof.akože zatrénovať zoberu poháre a je poriešene . No a čo mam tým ludom povedať. Skús mi poradiť ? budem ti vdačný.

momo, 12.10.2009 23:12

Ešte by som podotkol že ja som vždy radšej pretekal s lepšímy odo mna lebo som sa mohol niečo naučiť.


Upravil momo, 12.10.2009 23:14:51

unoptanium, 12.10.2009 23:25
momo:ale vies,to je volny pretek,a ked tam pride naky rychly jazdec,nemozes mu povedat,ze nesmie ist,za to ze je rychly....a ked sa pridu stazovat,tak to neni Tvoj problem,Ty len organizujes preteky...ale vidis zase hovoria,ze su hobbyci,ze o nic nejde a chodia tam plakat,ze ide s nimi novosad pr.,..ja by som povedal,ze si prisli z chuti zapretekat,ze co ich to trapi,ked to robia pre radost. . .

slovak11, 12.10.2009 23:44
Aj to je problem gulašu ako takeho, gulašový pretek by mal byt pre tých ktorý naozaj nemaju žiadne skusenosti s pretekmi, pre chalanov ktorý nemaju finančne možnosti zakupit kvlitnu zanovnu motorku na pretekanie a pre jazcov ktorý to maju naozaj ako zalubu ale nemaju toho času na trenovanie, po druhom kole v preteku su na tom kondične tak ako keby dobehli do ciela maraton. :lol: :lol: :lol: to posledne poznam. :lol:
To že v každej triede su výkony jazcov rozdielne si myslim že je uplne normalne, aj posledný može bojovat o predposledne miesto. Tu problem nehladajme. Každy jazdec ma svojho supera s ktorým bojuje o umiestnenie v preteku. Stale sa tu jedna o skvalitnenie.
Keneth presne napisal čo by mala byt priorita. Bezpečnost, zdravie.
v poslenom čase je v mode robit všeliake prekažky aby boli komplikovane, ako by mal niekto stoho radost že si jazdec ublíži.
Moda pre usporiadatelov sa stal jeden den 4kolky a druhý den MX, namiesto MX by sa na tých tratiach mohlo jazdit supermoto a nie MX.
Toto vestko technický komisari schvália a bez problemov pustia pretek.
Ak sa stým nič nebude robit možno sa dožijeme že usporiadatel preteku niekde na rovinu zakope našlapnu mínu pre spestrenie preteku a bude sa čakat kto ju trafí a rozletí sa aj s motorkou na 1000 kuskov a bude zabava. :bla:

admin, 13.10.2009 07:42
unoptanium: neviem ako sledujes napr. MKP, ale par rokov dozadu sa jazdili 3 triedy - A, B, C podla vykonnosti bez rozdielu kubatury. Licencni jazdci (MM SR, SP) mali moznost jazdit triedu A, ale bez naroku na body a pohare. A este nieco - kazdy chce jazdit s jazdcami porovnatelnej vykonnosti. Ked ma niekto deklasuje s rozdielom triedy (a pritom nejdem najvyssiu triedy), tak je niekde problem...

Teraz by napr. Kasala alebo Bohuslav mohli prist na gulas a povedat "Ja sa idem zatrenovat, mne body nepocitajte, ja pohar nechcem". Neviem preco by USPORIADATEL nemohol nieco taketo dat do pozvanky na zavod.

enslow, 13.10.2009 08:42
tomXX..vies preco to nepovedia?? pretoze slovenska bananova spolocnost na take nieco este nedospela chapes...

jurajbel, 13.10.2009 08:57
K účasti A-čkarov na pretekoch MKP,SSP,VSP, gulášoch -
Lenže to by tí chalani 1.+2. triedy na regionálnych pretekoch a gulášoch museli sami chcieť - pozri účasť MX1+MX2 na majstrákoch a na regionálnych pohároch!
Začiatkom sezóny bol v Žiline 1.mládežnícky majstrák s vloženým voľným pretekom MXB-ten sme tam dali do celého seriálu kvôli tomu, aby sme pomohli usporiadateľovi zlepšiť finančnú situáciu /vieme, koľko máme mládeže/ -pozrite, kto bol na bedni. Potom sa nám podarilo presvedčiť organizátorov, že sa vyhlasovali len jazdci MXB, 1+2 to mali len v rámci tréningu - a nemali sme problémy to sami rozhodnúť! Ale zloženie jazdcov a ich účasť sa výrazne zmenilo - nebude pohár, nejdem! Prečo?????
A ako dopadol Sverepec - posledný mlád.majstrák - 76 jazdcov celkom, z toho 10!!! MXA+B? Kde je ekonomika usporiadateľa?
A tak by to bolo aj na regionálnych - ale nemusel by byť problém, kúpiť o 1-2 sady pohárov viac a vyhodnocovať aj ich, pretože usporiadateľ potrebuje aj jazdcov vyšších kvalít, ľudia o nich niečo vedia a chcú ich vidieť! Aká je divácka návštevnosť -okrem rodinných príslušníkov-na takých gulášoch? Aj tam má právo si prísť zajazdiť každý, ale aby dal druhému 2-3 kolá? Veď ho ten pohár nemôže tešiť! A ani ho nemá už kam dať! A ozaj hobby jazdec by ho mal na čestnom mieste nad televízorom a denne by ho oprašoval.
Nechcel som sa do tejto neplodnej debaty zapájať /česť pár príspevkom, v ktorých čosi rozumné je/. O mládeži zatiaľ ani slovo -riešia sa zbierači pohárov a B-čkari/viem, tých je najviac!/. Máme cez víkend záver sezóny, stretneme sa viacerí rodičia s deťmi a pokecáme /spravíme si takú neoficiálnu malú hromadku/, rozoberieme, navrhneme, a potom možno zverejníme naše pripomienky a nápady.
Skúste si pozrieť debaty v minulosti, aby ste sa dostali do obrazu- pozreli, čo sa tam všetko rozoberalo, navrhovalo a čo sa nakoniec schválilo, prípadne zmenilo. Môžete čerpať aj inšpiráciu...
Článok - SMF, jej WEB a diskusia o ňom
Článok - Detské preteky a ako si vychovať budúcu reprezentáciu
Článok - Valná hromada - motokros - samé zmeny pre sezónu 2009
Článok - Pozvánka na výberové konanie talentov motocrossu
Článok - Malokarpatský pohár 2009 - čo nás čaká v ďalšom ročníku?

tahitan, 13.10.2009 10:59
nie som motocrosar, ale okolo pretekov a SMF sa uz pohybujem nejaky ten tyzden.
Plne suhlasim s Jurajom, a aj s tym, co pise medzi riadkami.. Nech sa na mna nikto nehneva, ale ten kto chce pomoct motocrosu, ten mu pomoze bez vypisovania silnych reci a promo clankov , skor mi zivotna skusenost hovori, ze sa chysta pokus o personalne zmeny vo vedeni ako "pomoc" motocrosu. Rad by som sa mylil, bol by som rad ak by to tak nebolo, aspon raz..

jurajbel, 13.10.2009 11:33
Nedá mi to, ešte sem pridám citát od otca Michaela Špačka-odpočívaj v pokoji, čo napísal na svojich stránkach.
Týka sa zmien a príprav tratí všeobecne a tento trend je, žiaľ, aj u nás na SK bežný-http://www.team.goldfren.cz/?cap=5606
CITÁT:
Tratě jsou na čem se jezdci pohybují vždy nezpevněné od písku, měkké až po tvrdé s kamením. To co se v posledních letech rozvinulo neskutečné množství skoků samozřejmě umělých a různé kombinace, které jsou pro diváky atraktivní, ale pro jezdce velice náročné ba nebezpečné, a když jsi člověk skokovou kombinaci na motocrossové trati v Lokti, kde se zranilo neskutečné množství jezdců, a nikdo nic nezměnil, tak se zeptejme proč ?
KONIEC CITÁTU
Ozaj sme ako diváci také krvilačné tvory, že musíme vidieť krkolomné pády, zásahy sanitiek, vrtulníkov? Až potom sme spokojní a povieme, že to boli dobré preteky?Aby mali zas v TV čo ukazovať? Zabudlo sa na bezpečnosť jazdcov, ale i divákov.Postaví sa plot pre divákov, aby neišli tam , kam nemajú a je zle. Potom sa stojí kade-tade a dopadne to niekedy ozaj zle - /viď posledný pretek vo Sverepci/.
Kedysi sa tratiam udeľoval certifikát, prípadne sa trate kontrolovali trošku iným spôsobom ako teraz - to je môj osobný názor a skúsenosť. To by sme tiež mali zmeniť -Ak raz má trať certifikát, bola skontrolovaná, prevedené skúšobné jazdy a bola schválená, nesmú sa na nej robiť žiadne zásadné zmeny. A už vôbec nie nové lavice, terénne úpravy väčšieho rozsahu - bez opakovaného certifikačného postupu zodpovednou komisiou. Trať musí byť bezpečná pre všetkých jazdcov - či je to majster sveta, či najposlednejší hobík, či malý čmeliačik na 50ccm motorečke.
Nech mi nikto nehovorí, že je to na jazdcovi, že musí prispôsobiť jazdu na trati svojim schopnostiam! V Maďarsku
/neobviňujte ma, že som Maďarón/ sme videli lavice robené aj-aj - teda jedna polovica bola na skákanie, druhá bola na prejdenie - a to boli spravené presne- krásny odraz/žiadne kopačky/ a pri správnom plyne mäkučký dopad na doskok /a nie na rovinu/. ÁNO, pre divákov sú zaujímavé skoky 20 i viac metrov, no koľko jazdcov u nás dokáže také skoky zvládať? Aj ten najposlednejší hobík sa to chce naučiť - a to mi u nás chýba - menšie skoky, tréningové aj pre slabších. On sa chce rovnať tým ostatným a neuvedomí si riziko a že na to nemá! A je nutné, aby sa tam niekto dolámal a potom budeme nariekať a obviňovať jeho, že to nezvládol? Pretože neodhadol svoje schopnosti? Prípadné prepáskovanie problematických pasáží na pretekoch vždy vyvolá nevôľu - všetci chcú ísť paľbu ako majstri -PREČO?
A ešte pridám jeden návrh ohľadne MX2 Juniorov - schválilo sa, že všetci jazdci vo veku 14-19 rokov na moto do 250ccm 4T pôjdu túto triedu. Prinieslo to mnohým sklamanie, roztrpčenie -lebo on má 450ku a musí ísť teda MX1, je úplný začiatočník, má motorku 2mesiace, ale chce jazdiť -nemôže sa porovnávať predsa s Juhaszom, Hruškom, Gudbayom, Jánoškom... dostane od nich 4 kolá a je pre nich vyslovene nebezpečný :
Čo tak skúsiť týmto chlapcom umožniť len jeden rok jazdiť /prípadne aj dlhšie, je to na ich výsledkoch a počte odjazdených pretekov/ triedu MX2B, príp. MX1B -bolo by na SMF, prípadne organizátorovi, aby si to ustrážil a
zaradil ho tam, kam patrí-medzi sebou sa poznáme, vieme si to ustrážiť aj sami a keď moc vyčnieva, mal by ísť, samozrejme vyššie do A-čka.

Schválne nepíšem zatiaľ o nižších triedach, tam budeme asi v budúcnosti radi, že nám tam niekto bude vôbec jazdiť.
2009 rok - 7 licencií 50ccm, 21x 65ccm, 50x85 ccm/z toho na preteky jazdia tak 20-ti!!!!!!/ MX2Juniori - 85x - a na pretekoch nemá ísť pomaly kto na rampu?

keneth, 13.10.2009 20:43
Tahitan: je mi úplne jedno kto bude SMF riadiť. Politiku nerobím a robiť ani nechcem ale z práce Smf nemám dobrý pocit.
Keby mali paliči dostatok vlastných pretekov a hrdosti nechodili by \"hobikom\" brať poháre na guláše a RP nemyslíte? Ale ja nechcem vyplakávať, len sa snažím prispieť k lepším pretekom. Kto ma pozná vie, že od prvých miest mám ďaleko a vôbec ma netrápia.Tých tried je neúnosne veľa a pretekový deň trvá veľmi dlho.
Ako napísal Jurajbel chcem aby všetky technické veci na trati boli bezpečné aj pre toho posledného jazdca - keď sa pomýli a potiahne šulcom viac ako chcel :D pri nájazde na lavicu alebo ho motorka na konci rundy potiahne keď už nevládze :D tak nech doletí na bezpečný dopad a nie na tie ostré a ako poniektorí chytrí usporiadatelia povedia presné dopady. A ešte raz píšem: SMF a aj každý usporiadateľ MKP, SSP, VSP presne pozná špekulantov, ktorý chcú jazdiť v triede do ktorej nepatria. Za to dám ruku hoci kedy do ohňa.
Enslowa poznám, je to držka nevymáchaná ale vo veľa veciach má pravdu keď zrovna nemá slabší deň viď príspevky vyššie. :D

admin, 13.10.2009 21:03
keneth: jasne, nam dvom pohare nie su sudene, my sa dotahujeme medzi sebou, pripadne s Ferkom S. :)

jurajbel, 19.10.2009 21:47
Trošku to tu zaspalo-tak podštuchnem - nemáme problémy s riešením A,B,C len my - pozrite , ako to riešia u susedov http://www.gtmotocross.cz/aktuality.php?id=1646

momo, 19.10.2009 22:29
JURAJ ? Mali ste mať niake stretko ?rodičia +deti . Niečo sa podarilo poriešiť?

jurajbel, 20.10.2009 00:17
Čosi sme poriešili, podumali, ale predčasné závery sa nedajú prezentovať. Niečo na spôsob, ako sa rozoberá tu,len so zameraním na mládež, teraz z toho treba splodiť čosi rozumné, čo by bolo priechodzie pre obe strany a hlavne aby to bol krok vpred

jurajbel, 04.11.2009 11:10
Možno budem otravný, ale opakovane pridám výzvu pre zamyslenie a predloženie Vašich názorov
Na deň 6.11.-piatok je zvolané zasadnutie Komisie motokrosu SMF ako predpríprava na Valnú hromadu 5.12.2009 -konať sa bude pravdepodobne v Považskej Bystrici, prípadne blízkom okolí.
Zasadnutie rodičov-tzv.Malá hromada mládeže- by malo byť v piatok 4.12.2009 cca o 17,00 hodine /tam isto/ , na nej by sa mali dohodnúť a odhlasovať veci, ktoré sa týkajú výlučne mládeže - teda tried 50+65+85+MX2Junior a tie sa na VH dospelých prednesú ako schválené, prípadne veci, ktoré je potrebné odhlasovať, sa predložia s doporučením mládežníckej komisie /mládežníckej hromady / hlasovať za - tak aby bol dodržaný rokovací poriadok a boli schválené a prijaté do zápisu a uznesenia.

Obraciam sa na Vás všetkých s prosbou i požiadavkou zároveň - ak máte nejaké návrhy, pripomienky, námety, zmeny v NŠP prípadne hocičo iné, napíšte, doplňte obratom. Dám z toho to najpodstatnejšie na papier a predložím na posúdenie jak komisii, tak potom malej hromade na posúdenie a rokovanie -viac hláv, viac rozumu a následne viac spokojnosti na trati i v depe - a nie potom kritizovať a mudrovať na týchto stránkach.

Pripomienky sa môžu týkať aj organizácie ďalšieho ročníka Stredoeurópskeho MX pohára mládeže, jeho organizácie, umiestnenia - či SK+CZ+HU či máte iné návrhy, ako bodovať v tomto pohári, či bodovať len registrovaných jazdcov v nejakej špeciálnej predregistrácii pre tento pohár /stránka www.motocross-eu.com je stále aktívna , alebo všetkých,
ktorí sa ho zúčastnia v rámci svojich národných majstrovstiev /ako bolo toho roku/.
Bodovanie Slovenského majstráku mládeže, záverečné vyhodnotenie MMSR+Slov.majstra mládeže - či na plese SMF - či spraviť samostatné pre mládežníkov spojené s posedením rodičov - tak ako to bolo za vedenia p.Krátkeho / je viac rodičov za toto samostatné riešenie/.
Nemusí sa to týkať len mládeže, ja to zhromažďujem síce za ňu, ale určite sa tu môžu nájsť aj podnetné návrhy pre ďalšiu sezónu v celkovej organizácii práce MX, endura, CC pod hlavičkou SMF - i mimo nej .

jurajbel, 24.11.2009 00:28
V najbližších dňoch členovia motocrossovej disciplíny dostanú pozvánky na VH spolu s obsiahlou správou za rok 2009, plánmi do roku 2010.
Ak budete pokladať za nutné, rozviňte ešte pred samotnou účasťou na VH na týchto stránkach diskusiu- zajtra zverejním podklady, čo sa týka mládeže.
Pozvánky sú zverejnené aj v kalendári - 4.12. - 17,00 MLÁDEŽ
5.12. - 10,00 VH TPM

jurajbel, 01.12.2009 11:55
Napíšem to sem, lebo nechcem zase zakladať tému - úzko to súvisí:
/môžete ma už mať plné zuby, ale NECH!/
Na pozvánkach na Malú hromadu som prosil o potvrdenie účasti - doteraz mám prihlásených 10 ľudí vrátane 3 hostí. Pre nich budeme zaisťovať stravu, pre tých, ktorí chceli ubytovanie, aj to. Ostatní budú mať asi smolu.
Donesú si konzervy!!!!! A stany!!!!
Dopadne to asi ako VH-endura - cca 65 zúčastnených, čo je odhadom tak cca 10% všetkých držiteľov licencií EaR.
A to sa potom bude vypisovať a kritizovať!!!!!!!!!

jurajbel, 03.12.2009 11:38
Už je prihlásených AŽ 19 zákonných zástupcov mládežníkov!! Je to slabota /ako vždy!/, preto som pridal na našu stránku okruh problémov, čo by sme mali riešiť - možno takto zozbieram viac názorov..
www.bbmxsverepec.banda.cz/clanek/39657/priprava-na-sezonu-2010/

Napísať názor môžete bez prihlásenia aj na tej stránke v sekcii Diskusia http://www.bbmxsverepec.banda.cz/diskuze/

Upravil jurajbel, 03.12.2009 11:40:50

Novakova, 03.12.2009 11:55
Je to veľká škoda, že ide tak málo ľudí na Valnú hromadu, nemajú asi záujem si riešiť to, čo sa týka ich, kto bude hájiť ich záujmy, keď nie oni sami, tí ktorých sa to týka, tu máete jediný raz ra rok šancu si povedať čo vás tlačí a čo by ste chceli skvalitniť , zmeniť v Slovenskom motokrose a vy budete asi radšej doma...........ľudia zobuďte sa prosím a prídite všetci, je čas ten slovenský motokros posunúť dopredu........

admin, 03.12.2009 12:00
omraam: problem je to, ze kazdy hovori "toto je zle", ale nevie povedat ako by to bolo lepsie. A ked si to uvedomia, tak im to asi aj dojde, ze tam pojdu zbytocne...

jurajbel, 03.12.2009 12:08
Tomino, to je práve na tom najhoršie! Po vojne je každý generál! Už som to písal : Čím viac hláv, tým viac rozumu!
Ale na Slovensku / a nielen tu a nielen v našom športe/ to neplatí, skôr asi - Čím viac hláv, tým viac problémov!
Česť výnimkám, niektorí sa prihlásili, niektorí napísali svoje pripomienky a nápady. Ale len u detí máme okolo 94 licencií a v Junioroch okolo 85! Takže 10% hranicu účasti prekročíme a tým to hasne!
TPM má vydaných cca 537 jazdeckých licencií!!!!!

jurajbel, 17.11.2010 17:12
Opakovane otváram tuto diskusiu k téme skvalitnenia slovenského motocrossu - blížia sa Valné hromady
malá - 4.12.2010 - sobota od 16. hodiny v Reštaurácii v Manínskej Tiesňave - MLÁDEŽ /čas môžeme upraviť/
veľká - 5.12.2010 - nedeľa od 10 hodiny v jedáni SOUS v Považskej Bystrici - oproti SMF
Niektoré /minimum/ zo spomínaných nápadov, príspevkov v tejto diskusii sa podarilo zapracovať na predchádzajúcej VH do činnosti SMF, niektoré sa odložili, niektoré možno čakajú na oprášenie...
Skúste si pozrieť príspevky hore vyššie a napísať niečo nové do sezóny 2011 ..

momo, 17.11.2010 17:45
Juraj .Môj názor na túto vec poznáš .

Môj príspevok pre mládež bude ten že na budúcu sezónu chcem mať pripravenú trať aj pre najmenších čmeliačikov ktorá bude len pre nich a tam budú mať možnosť sa zdokonalovať vo svojom jazdeckom umení bez strachu z velkých dráh a velkých motoriek. Myslím si si že to dosť chýba a preto aj je jazdecká základna taká aká je.

jurajbel, 17.11.2010 18:07
Mirko - díky! Budem sa snažiť nájsť aj ja nejakú možnosť spolupráce a podpory. Takých ľudí by sme potrebovali viac, ktorí pozerajú aj trochu dopredu-na skvalitňovanie a rozširovanie základne-hlavne u detí a nielen na peniaze a zisk z podujatia!

momo, 17.11.2010 18:44
Juraj motocros je môj život aj ked som ho dosť v posledných rokoch zanedbával .Moja dcéra už prejavila záujem o motorku tak mam novú energiu do dalšej činnosti. :-P

jurajbel, 16.11.2011 23:18
Dlho som neprispieval do diskusie o MX - sme v Triale, ale stále mám na srdci /a aj na zodpovednosti do najbližšej VH SMF/ mládežnícky motocross.
Táto téma -hlavne v triede starších, dospelých - SKVALITNENIE MOTOKROSU... , založená 10.10.2009 začína byť znovu aktuálna - dňa 18.12.2011 je Valná Hromada.
Prešiel som si znova celú túto debatu a musím s odstupom času súhlasiť s návrhom autora Eda Wernera i s mnohými príspevkami - postupne na to prichádzajú aj viacerí, ktorí to môžu a MUSIA ovplyvniť a zmeniť - pridávam odkaz na najnovší zápis a riešenie - v podstate návrh na riešenie - stávajúcej situácie a nájdenie východiska z neho -
http://www.smf.sk/materials/supervisor/sk_tpm_12a13112011.pdf
Možno tým podnietim diskusiu s podnetnými návrhmi, ktoré sú určite potrebné, ak sa chce MX šport posunúť vpred a skvalitniť nasledovnú sezónu 2012 /čakal som, či tak niekto nespraví namiesto mňa/ - narátal som tu 11 svojich príspevkov.

momo, 16.11.2011 23:50
Z tej zápisnice mam pocit že nie je zo smf ale zo zápasenia ved zo všetkým zápasia . :D

No aké prekvapenie :Výkonnostné triedy ???? Som zvedavý na klúč podla ktorého budú zaradovať aj na postupový klúč.

Uvidíme aké zmeny ešte smf pripraví na VH .Asi sa tam pôjdem kuknúť aj ked som raz povedal že nikdy viac.

official88, 06.12.2011 15:22
ja si myslim že je to dobre lebo napriklad ja neviemjazdit ako vedšina s vas a ked idem aj uplne skoro hoby tak sa len sotva udrzim za vami kazdy by mal pretekat v takej kategorii kde ma konkurenciu

pablo, 13.09.2012 17:16
když se tu bavíme o motocrose, jak se vy stavíte k jezdcům čtyřkolek? řešíme tu teď problémy, kdy se pro čtyřkolkáře uzavírají tratě, viz. tento článek http://www.ctyrkolky.com/clanky/trat-v-jinine-pro-ctyrkolky-uzavrena-861/

co si o tom myslíte? měli by čtyřkolyk mít svojí vlastní tratě? :-|

momo, 14.09.2012 22:18
Ja zastávam názor že mali by mať svoje trate ,no nemyslím že k niečomu takému dôjde ,teda aspoň u nás lebo je tu štvorkolkárov asi toľko kolko je cigánov v robote. Takže asi nikto nebude ochotný prevádzkovať trať len pre quady .

momo, 19.10.2012 19:14
Zlepšiť motokros v SK??

Treba jazdiť aspoň 25 +2kolá aj na gulášoch aby sa chlapci nebáli postúpiť vyššie .

insanetoy, 20.10.2012 08:37
Raz som siel 30 + 2 a skoro som umrel. Na nieco take musi clovek inak trenovat. Pri klasickom hoby trenovani si myslim ze 20 +2je strop a aj to clovek nedokaze prejst v plnom tempe

kremo81, 20.10.2012 09:04
Keď dokážu ísť chalani na countrycrosse cez dve hodiny plnú paľbu, prečo by sa nedalo natrénovať na motokros 25 + 2 kolá?

momo, 20.10.2012 09:10
insanetoy . Ale neumrel si?? len skoro . Ked to pôjdeš zase už budeš vedieť o čom to je a prídeš na to ako si treba rozložiť sily na celú rozjazdu a naučíš sa to lebo začneš aj tak trénovať a nie sa len tak poflakovať po trati . Teda ale musíš samozrejme CHCIEŤ.

insanetoy, 20.10.2012 11:21
Len jetotrochu frustrujuce ked musis ist vyrazne pomalsie aby ostalo sil na cely zavod :/ potom si musis aj kazdy suboj rozmysliet

insanetoy, 20.10.2012 11:23
Kremo81: v endure mi pride to zatazenie ine ako pri mx. Poznam vela chalnov co vydrzia 1,5h endura v tempe bez problemov ale 15 + 2 nedaju

mx38, 20.10.2012 14:52
Tak tak enduro a cc je úplne niečo iné ako motokros, tak ako spomína insanetoy

miloslav368, 20.10.2012 19:31
kremo81: to bol vtip?

kremo81, 20.10.2012 21:11
Chlapci, boli ste niekedy na countrycrosse? Stačí aj na Slovensku. Pozri si jazdcov, ktorí sa naháňajú dve hodiny koleso na koleso a skončia s odstupom dvoch sekúnd. Chceš povedať, že sa flákajú niekde, kde nie sú diváci? Prídu do cieľa po dvoch hodinách s tepom do 200 úderov...
Enduro je niečo iné, to máš pravdu. Ale chcel by som si ťa pozrieť, keď ideš rozbahneným terénom plným koreňov, kameňov, samozrejme nejaké výjazdy, kde ideš umrieť, prídeš na enduro test a máš ešte zatiahnuť 10 minút plnej paľby. Skončíš a musíš valiť zasa ďalej, aby si nestrácal.. Či to je len vozkanie sa? :bla:
Ja keď som trénoval ešte poctivo, keď som súťažne jazdil CC a enduro, tak som si vždy dával na dosť husto namotanej "mx trati" 25 - 30 min + dve kolá. Myslím si, že poctivým tréningom a prístupom to nie je nič nemožné.
Len tu ide o to nevyhovárať sa, ale snažiť sa niekam posúvať. Trénovať! Nie že si poviem, že mi stačí 15 min. Keď siahnem na 15 minút a cítim sa dobre, tak si to posuniem na 20, potom na 25. Chcem predsa napredovať, či? Keď chcem niečo dosiahnuť, tak hranice musím posúvať a nie zostať "niekde v strede". Toľko môj skromný názor. B-)

rbmxt, 20.10.2012 22:32
Tomi: v prvom odstavci s Tebou nemozem suhlasit, enduro a mx je nieco uplne ine, to, ze si jazdil 30 min, 40 min, dva dni, ci tyzden neznamena, ze si jazdil tak, ako si mal... Tym nechcem povedat, ze enduro, ci CC je lahky sport, prave naopak, no vo vela veciach nie je mozne ho porovnavat s mx.
V poslednom odstavci ale zasa s Tebou suhlasit musim, 99% slov. jazdcov sa neustale vyhovara, vyhovara a vyhovara, t.j. klame, klame a klame seba, robinu, kamaratov, okolie... Uz si ani nevedia predstavit zivot bez vyhovarania, klamstiev, poloprávd, prikraslovania atd........
Aby som nezabudol, aj nepresne informacie Tomi su vyhovaranie, prikrášľovanie alebo ... Skontroluj si prosim Ta profil na CC, nech nezijeme neustale vo vyhovorkach!!!
Dakujem

kremo81, 20.10.2012 22:43
Romi, máš pravdu. Ja som nejazdil možno tak, ako som mal... Ale snažil som sa najlepšie, ako som vedel. A hlavne som sa snažil niekam posúvať. O ďalšom odstavci sme sa zhodli a profil som si už upravil. Dlho som sa naň nepozeral, neriešil som ho. Dúfam, že už to neberieš ako prikrášľovanie, vyhováranie atď., a už je v poriadku...

Aj ja ďakujem za tvoj názor, lebo od teba som si vždy niečo zobral! Či 1% alebo celých 100%, ale vždy si ma obohatil, ďakujem teda ja!

Mr.Yamaha, 20.10.2012 22:43
Chlapci,som taky isty hobik ako vy vsetci,ale trenujem aj mx,aj cc a postupne zdviham latku.Tiež bývam aj zraneny,aj chorý,alebo nemám čas,alebo nemám prachy navyse.
Keby sa určilo že budete jazdit 40+kolo tak to proste budete trenovat a date do toho viac srdca a rozumu.
Keď občas pridem potrenovat niekde na mx trať a vidím ako sa tam vacsinou povaluju chalani aj hodinu a potom trošku pojazdia,je mi z toho divne.Co ocakavaju ? Pohare ? Maximálne tak pivove...

momo, 21.10.2012 12:56
Nemiešajte hrušky s jablkami.

Tu sa jedná o motokros .

victor, 22.10.2012 14:16
Si tu teda nakladáte za zaujimavosti :D

Aj v atletike sa behá šprint na 100 a 200 metrov a je to riadna makačka aj keď len na pár sekúnd.....potom tam máš behy cez 800 metrov až po maraton...a nikdy sa mi nezdalo, že sa chlapci flákajú o niečo viacej ako šprintéri na stovke....či mi tu niekto ide tvrdiť, že oni sa len tak prechádzajú ?
....čo sa týka dlhších jázd, to bude možno znamenať viacej zranení, ale istotne to je super posúvať latku vyššie

kremo : na CC v Podmaníne som mal priemerný tep 179, maximálny 199 :-D po dojazdení som vyzeral ako zombie hehe. Začal som si odvtedy nakladať ešte viac a teší ma to

excmania, 22.10.2012 14:27
Ja ako houbik som sa viac narobil na MX trati ked som si dal 15 koliecok,ako ked sme sa nahanali hodinu a pol na CC okruhu v Papradne.Asi to bolo tym ze na lukach aj ked sa drzi plny plyn som bol relativne uvolneny a da sa povedat ze som si odpocinul.No a na MX trati sa neda uliat ani na chvilu...no mozno vo vzduchu,ale to sa mna netyka :lol:

victor, 22.10.2012 16:47
no prídi ku nám Majko a uvidíme koľko podržíš plnku na CC trati, kľudne ti dám pol roka na prípravu :-) ak dáš pol hodinu máš u mňa pivo na rok zdarma :D to myslím vážne

excmania, 22.10.2012 17:00
nepodrzim,lebo ja som konvickar obecny a keby som na mojej byvalej drzal plnku pol hodinu tak idem jazdit svet :lol:


...a to je dalsia vec,sucastne cc trate -napriklad to spominane Papradno sa neda porovnat napr. s V.Rovnym z 2002 -tam by som veru isiel skapat ako vacsina v tych casoch.Teraz je to omnoho vacsi veget a to su na starte same moderne masiny :) V Rovnom co si pamatam tak isli aj XR 400,TT 600 a tusim aj XR 600 viac kuskov...a dali ju ju komplet iba sem tam museli ist na viac krat taky jeden vyjazdik ale tam lamala plasty aj 1 V.T.

momo, 12.10.2013 17:26
Nechcel som zakladať novú tému :

Toto ma zaujalo a myslím že to pasuje aj na Sk .

http://svetmotoru.auto.cz/clanek/sport/4458/rozhovor-zachrante-motokros.

mcgoauld, 18.10.2013 19:43
spojiť s českým majstrákom :D kedže u nás okrem Tomáša Šimku už nemáme žiadneho jazdca ktorý by mohol dostať prívlastok ,,profi"

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Apríl 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 18.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
cal_icon 19.04.2020
MX Open - hľadá sa náhradný termín
Gbely
cal_icon 19.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky