Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Fichtl cup Jedousov

Fichtl cup Jedousov

SPONZORI

logo

ČZ od kolísky do hrobu alebo zánik československého gigantu

Pridané 06.05.2011 07:00, autor johnnyblaze, prečítané 56853x

Prichádzam s ďalším článkom z kategórie od vzniku po súčasnosť, v ktorom som sa rozhodol opísať vznik, vývoj, zdokonaľovanie a postupný pád v dôsledku totalitného režimu, ktorý konštruktérom nedovolil vypustiť na trh väčšinu strojov, ktoré boli konkurencieschopné s ostatnými motocyklami vtedajšej doby. Česť ich pamiatke. Kritici môžu doplniť článok svojimi poznatkami, takisto aj starí harcovníci, ktorí sedlali tieto stroje.

FB Zdieľať článok na Facebooku

1950 ČZ 125/150 Model “C“
1950, ČZ 125/150 Model C
1950, ČZ 125/150 Model C
Tento motocykel by sme mohli považovať za pradeda motocrossových motocyklov značky ČZ. Tieto stroje používali 125cc a 150cc motory s trojstupňovou prevodovkou. Základný dizajn motora bol zachovaný až do roku 1956, v ktorom prišila ČZ Roadster s motorom navrhnutým a postaveným spoločnosťou JAWA. Motor z Modelu C bol zdokonalený a použitý v modeloch ČZ 125/150/175 používaných v súťažiach ISDT (International Six Days Trial).

1955-63, ČZ 125/150/175 "Six Days"

63, ČZ 125/150/175 Six Days
63, ČZ 125/150/175 Six Days
Po prvýkrát sa tento model objavil iba vo verzii 125cc a 150cc. ČZ Six Days predstavoval modernizovaný Model C s motorom s vyšším výkonom a štvorstupňovou prevodovkou. Kubatúru 150 nahradil v roku 1957 motor 175cc. ČZ ISDT boli produkované v limitovaných sériách až do roku 1963. Tento model je právom spájaný s jazdcom Olavi Peltonen z Fínska.

1956, ČZ 150 na Scottish Six Day Trials

1956, ČZ 150 na Scottish Six Day Trials
1956, ČZ 150 na Scottish Six Day Trials
Všestrannosť motocyklov ČZ pre preteky ISDT bola preukázaná v polovici 50tych rokov, keď sa na upravenej verzii 150cc stali priekupníkmi na Šesťdennej trialovej súťaži v Škótsku. Na fotografii sú zobrazení jazdci Roučka, Polanka a Pudil stojaci pred Polankovým motocyklom v roku 1956 na súťaži. Motocykle ČZ ISDT neskôr preukázali, že sú všestranné aj v moto-crossových súťažiach.

1958, ČZ 250 moto-cross na Rakúskej GP

cross na Rakúskej GP
cross na Rakúskej GP
Na rakúskej 250cc moto-crossovej GrandPrix v roku 1958 Továrenský jazdec ČZ A. Roučka jazdil po prvýkrát na motocykli ČZ 250. Tento motocykel je jeden z prvých MX motocyklov značky ČZ. Je popisovaný ako narýchlo upravený ČZ 175 ISDT, ktorý mal zväčšené vŕtanie na 250cc. V roku 1958 ČZ po prvýkrát použila výfukový systém s expanznou komorou. Tohto roku A. Roučka nedokončil závod. Jeho brat Bohumil vtedy skončil piaty na motocykli ČZ 250 OHV, ktorého motor sa používal na cestné preteky.

1960, ČZ 250 moto-cross na Britskej GP

cross na Britskej GP
cross na Britskej GP
Na fotografii je Vlastimil Válek z továrne ČZ na motocykli ČZ 250 na Britskej Grand Prix v roku 1960. Válek skončil v tomto závode tretí, čo výrazne prispelo k pokroku motocrossových strojov ČZ. Ku koncu 60-tych rokov začali stroje ČZ prekonávať predtým dominantné České motocrossové motocykle Jawa.

1962, ČZ 250 moto-cross na Českej GP

cross na Českej GP
cross na Českej GP
V roku 1962 bol vývoj tohto motocykla na takej úrovni, že bola schopná vyhrať Majstrovstvá sveta. Na snímke Vlastimil Válek na českej Grand Prix, ktorý tento rok skončil štvrtý.

1963, prvé umiestnenie ČZ na Českej GP

1963, Prvé umiestnenie ČZ na Českej GP
1963, Prvé umiestnenie ČZ na Českej GP
V roku 1963 na Českej GP v kubatúre 500 nastúpila značka ČZ s jazdcami Vlastimilom Válekom a Karlom Pilářom. Na snímke je Válek na jeho ceste k víťazstvu v prvej jazde. Toto mohlo byť prvé víťazstvo 2taktného motocykla v kubatúre 500 v histórii, avšak Válek po kolízii s Tibblinom nedokázal dohnať stratu a skončil tesne druhý za Torstenom Hallmanom a Pilář celkovo štvrtý.

1964, Joel Robert dominuje na ČZ 250 moto-cross

cross
cross
V roku 1964 prešiel belgický jazdec Joel Robert do tímu ČZ. Robert vyhral 8 Grand Prix tohto roka, kedy sa umiestnilo 5 jazdcov z tímu ČZ v TOP 10. Výkon motocyklov ČZ v týchto rokoch len potvrdzuje, že títo jazdci boli to najlepšie z roku 1964 aj napriek vysokej konkurencii.

1964, ČZ 360 Moto-cross prototyp


cross prototyp
cross prototyp
Prvý dvojvýfukový prototyp ČZ 360 bol vyvinutý v polovici roka 1964. Model 360 vychádzal zo základného modelu 250, veľká podobnosť bola v kľukovej skrini a podvozku. Na rozdiel od modelu 250 mala 360tka hliníkový valec s vložkou z lisovanej ocele. ČZ 360 Prototyp mal 30 koní a vážil 105 kg.

1964-65, ČZ 360 Moto-cross

cross
cross
Výroba ČZ 360 motocross predstavovala radu inovácií. Výkon motocykla bol 32 koní pri 6500 ot/min, váha bola zredukovaná na 102 kg. V roku 1965 vyhral tento motocykle 6 z 12 GP v Svetovom šampionáte v kubatúre 500cc. Tieto víťazstvá signalizovali koniec dominantu 4-taktných motocyklov v kubatúre 500cc. Východonemecký jazdec tímu ČZ Paul Friedrichs vyhral 3 GrandPrix a skončil v celkovom poradí druhý za Jeffom Smithom. Friedrichs mal v pláne pokračovať vo víťazstvách ďalšie 3 roky.

1964-65, ČZ 250 Moto-cross

cross
cross
Prvé ČZ 250 motocross (typ 968) dovážané do Spojených štátov predstavovala sklolaminátovú palivovú nádrž a blatníky, hliníkový airbox. Táto 250tka mala výkon obdivuhodných 27 koní pri 6000ot/min. V roku 1965 tento motocykel vyhral v Svetovom šampionáte v kubatúre 250cc.

1975, ČZ 250 Moto-cross (typ 980.5)
- Faltovka
 Faltovka
Faltovka
Tento model prevzal väčšinu vecí z ČZ 250 980 z predošlého roku, líšil sa len návrhom vzduchového filtra a hliníkovou palivovou nádržou. Tento motocykel pomohol dostať sa firme ČZ tak ďaleko ako sa len kedy dostala. Tento motocykel predbehol dokonca aj značky ako Husqvarna alebo Maico, čo sa dalo v týchto rokoch považovať za vrhol úspechu.

1975, ČZ 125 typ 511 prototyp

1975, ČZ 125 typ 511 Fabrický prototyp
1975, ČZ 125 typ 511 Fabrický prototyp
ČZ 125/511 bol vyvinutý v roku 1975 a predstavoval od základu nový motocykel. Mnohí odborníci tvrdia, že tento model sa až podozrivo podobá Honde 125 z toho istého roku, ktorá mala pravdepodobne veľký vplyv na továrenských inžinierov ČZ. Rovnako ako aj „veľké“ motocykle ČZ (250) používal tento model vzduchové tlmiče. Jazdci Antonín Babarovský a Jiří Churavý si na tomto stroji veľmi dobre počínali na sérii Majstrovstiev sveta v roku 1975, kde skončili 3. a 5. a Babarovský vyhral na tomto motocykli Kanadskú GP.

1976, ČZ 125 fabrický motocykel

1976, ČZ 125 Fabrický prototyp
1976, ČZ 125 Fabrický prototyp
Tento motocykel z roku 1976 získal lepšie odpruženie na prednom aj zadnom kolese. Vzduchové tlmiče, ktoré sa doposiaľ na týchto motocykloch používali len vzadu, konštruktéri dosadili aj na predné koleso.
Ďalšou zmenou bolo výfukové potrubie ťahané ponad hlavu valca a použitie nového karburátora Mikuni 32 mm. Tento motocykel ukázal svoje kvality v rukách skúsených jazdcov v československom GP tíme v zložení Jiří Churavý, Zděnek Veľký, ruskí jazdci Yuri Khudiakov a Pavel Rulov. Churlavý skončil na tomto motocykli v šampionáte druhý.

1976, ČZ 400 Fabrický motocykel
1976, ČZ 400 Fabrický prototyp
1976, ČZ 400 Fabrický prototyp
ČZ 400 z roku 1976 získal len malý úspech na GP v kubatúre 500cc. Sovietsky jazdci aj napriek veľkej snahe nedokázali postúpiť do prvej desiatky jazdcov. Najväčšou chybou tohto motocykla bol fakt, že firma ČZ v kubatúre 500 začala strácať konkurencieschopnosť a inovatívne nápady. Odrazilo sa to aj na použití starých súčiastok a materiálov.
 
Technická špecifikácia motocyklov ČZ z roku 1976
parametre
parametre

1977, ČZ 125 Moto-cross (typ 996)
cross (typ 996)
cross (typ 996)
Aj keď ČZ 125 boli pravdepodobne technicky vyspelejšie v porovnaní s ich kolegami 250 a 400 trocha viac technológie priniesla ČZ až v roku 1977, keď uzrela svetlo sveta ČZ 125/996.

Technické informácie:
parametre
parametre

1977, ČZ 250 fabrický motocykel
1977, ČZ 250 Fabrický prototyp
1977, ČZ 250 Fabrický prototyp
Na tomto motocykli bol výfukový zvod tiahnutý spodkom motocykla nahradený kolenom. Rovnako boli odstránené vzduchové tlmiče a nahradené konvenčnými. Taktiež tento motocykel používal kontaktné zapaľovanie (odtrhové ramienko). Na tomto motocykli boli použité konvenčné predné tlmiče za čias Antonína Baborského, neskôr prešiel Falta na tlmiče Marzocchi. Obaja vyhrali na svetových súťažiach v roku 1977 s týmto motocyklom. Falta skončil 9. vo svetovom šampionáte. Baborovský (na snímke vpravo) skončil 6. vo svetovom šampionáte v roku 77 a vyhral československú GP.

1978, ČZ 250 (typ 997)

1978, ČZ 250 (typ 997)
1978, ČZ 250 (typ 997)
Výroba ČZ 250/997 predstavovala v roku 1978 zmeny v oblasti vzduchových tlmičov, boli použité konvenčné vidlice 35 mm a výfukové potrubie ťahané vrchom, ktoré sa nakoniec ukázalo ako vhodná voľba. Vo Veľkej Británii bol starší model 980/981 upravený dovozcom týchto motocyklov a predávaný ako model 78. Tieto motocykle boli vybavené tlmičmi s pretlakovou nádobou značky Girling, predné vidlice Marzocchi, upraveným zdvihom, bezkontaktným zapaľovaním, hliníkovou palivovou nádržou a blatníkmi značky Preston  Petty. Mnohí tieto motocykle považujú za lepšie ako novšie modely.

1978, ČZ 125 Fabrický prototyp

1978, ČZ 125 Fabrický prototyp
1978, ČZ 125 Fabrický prototyp
Táto 125-ka sa dočkala kvapalinového chladenia, ktoré na rozdiel od Yamahy používala chladič na prednej časti palivovej nádrže, ako je možné vidieť na obrázku. Na valci boli chladiace rebrá, ktoré v prípade vytečenia chladiacej kvapaliny umožňovali motocyklu odjazdil bez zadrenia motoru. Vzduchové tlmiče boli v prospech tých konvenčných vynechané a nahradené plynovými, ktoré boli primontované na hliníkovej kyvnej vidlici a predné, značky Marzocchi zabezpečovali plynulé pruženie. Tento motocykel sedlal šesťčlenný tím na GP v roku 1978 v zložení z troch Čechoslovákov a 3 Sovietov. Najväčší úspech mal ale Čech Jiří Churavý, ktorý sa umiestnil na krásnom deviatom mieste.

1978/79, ČZ 125 Moto-cross (typ511)

cross (typ511)
cross (typ511)
V rokoch 1978 a 1979 prišla ČZ s motocyklom ČZ 125/511, od ktorého si sľubovala príliš mnoho. Chybou bolo, že sa tento motocykel dostal na trh neskoro. V roku 1976 by bola vysoko konkurencieschopná ale v roku 1978, kedy Yamaha prišla so svojim modelom YZ a o 2 palce hrubšími tlmičmi bol úspech v nedohľadne. Nakoniec bol tento model 125-ky dovážaný do Severnej Ameriky a predávaný so vzduchovými tlmičmi z modelov 997, ako náhrada za sériové.

1978, ČZ 250 Fabrický prototyp

1978, ČZ 250 Fabrický prototyp
1978, ČZ 250 Fabrický prototyp
V roku 1978 sa dostala na svet táto 250-ka s tlmičmi značky Ohlins s pretlakovou nádobkou a posledným modelom prednej vidlice Marzocchi, čiže odpruženie týchto motoriek bolo na rovnakej úrovni ako japonské motocykle tohto obdobia. Motocykel bol robustný, ale stále si zachovával nádherný vzhľad. Jaroslav Falta a Zděnek Veľký boli československými jazdcami na tomto motocykli v triede 250 v roku 1978. Falta bol víťazom rakúskej GP a vo svetovom poradí skončil deviaty s motocyklom na obrázku.

1979, ČZ 250 Fabrický prototyp

1979, ČZ 250 Fabrický prototyp
1979, ČZ 250 Fabrický prototyp
Tento motocykel sa od minuloročného razantne nezmenil, zmenili sa len úspechy Jaroslava Faltu. Vyhral prvú Španielsku GP sezóny. Je úžasné si predstaviť, koľko závodov by vyhral ak by jeho stroj bol vždy na svetovej úrovni a v 100% stave.

1980 ČZ 125 Fabrický prototyp (typ 511-80)

80)
80)
V tejto sezóne na strojoch 125/511 závodili len Ruskí pretekári. Bez použitia typických československých dielov, ale naopak súčiastkami svetových značiek akými sú Ohlins, Marzocchi, Mikuni a Motoplat bol tento motocykel konkurencieschopným a zvádzal veľký boj s japonskými fabrikami akými bola Yamaha, Honda, Suzuki a Kawasaki.

1980 ČZ 250 Fabrický prototyp (typ 978-80)

80)
80)
Tento prototyp, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1980 sa dostal do rúk iba jazdcovi Jiřímu Churavému na svetovej GP, ostatní fabrický jazdci ako Jaroslav Falta, Vladimír Kavinov a Guenady Moiseev sedlali staré osvedčené stroje 250/980. V roku 1980 vyhral Jaroslav Falta druhýkrát Španielsku GP a vo svetovej sérii sa umiestnil na siedmom mieste.  Kavinov vyhral domácu GP v Sovietskom zväze. Toto víťazstvo bolo jedinečné tým, že to bolo prvý a poslednýkrát, kedy vyhral Ruskú GP Československý jazdec.

1980 ČZ 412 Fabrický prototyp (typ 981-80)

80)
80)
Rok 1980 bol posledný rok, kedy sa ČZ angažovala v závodoch open class. Motocykel ČZ 412/981 predstavoval 412 kubíkovy motor s 5 stupňovou prevodovkou. Tento dravec kraľoval kubatúre 500cc. Existuje len pár historických fotografii tohto motocykla.
Parametre fabrických prototypov z roku 1980
Parametre fabrických prototypov z roku 1980

1981 ČZ 125 Fabrický prototyp (typ 511-81)
81)
81)
Pre rok 1981 bola ČZ 125/511 upravená na konkurenčný boj. Bola ľahšia, výkonnejšia a mala dokonalejšie pruženie. Tento motocykel sa nápadne podobal Suzuki RM 125 z roku 1980. Sovieti Yuri Khudiakov a Andrei Ledovskoi boli fabrickými jazdcami na týchto motocykloch v roku 1980 v kubatúre 125cc.

1981 ČZ 250 Fabrický prototyp (typ 978-81)

81)
81)
Týmto strojom boli pre rok 1981 vybavení jazdci ako Jaroslav Falta, Guenady Moiseev, Vladimir Kavinov a Zdeněk Veľký. Nový motor modelu 250 sa vyznačoval kick štartérom na ľavej strane, kde sa nakopávalo dopredu ako na modeloch ISDE JAWA, nie klasicky dozadu. Odpruženie Ohlins a Marzocchi bolo vylepšené na 12,6“ vzadu a 10,6“ vpredu. Výkon motora bol 39,6 konských síl pri 7600 ot / min.

1982 ČZ 125 Fabrický prototyp (typ 511-82)

82)
82)
Zmeny na tomto modeli predstavoval zadné prepákovanie, ktoré vyzeralo podobne ako Suzuki Full Floater system. Systém ČZty bol však odlišný tým, že používal vahadlá na prepojenie zvršku tlmiča. Na tento systém bol napojený doteraz najsilnejší tlmič Ohlins 13,7“. Vpredu sa ešte používali robustné vidlice Marzocchi. Motocykel vážil 93,89 kg. Zvýšená bola sila motora na 34 konských síl pri 11 000 ot./min, mechanicky ovládané kotúčové brzdy.

1982 ČZ 250 Fabrický prototyp (typ 978-82)

82)
82)
ČZ prešla tento rok k centrálnemu tlmiču, čo bol radikálny posun dopredu. Dizajn bol totožný s Honda Pro-link design. Zadný tlmič bol použitý Ohlins 12,6“. Váha bola 102,51 kg. Motor dokázal vyvinúť výkon 42 konských síl pri 7 800 ot./min. Tento stroj ako prvý osedlal český závodník Jaroslav Falta v roku 1982.

1983 ČZ 125 Moto-cross (typ 516)
cross (typ 516)
cross (typ 516)
Typ 516 bola omnoho lepšia ako typ 511, ktorú neskôr aj nahradila, aj keď na ňu bolo použitých omnoho menej technológií. Na tejto motorke nebola žiadna zhoda s japonskou výrobou motorcrossových motoriek. Pretože väčšina výroby skončila vo východnej Európe, nebola to pre továreň ČZ žiadna prekážka. Tam kde sa tieto motocykle vyvážali, tvorili väčšinu motocyklov na štartovej čiare.

1983 ČZ 125cc Dvojválcový motocrossový špeciál

1983 ČZ 125cc dvojvalcový prototyp
1983 ČZ 125cc dvojvalcový prototyp
1983 ČZ 125cc dvojvalcový prototyp
1983 ČZ 125cc dvojvalcový prototyp
Na začiatku 80. rokov si mnoho konštruktérov myslelo, že dvoj valec 125cc je budúcnosťou motocrossových mašín. Priekupníkom tohto nápadu bola Gilera v roku 1983 s jej 125kou v rukách Gastona Rahiera. Honda taktiež vyvinula dvojvalec 125cc, ale tento motocykel nikdy neopustil Japonsko. Ani ČZ nezaostala a vyvinula dvojvalec 125cc v roku 1983. Tento motocykel bol plne funkčný a aj výkonný, ale skôr ako sa dostal na trať bola FIM zakázala používanie dvojvalcov v triede 125cc. Hneď potom tento motocykel putoval rovno do múzea ČZ. ČZ 125 „Twin“ mal niektoré nezvyčajné vlastnosti. Plnenie tohto hladného zúrivca zabezpečovali dva karburátory pomocou membránového rotačného sania. ČZ Twin MX bol nedávno k videniu v Národnom technickom múzeu v Prahe.

1983 ČZ 125 Fabrický prototyp (typ 983-83)

1983 ČZ 125 Fabrický prototyp
1983 ČZ 125 Fabrický prototyp
Tento motocykel predstavoval novú kyvnú vidlicu s tlmičom Ohlins 11,8“. Rám bol tiež nový, chrbticový, zo zvarovaných oceľových výliskov. Sila bola až 36 koní pri 11.600 ot / min.

1983 ČZ 250 Fabrický prototyp (typ 989-83)

1983 ČZ 250 Fabrický prototyp
1983 ČZ 250 Fabrický prototyp
Tento model vychádzal z modelu ČZ 250 1982, ale dočkal sa samozrejme pár zmien. Nové pretriskovanie pomáhalo zvýšeniu výkonu v nižších otáčkach (43 koní pri 7700 ot. / min). Zadné odpruženie bolo prerobené na systém Ohlins 13,4“, ktoré dopomáhalo k dokonalému odpruženiu. Klasické Marzocchi tlmiče boli použité zo starších modelov. Použité boli aj typické bubnové brzdy.

1983 ČZ 250 Vodou chladený prototyp

1983 ČZ 250 vodou chladený prototyp
1983 ČZ 250 vodou chladený prototyp
Tento motocykel bol vyvinutý pre GP roku 1983, kedy mala ČZ ukázať všetky svoje kvality a mnoho vývojárov a spolupracovníkov bolo sklamaných, keď sa im ich sen nesplnil. Tento motocykel sa nikdy na GP nedostal. Skončil opäť v múzeu. Tento rok sa stal ešte smutnejším, keďže bol pre spoločnosť ČZ posledným, kedy sa zúčastnila na GP. Éra motocyklov ČZ sa schyľuje ku koncu.

1983 ČZ 250/400 moto-cross (typ 513/514)

cross (typ 513/514)
cross (typ 513/514)
Tieto motocykle firma ČZ predstavila v roku 1983, modely 513 a 514 boli podobné modelom z roku 1978. Bohužiaľ im chýbal výkon svojich starších bratrancov. Zmýšľanie socialistického režimu zapríčinilo, že väčšina týchto motocyklov opustila republiku na zlú svetovú stranu a skončilo v Sovietskom zväze. Typ 513 a 514 zostal vo výrobe až do roku 1990. Niektoré z týchto motocyklov boli dovezené do USA v roku 1987 spoločnosťou Bertus Jawa-ČZ a predávané americkému trhu, pre ktorý bol tento motocykel veľkou vzácnosťou.

ČZ typ 520 (1988 ČZ 250 predvýrobný prototyp)

ČZ typ 520 (1988 ČZ 250 predvýrobný prototyp)
ČZ typ 520 (1988 ČZ 250 predvýrobný prototyp)
Bohužiaľ o tomto motocykli nie sú žiadne bližšie dostupné informácie, takže môžeme o technických parametroch len špekulovať. Tento obrázok sa objavil v novembri 1988 v časopise Svet motorov. Osobne si myslím, keby sa tento motocykel dostal do výroby, čo sa bohužiaľ nestalo, motocykle ČZ sa vyrábajú ešte dodnes a zamotali by hlavu mnohým japonským popredným konštruktérom.

1989 ČZ 125 Moto-cross (typ 519)

cross (typ 519)
cross (typ 519)
Tento motocykel znamenal pre spoločnosť ČZ posledný výdych v oblasti motocrossu. Typ 519 bol technicky vo veľmi pokročilom štádiu, vybavený hydraulickými kotúčovými brzdami, vodou chladeným motorom s použitím výfukovej prívery, a suchá hmotnosť motocykla bola 88,45 kg. Tento motocykel svojim dizajnom a špecifikáciou veľmi pripomína motocykel YZ 125 z roku 1988. Pár týchto motocyklov sa vyrobilo pre americký trh v začiatkoch deväťdesiatych rokov. Zaznamenali úspech zväčša v triedach začiatočníkov kubatúry 125cc.

Na záver sa chcem poďakovať Tomášovi za trpezlivosť pri tomto článku, čo s niektorými komplikáciami nebolo najľahšie a JURIPKOvi za poskytnutie cenných informácii.

Ešte pridávam video, vypovedá o zlomku pravdy o tejto značke a o smutnom zániku tejto historickej značky, ktoré si myslím nepotrebuje komentár.

http://www.stream.cz/video/242545-motocykleni

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 47
1983cz125worksbike.jpg
1976cz250motocrosstyp980.jpg
1983cz125cctwinmotocrossprototype1.jpg
1979cz250worksbike.jpg
header.jpg
41 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 8.2 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

smis, 06.05.2011 08:35
pekný článok , škoda že to dopadlo jak to dopadlo.....

momo, 06.05.2011 08:41
Tak toto si ma potešil . čz stroj mistrú!!!!!! :-P

moto.r, 06.05.2011 08:42
Verim tomu ze teraz by bolo miesto ''oranzoveho'' pola same CZ.Bolo by to zaujímavé.

JURIPKO, 06.05.2011 09:43
johnny článok na parádu u mňa neodpustitelné ľudom ktorý sú zodpovedný za takýto koniec týchto strojov majstrov :bla: Som rád že aspon jeden kus čz-tky mám doma a užívam si ho ;)

momo, 06.05.2011 11:45
Lacko jak ti závidím tu zetečku a zároven si trhám vlasi že som sa zbavil troch origo kusov len rok jazdených. .No kto vedel čo bude za 20rokov. :cry:

Upravil momo, 06.05.2011 11:47:05

danger, 06.05.2011 11:59
Krásny článok aj pre nás mladých. Aspoň už mám obraz o tom aké motocykle sa vyrábali v minulosti. Škoda že sa prestali vyrábať, určite by veľmi konkurovali s ostatnými japonskými ale i európskymi značkami.

momo, 06.05.2011 12:03
Danger .Všetko by to bolo o tom keby a ako by to išlo dalej . Ked prišla 125 519 vodník bol to ohromný skok pre čz ale už aj to bolo neskoro oproti japoncom. A naopak v 70 rokoch japonci nedosahovali takú úroven ako mala zetka ani z daleka.

johnnyblaze, 06.05.2011 12:05
Díky za pochvalu, som rád, že som mohol potešiť srdce harcovníkov :)

Michal_WR, 06.05.2011 14:21
+ pripájam jeden krásny dokument : http://www.stream.cz/video/254863-stop-pro-cezetu

JURIPKO, 06.05.2011 15:04
Michal dokument krásny,ale fest smutný.

momo, 06.05.2011 15:09
A najradšej mam ked sa ma 18 ročný chalani ktorý sedia na 2011 pýtajú že preboha ako si mohol na tom jazdiť ved to ani ako motorka nevyzerá.???,

excmania, 06.05.2011 17:59
ten dokument je paradny...len 260kmH na takej zeleznej kope si neviem ani predstavit B-)

haro, 06.05.2011 19:54
Krásny kus histórie!!!

popo, 06.05.2011 22:59
No Miško klobúk dole... :hacker:

extr, 07.05.2011 00:09



www.youtube.com/watch?v=Tdji8rrRnKg

zizucr, 07.05.2011 09:13
Niečo paradne fakt pekný članok nie je ak štartnut dedovu jawu na značkach a prebehnut ju po ceste ! :D

dudo175, 08.05.2011 16:11
Dobrý článok aj keď sa to nie zrovna najlepšie číta...som rád že sa na ČZ nezabudlo :)

dodocross, 10.05.2011 08:42
http://www.cz-motokros.wz.cz/index1.php?id=historie&typ=1988-250-p

dodocross, 10.05.2011 09:04
krásny článok a preto mi nedalo aby som sa kus nezapojil a pridal som odkaz na ktorom nájdete par fotiek od začiatku až po koniec. škoda že neboli peniaze na další vývoj mohli sme sedlať čz-ky a jawky až dodnes

mali.borecek, 11.05.2011 19:46
som rád že možem mat aj ja jeden kus Čz a že je stále plne funkčný a šlape ako hodinky :) po rok aj 2 mesiace dlhej generálke

quizath, 12.05.2011 09:09
Momentalne dokoncujem renovaciu Simsonu endurko, srdcovka z mladosti :) Potom ale na mna cakaju hned tri CZ-tky a normalne uz teraz som nervozny ako to dopadne, hlavne zhananie origo dielov da zabrat.

mali.borecek, 13.05.2011 14:53
quizath: VČecjácj je tých origo dielom celkom dost sú tam aj dve pôvodné mototechny čz .Strakonice

akrapovic251, 24.05.2011 14:01
Članok veľmi pekný škoda že som nestihol hodnotenie. Suhlasim tým že ČZ-ta keby nezanikla tak by bola lepšia ako japonske značky. Veď tie motorky boli vysoko nadčasové na tú dobu.

marekparek, 25.05.2011 08:06
pěknej článek

buko, 01.06.2011 18:22
Tak tento článok nemá chybu pekné ste sa stým pohrali páni ! Sánka dole :-P

enduroturista, 01.06.2011 22:19
viem že je to kúsok od témy ČZ, ale skúste kuknúť tieto nádherné Jawy



www.youtube.com/watch?v=Os1T35v373w

Jaro4T, 05.06.2011 18:12
Pekný článok - Mezinárodní setkání historických soutěžních a terénních motocyklů http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/terenni-historici-nakyprili-kavcak-18714.html

extr, 13.12.2011 17:55
Co poviete na tuto krasku.http://www.ec-classic.com/index.php?view=adview&cid=2683&option=com_ecads&Itemid=8...

torrelles, 07.12.2012 08:40
http://motocrossactionmag.com/Main/News/CLASSIC-MOTOCROSS-IRON-1972-CZ400-6305.aspx

:D

spatas, 09.01.2014 12:22
Film o stretnutí pretekárov a spomínaní na fabriku ČZ Strakonice.
http://old.stream.cz/uservideo/242545-motocykleni

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2021   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky