Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


logo

AMA SX 2014: Detroit

Pridané 16.03.2014 09:56, autor mx38, prečítané 6734x

Na týchto pretekoch nastal opäť tak trochu zvrat. Po troch neúspešných ťaženiach, ktoré ho posunuli mimo bojov o titul, sa James Stewart konečne dočkal ďalšieho víťazstva. Spolu s ním sa tešil z prvého miesta aj malý Adam Ciancarulo.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Opäť sa mu podarilo vystúpiť z tieňa smoly, zlých štartov a pádov. James Stewart zaznamenal po posledných troch pretekoch amerického superkosu znova obrovský úspech v podaní prvého miesta. Na posledných pretekoch mal JS7 obrovskú smolu vďaka pádu Mika Alessiho, keď musel zájsť do depa aby mu nahodili zvod, pretože nemal potrebný výkon. Dohnať stratu jedného kola a ešte sa dostať na kontaktné umiestnenie by bolo naozaj veľa aj pre supermana. Pred tým mal zasa smolu keď zakusol predok svojej Suzuki a bol z toho pád. Skrátka po neúspešnom 11-7-18 je tu znova vytúžené víťazstvo. Stewart pozná svoju motorku a vie, čo presne chce. Keď prišiel do depa z tréningu povedal svojmu tímu, že by to chcelo ešte trošku okoreniť a osoliť aby bolo nastavenie motorky top. Okrem toho to nie je len také bežné obyčajné prvé miesto. Stewart týmto posunul Carmichaela za seba a sedí na druhom mieste  v tabuľke celkových víťazstiev.

250SX
Poďme sa pozrieť na celkový priebeh pretekov, ktoré sa konali v Detroite. V malých 250-tkách vyštartovali najlepšie Davalos s Ciancarulom, tímoví kolegovia, no Davalos bol lepší a tým pádom získal holeshot. K nim sa pridal ešte Justin Bogle a táto trojka sa pomaly odčlenila od zvyšku štartového poľa a viedla preteky. Ciancarulo sa rozhodol spraviť ťah na prvého Davalosa a predbehnúť ho. To sa mu aj podarilo, pretože Davalos spravil chybu. Toto bol moment, ktorý dostal Adama Ciancarula na vedúcu pozíciu. Davalosov pád umožnil súkromníkovi Decotisovi otvorené dvere na tretie miesto, no nič z toho nebolo. Davalos potom ochutnal zem ešte raz a to ho posunulo výrazne dozadu. Na druhom mieste jazdiaci Bogle ešte mal možnosť zaútočiť na vedúcu priečku no okolečkári mu túto možnosť definitívne zmietli zo stola. Adam Ciancarulo vyhral s viac ako 3. sekundovým náskokom. Za ním bol druhý Bogle a tretí Baggett.

450SX
Pozrime sa na priebeh hviezdnej triedy 450SX, kde to má extra grády. Túto jazdu netradične odštartoval Cole Seely spolu s Deanom Wilsonom. Okrem toho Seelymu dosť dobre sedí väčšia 450-tka a ak sa rozhodne budúcu sezónu ísť vyššie bude to dosť zaujímavé. Po chvíľke sa Stewart dostal na druhé miesto. Jeho výhoda je aj v tom, že dokáže dať to, čo iní nie (vyskákať). A tak sa stalo aj tu v Detroite. Keď dokázal využiť potenciál dráhy ako jediný naplno a našiel si nové stopy, čo mu pomohlo prekonať Seelyho a dostal sa na prvé miesto. To ale Cole nenechal len tak a ukázal mu svoje zadné koleso. No to nebola posladné odozva od Stewarta a netrvalo dlho, keď sa dostal pred Seelyho a začal si budovať pekný náskok. Medzi tým sa Villopoto dostával cez pole až na druhé miesto a odsunul za seba Seelyho. Cole spravil chybu, a to ho stálo tretie miesto. Využil to Ryan Dungey. Takýchto bojov tu ešte bolo niekoľko. Stewart si medzi tým stále budoval náskok nad Villopotom, ktorý dosiahol pri konci až sedem sekúnd, čo je dosť veľa. Týmto si Stewart zobral svoje ďalšie víťazstvo v sezóne. Druhý bol Villopoto a za ním Ryan Dungey.

Výsledky 250SX

1. Adam Cianciarulo
2. Justin Bogle
3. Blake Baggett
4. Kyle Cunningham
5. Matt Lemoine
6. Martin Davalos
7. Vince Friese
8. Jeremy Martin
9. Alex Martin
10. Jimmy Decotis
11. Cole Thompson
12. Kyle Peters
13. Gavin Faith
14. Mitchell Oldenburg
15. AJ Catanzaro
16. Jesse Wentland
17. Jackson Richardson
18. Landen Powell
19. Matt Bisceglia
20. Justin Freund
21. Daniel Herrlein
22. Ryan Zimmer

Výsledky 450SX

1. James Stewart
2. Ryan Villopoto
3. Ryan Dungey
4. Andrew Short
5. Justin Barcia
6. Broc Tickle
7. Weston Peick
8. Josh Hill
9. Justin Brayton
10. Josh Grant
11. Matt Goerke
12. Dean Wilson
13. Mike Alessi
14. Wil Hahn
15. Cole Seely
16. Chris Blose
17. Nick Wey
18. Jimmy Albertson
19. Ronnie Stewart
20. Ken Roczen
21. Cody Gilmore
22. Nick Schmidt


foto: twmx, js7.com

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 3
2014detroitsupercrosstwmx614.jpg
slide.jpg
header.jpg
2014detroitsupercrosstwmx588.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

palo346, 16.03.2014 10:49
Stewart veľmi pekne :up:

victor, 17.03.2014 17:19
čo sa stalo Kenovi ?

Maxo, 17.03.2014 18:19
Aspoň čo bolo vidno, tak vyzeralo to tak, že mal problém so zadnou brzdou. Asi sa mu zablokoval brzdič. Stewart išiel bezchybnú jazdu no škoda Roczena, tie body mu budú chýbať.

Maxo, 17.03.2014 19:00
Teraz som sa dočítal že Stewart má 66kg ? :bored: =D
To je niečo podobné jak Cairoli potom =)

mx38, 17.03.2014 21:27
victor: myslím, že hovorili, že kameň sa mu tam nejakým spôsobom dostal...

maxo: ideálna váha pre tento šport preto aby si nebojoval so svojím telom viac ako so súpermi...

viliamv, 18.03.2014 08:45
mx38 - co je idealna vaha????
ak budes vazit 66kg a na hrazde sa vytiahnes 1x, alebo 90kg a vytiahnes sa 20x?

mx38, 18.03.2014 15:59
áno je to ideálna váha, preto si ju všetci snažia udržať, alebo sa k nej priblížiť (tí čo to myslia vážne a je to ich zamestnanie "motokrosoví profesionáli", nie tí čo jazdia len tak hobby ako napríklad tu na Slovensku), aby nemali problémy s udržaním sa na motorke počas preteku a s tým spojené tvrdnutie rúk, vädnutie, dýchavičnosť a podobne, ale to ti asi nič nehovorí. Čím väčšia váha tým väčšia záťaž dokonca aj pre 50 koní pod riťou. To tvoje porovnanie malo vyjadriť čo???

erik, 19.03.2014 01:14
Kdesi som čítal ze ked si Villopota zobral kedysi pred troma rokmi ten kondičný tréner co ho ma dodnes tak na prvú vec ktorú sa sústredili bolo ze musi zhodiť váhu. Cudoval som sa tomu pretože Villo bol uz beztak chudý ale tréner asi vedel co robí ked sa mu zacalo odvtedy tak dariť. :-)

twitch, 19.03.2014 08:51
viliamv . nechapem tomu tvojmu porovnaniu, AMA nieje žiadna gulašovka ako slovenský majstrák :bla: a maly Adam sa nema problem vytiahnut 80 krát ktory nema možno ani 50 kg takže tvoje zrovnanie je uplne naprd

victor, 19.03.2014 10:45
keď sme pri tých hrazdách, tak si spomínam na horolezecké doby a vtedy nám išlo o miinimálnu hmotnosť a maximálnu silu. Ja sám som urobil na jednej ruke 8 zhybov a vážil som 68 kg, teraz vážim 95 a urobím 10 na dvoch :-)

admin, 19.03.2014 21:11
Števo Svitko nemá zrovna postavu baleťáka a akú streľbu ide! Jasné že nejde ako tie triesky z AMA, ale v rámci SK mu chudší nekonkurujú ;)

picaso, 19.03.2014 21:39
no pozri pilotov F1 , som sa skoro posral s tych postav , no vaha cez 90 uz je asi pre tych prdkov co lietaju na mx strojoch jak gagarini asi aj nebezpecna , inac tato ama je pekne divadlo :D

neo, 20.03.2014 10:26
k tej vahe asi tolko ... váha nerovná sa sila - sila nerovná sa kondícia - kondícia nerovná sa úspech ... bolo tu už mega popísané o rôznych tréningoch a prípravách a neviem čo všetko a je na kašu štúdií o tom čo je v tomto športe dôležité a vôbec to nie je tajné ... recept je takýto:

Váha = v motošporte jednoznačne čím nižšie tým lepšie lebo 0kg na motorke (v aute, lodi, lietadle) znamená 100% využitia výkonu stroja, čím viac kg tým využiteľnosť výkonu klesá

Sila = nie je dôležité zdvihnúť 300 kg lebo aj pri tom najhoršom seku, dopade, skoku a neviem čom všetkom do čoho sa môže jazdec dostať nepotrebuje rukami ani nohami držať 300 kg, pri testoch kde jazdca a motorku ovešali kadejakými snímačmi sa prišlo na to že rozsah sily ktorú treba držať či tlačiť je ekvivalentom váhy do max 50 kg a rozsah bol cca 80 kg ... čiže pri pridaní keď sa jazdec musel držať to nepresiahlo 30 kg to je ten moment keď treba držať a pri dopadoch či roletách nárazy nepresiahli 50 kg to je ten moment keď jazdec musí tlačiť ... špecialitou motokrosu (supercrosu, endura atď.) je to že jazdec v krátkom slede musí medzi týmito svalovými polohami rýchlo a často prepínať no a práve preto všetci pro športovci robia dynamiku a svalovú kondíciu a nedvíhajú megaváhy aby opuchly ako špongie namočené vo vode ...

Kondícia = jedným z najdôležitejších faktorov u superkrosu, bez kondície sa proste nedá fungovať ... všetci dobre vieme čo je ruffierova funkčná skúška a tí čo to nevedia by veľmi rýchlo zistiť o čo ide ... tabuľky indexov sú bežne dostupné kdekolvek na internete ... je nesmierne dôležité aby sa svalstvo aj mozog a v podstate celé telo správne okysličovalo, dobrá kondícia umožní dobre okysličiť svalstvo aj pri nízkej tepovej frekvencii no v opačnom prípade už po chvíľke v zátaži ide srdce vybuchnúť, svalstvu začne dochádzať kyslík a tak dochádza aj k dýchavičnosti, únave a kŕčom svalstva a iným tým nežiadúcim učinkom ...

no a v konečnom výsledu ide o to zladiť tieto aspekty do správnej rovnováhy, teda aby mal jazdec správnu váhu najnižšiu na to aby jeho motorka bola čo najmenej zaťažená ale nesmie to byť na úkor nedostatku svalovej hmoty, ktorá musí dosahovať určitú kondíciu a preto sa profíci podrobia kadejakým testom a vyšetreniam, sledujú svoj metabolizmus a snažia sa k svojim fyzickým dispozíciám dopočítať akú najnižšiu váhu si môžu dovoliť pri akej svalovej hmote atď...

každý človek je iného vzrastu a na každého platí niečo iné aby sa dostal do toho ideálneho stavu stewart ma svoj vek, nejaku vysku, nejake miery a zrejme je ta vaha prenho idealna na to čo robí a ako to robí to ale neznamené že všetci teraz máme mať 66 kilo to je nelogické aby 2 metrový jazdec ako pipich mal 66 kilo a pomohlo mu to ... naopak 165 cm vysoký jazdec môže mať kludne aj menej a môže ísť palbu jak sviňa ... tieto hrátky s biometriou sú naozaj pre tých hore čo im ide už o stotiny a centimetre nie pre nás čo rozdiely medzi nami sú rádovo v minútach a pomaly v kilometroch ;-)

victor, 20.03.2014 13:03
[cituj161394]
no neviem, či si videl, respektíve nevidel Hosťa bez trička :-)

admin, 20.03.2014 14:05
Klobúčik dole neo, toto by si mali všetci čo sa o niečo seriózne snažia, zobrať k srdcu ;)

viliamv, 20.03.2014 18:02
mx38 a twitch: to nebolo prirovnanie, to bola otazka, ze co je idealna vaha, ze preco 66kg - chcel som len vediet ako si k tomuto cislu dospel - preto lebo tolko vasi cairoli?

ale na to vam uz asi odpovedal neo.

mx38, 20.03.2014 21:00
viliamv: nemyslel som to doslova tak, že 66kg a nič iné neexistuje, je to taký nejaký ideál okolo ktorého sa jazdci pohybujú na 450 tkách (do 69kg) Ja sa zaujímam výlučne o americký MX/SX nie o európanov, takže Cairoliho vôbec nesledujem a nikdy som sa o neho príliš nezaujímal a netuším, koľko váži. Každý ma svojho trénera a ten mu presne vypočíta, koľko na svoju výšku má vážiť, je tam veľa faktorov, o ktorých sa mi nechce rozpisovať (a boli tu už spomenuté v poučkách) a tie do toho vstupujú tiež, skrátka robí sa veľa testov...

Upravil mx38, 20.03.2014 21:08:46

mx38, 20.03.2014 21:00


Upravil mx38, 20.03.2014 21:02:14

bagoo, 21.03.2014 07:41
Skusali ste niekto ten ruffierov test? Ake vam vychadzaju cisla?

twitch, 21.03.2014 10:11
tak je pravda že každy je natom inak ani Reed nema postavu baletáka a bojoval o titul,
po robote idem skusit ten test že čo to povie :D

palo346, 21.03.2014 12:36
Dnes som to skúšal,síce po včerajšom tréningu ale snáď to už nevadí, na tejto kalkulačke http://www.sportujeme.sk/kalkulacka-test-kondicie a vyšlo mi 9,8. Tak ako som čakal, ale už som odhodlaný s tým niečo robiť :lol:

danger, 21.03.2014 14:39
[cituj161434] mám 8,2 :D

palo346, 21.03.2014 14:52
[cituj161435]
musím zabrať, hneď vyrážam na bike :D

Maxo, 21.03.2014 21:51
Hm riadna debata sa tu zvrhla o tej váhe. Jasné, má to svoje opodstatnenie no neprikladal by som tomu veľa. Napríklad aj taký Millsaps je dosť veľký chlapík, a nepovedal by som že má 75 kg. Určite má viac, a to bol minulý rok druhý v AMA SX.

Som si skúšal spraviť ten Ruffierov test a vyšlo mi 3,4. No je to veľmi laický test, takže výsledok len taký od oka.

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky