Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Galérie k článkom Nezaradené Countrycross Enduro Motokros Tréning Quad Moje moto Trial Supermoto História Pridať galériu

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

Fotogaléria - ČZ 125/516

Zverejnené: 24.01.2014 13:00, typ: moje moto, autor: razor666, miesto: nie je uvedené

Hodnotenie galérie: (3x hodnotené, spolu 30 bodov)

po čisteny PC som nasiel stare fotky mojej prvej akoze cross motorky jedna sa o čz 125/516 je to fotene asi v roku 2004 vtedy som menil piest lebo samozrejme klakla bola docela original az na prednu tabulku . Predal za 9000 sk dnes by mala mozno inu hodnotu

FB Zdieľať fotky na Facebooku

Komentáre

momo, 24.01.2014 14:34
Keď vidím tu nádrž tak sa mi vracia bolesť do oblasti medzi nohami ... :D:D

razor666, 25.01.2014 13:53
momo : :lol: :lol: :lol: :lol:

JURIPKO, 27.01.2014 20:41
Možno dnes ju ani nepredáš nechaš si ;)

momo, 27.01.2014 22:26
jaj Laci že som si ja tie funglovice nenechal na povale ležať :cry: :cry: :cry:

abendak, 28.01.2014 07:18
Zdravim. Toto je tema asi len pre nas starsich. Mladi nemaju pochopa pre tieto stroje. Ja ich mam proste rad:)

JURIPKO, 28.01.2014 14:13
Mirečko to si bol vtedy ešte nedospelý ;)

razor666, 28.01.2014 16:40
chlapi mat ju dnes nepredavam ale davam do kopy aby bola tip top

Upravil razor666, 28.01.2014 16:41:05

dancul23, 30.01.2014 13:58
Tak toto boli moje začiatky (2002), na 1h jazdy pripadalo zhruba 10h opráv. Pravdepodobnosť že obe ČZ-ty fungovali súčastne sa blížila k nule.

dudo175, 31.01.2014 19:02
dancul23 tak to si musel byť veľmi slabý mechanik :-P ja som mal 513 a jedine čo sa mi kazilo bolo zapalovanie furt sa uklepala cievka inak bola celkom spolahlivá ,ešte si raz takú kúpim ale 380/514 :skull: >:-)

dancul23, 02.02.2014 08:41
dudo, pri všetkej úcte, buď si jazdil raz do mesiaca na 10 min. ,alebo si mal výnimočný stroj na úrovni japoncov.
Mechanik som bol vtedy expert, ale na jawy...
V roku 2002 sa kupovalo cez avízo, bez fotky, každý nemal 2 autá, aj s ťažným, a vozíkom. Dodávky mali akurát podnikatelia. Zabudni na internet v tej dobe, zháňanie náhr.dielov po známosti,
manuál si nestiahol, zarábalo sa 10 000Sk/mesiac.

Prvá jazda: po 5km jazdy sa odtiahol valec. A postupom času: uvolnené koliesko prim.prevodu(bežne strihlo kajel), uvolnené zapalko(prevíjanie), lamely spojky polámané na 10 častí, odpadnutá rýchlostka, vylámané špice, uvolnený spojk. koš(pravidelne).....na toto si spomínam po 12 rokoch, odpálené sviečky, večne vytečené a vyfučané tlmiče za poruchu nepovažujem
Moja bola síce vydojená herka, ale kamarát ju kúpil v peknom pôvodnom stave po GO a kazili sa rovnako. Ani domov nedošiel z Hlohovca do Otrokoviec čo je tak 12 km ked ju kúpil.

rbmxt, 02.02.2014 15:52
dudo175, dancul23…: Mirko(momo) a zopar dalsich si to urcite bude pamatat.
Idem od prednej casti:
- s vypletom na prednom kolesi az taky enormny problem nebyval, ak briem do uvahy “povodne kolesa” (v mnohych pripadoch sa nahradzali za ine, aj kolesa s kotucovou brzdou…), oblozenie bud povodne alebo nahradene za “lepsie”, packa kotuca bubna brzdy predlzena o niekolko cm, uchyt lanka na kotuc bubna brzdy prerobeny z dovodu predlzenia packy;
- lanko niekolkokrat precistene a olejovane, pripadne menene za “lepsie”, packa na riadidlach prerobena, vymenena za vyhovujucu.
- predne tlmice prerobene na 2-3 simeringy, vnutro, podla toho kto tomu rozumel, ledene (pruziny, planzety, olej…), pripadne vymenene za “lepsie”;
- blatnik bud doladeny, poohybany, doplneny, resp. vymeneny za “lepsi”;
- riadidla vymenene za “lepsie”;
- “rychlopal” vymeneny za “lepsi”;
- nádrz a sedadlo vymenene za “lepsie” (sedadlo precalunene);
- spojkova packa vymenena za “lepsiu”, lanko prerobene podobne ako brzdove, spojkova packa na motore predlzena;
- motor “doladeny”, vlozka valca pomedena, pripadne pridané dalsie 1 az 2 kanale (5, resp. 6-kanal…), piest vyrezany podla vzoru Suzuki, prevrtany, zvacseny kanal privodu zmesi paliva z karburatora do valca cca 2 az 3 nasobne, klapky z Husqvarny, karburator z CZ 514 (500ccm), hlavne trisky od 140 do 240 (odstupnovane po 2, resp. 3…), zvycajne, pokial si pamatam som pouzival okolo 200, vzduchova triska hm…, to si uz nepamatam, ale min 4 az 5 roznych priemerov otvorov bolo treba. Bolo nutne merat velkost vole medzi piestom (nachadzajucim sa v hornej uvrati) a hlavou valcov. Pri skladani motora bolo treba davat pozor na spravne vyvazenie a vyuhlovanie ojnice, t.j. na to aby piest netlacil do ziadnej strany, CZ 513 mala na piestnom cape dve podlozky, mohlo sa teda stat, ze jedna nevydrzala. Loziska na klukovku trebalo pouzit predpisane, nie standardne, kupene v “zeleziarstve”. Prevodovku spravne vymedzit, aby sa predislo “vyskakovaniu” prevod. st. Vyfuk sa skracovaval, tlmic vyfuku prerabal na vacsiu dieru, dlzka bola podla potreby, mne osobne sa osvedcila o cca 1 az 1,5 cm predlzena stredova rura. Zapalovanie Motoplat (bezkontaktne…) absolutne bezproblemove, trebalo ale pod cievky nechat vysustruzit adapter, inak ho nebolo mozne pouzivat. Spojka ako taka bola asi najvacsi problem, kedze bola sucha a simering zacal tiect bez upozornenia, no ak bolo treba dojazdit a spojka presmykovala, stacilo vypustit olej z prevodovky a bolo po probleme. Bez oleja v prevodovke motor vydrzal cca dvojo az trojo pretekov a zopar treningov. Vzduchovy filter TwinAir namiesto original papieroveho. “Filterbedna” doladena o niekolko otvorov.
- ram na niektorych miestach zosilneny, ale s citom, aby nebol nadmerne tuhy, v prednej casti spusteny o cca 3 cm a v zadnej cast o cca 3,5 az 4 cm, so zamerom “zvodorovnit “kyvnu vidlicu” pre lepsie zvladanie priecnych nerovnosti. Ulozenie “kyvky” prerobene…, zlepsene premazavanie;
- zadne tlmice, prerobene pumpicky, planzety, namiesto gumenych “piestov” v pridavnych nadrzkach montovane hlinikove piestiky s “O” kruzkami, samozrejme maturita s olejom, resp. vymena tlmicov za “lepsie”;
- zadne koleso prepletene na iny rafik DID a pod., pripadne pouzity iny vyplet. Pre zlepsenie brzdenia pocas prepruzenia niekto pouzival system “otacaveho kotuca brzdoveho bubna”, uchyteneho az na rame, nie na “kyvke”;
- zadny blatnik ostal povodny, resp. nahradeny za “lepsi”.

Toto bolo kratke zhrnutie uprav motocykla pred sezonou, resp. pocas sezony, aby sa docielili aspon “nejake” jazdne vlastnosti motocykla a bola mozna aspon aka-taka konkurencieschopnost so zahranicnymi motocyklami, aspon tak sme to vtedy hovorili…a trochu sme zvysili aj spolahlivost, aj ked pri vtedajsich CZ z pohladu dnesnej doby tazko hovorit o spolahlivosti…
Urcite som si nespomenul na vsetko, kto si spomenie, mozno ma doplni a ak nedoplni, aspon si zaspomína ;)

P.S. o istiacich podlozkach a Loctite na motore (nedochadzalo potom k povolovaniu oz.k. na kluke , resp. k povoleniu sekundaru…), o imbusovych skrutkach a “kontramatkach” pre zaistenie proti povoleniu ani nehovorim a samozrejme aj o vlozeni “doladeneho” motora do “zahranicneho podvozku”…

abendak, 02.02.2014 16:18
To rbmxt: Nejak takto podobne mam teraz poprerabanu CZ 250/513. Az na tie kolesa, tie mam povodne:) + povodne zapalko, ale napodiv sluzi dobre.

rbmxt, 03.02.2014 07:23
velmi pekna je, ja by som mozno este sedadlo doladil a predny blatnik, co sa tyaka kolies, zadne neviem, no predne myslim nie je original CZ 250/513...ale inak fakt pekna :)

dancul23, 03.02.2014 09:16
Rbmxt: to už potom neboli ani čz-ty, káždá bola origo prototyp. Práve čítam knihu od Petra Kovára(Motokros muj zivot), pekne popisuje všetky úpravy a vychytávky čo sa vtedy robili. Aj napriek tomu počas závodu odpadávali rôzne zbytočnosti ako tiahla brzdy, blatníky, filterbedne....sem-tam zlomené rámy, osky kolies...
O úpravách motora mi rozprával p.Zigo starší, o pridávaní kanálov, pomedení vložky, grafitovaní piestu s takou toleranciou, že aj bez krúžkov nespadol cez vložku.
Všetci nás odhovárali od týchto pekelných strojov, rýchlo sme pochopili prečo. Ešte rýchlejšie sme pochopili po presadnutí na japoncov, ako sa asi museli cítiť pretekáry v tých časoch.

momo, 03.02.2014 18:08
rbmxt :
Máš dobrú pamäť a super si to opísal . Tuniť v 80-90 rokoch zetku bolo iné čarovanie ako dnes :D

Je 100 % pravda že kto na zetke nejazdil tak nemá ani len potuchy čo to bolo riadiť taký stroj . Prirovnať sa to nedá k ničomu.

abendak, 03.02.2014 19:06
Rbmxt: ver mi, ze po treti krat sa mi to uz po roztrhani fakt nechce precalunit nanovo:)
Momo: Potvrdzujem, na prednu brzdu treba pouzitm min. 3-4 prsty a mam co robit aby som ju ubrzdil:) A to nemam problem dvihat 100kg cinky:)
:Aj tak ju mam aj napriek vsetkemu rad a nechavam ju az do dochodku:) Vymenene je na nej vsetko, este aj vsetky sroby su na nej nove.

momo, 03.02.2014 19:46
Abendak : Určite si ju nechaj .

Mne je ľúto za touto 250 513 origo .1988 .

Aj foto je z tej doby .. :-P :-P :-P

excmania, 03.02.2014 20:08
Klobuk dole, pred vami - piloti :lol: Samozrejme tieto ČZ pozname aj my, dedinsky chasni ale na taketo tuningy neboli nervy ani vedomosti :D B-)

momo, 04.02.2014 20:17
Excemania : Aby si mohol zetku potuniť na to si potreboval vedomosti ale hlavne známosti na patričných miestach .
Vtedy neboli ani zalaté stránky nieto ešte internet ,takže dostať sa k poriadnému sústružníkovi ktorý sa aj rozumel robote chcelo min fĺašu chlastu príp.100 korún a známeho ktorý to prepašoval z fabriky . :D Veľa vecí sa bartrovalo a kšeftovalo . Dalo sa vyrobiť ohromné množstvo vecí kvalitných a spoľahlivých keď sa chcelo a dalo . ČZ nerobila tuningové veci ani nič naviac k motorke nedávala ,teda dávala vercajch .. Sviečkový klúč ,otáčací šrobovák , klúč 13-17 .8-10 v peknom igelitovom obale .. :D :D
Keď si predstavím že mi v 85 v Trenčíne v Leteckých opravovaniach prerábali vzduchom chladený valec na vodou chladený na Jawu 90 tak to dnes nikomu nepríde zvláštne ale v tedy to bolo niečo ako sci fi a za robotu sme platili domácimi klobásami ,, :D :D :D

Upravil momo, 04.02.2014 20:18:21

spatas, 05.02.2014 08:58
Moj otec si pred nedavnom poskladal svoju po 30 rokoch. Je to z roku 1980.
http://www.ec-classic.com/index.php?view=adview&cid=7155&option=com_ecads&Itemid=8...

JURIPKO, 05.02.2014 20:58
Na tento rok sa celkom teším chcem skúsiť 380/514 :D

picaso, 05.02.2014 22:17
uff aj ja chcem :D

momo, 06.02.2014 19:36
[cituj160664]

Laci daj pozor aby ťa niekde nevykostila :: :-P :-P :-P

JURIPKO, 07.02.2014 13:08
Mirečko neboj robím opatrenia voči tomu ;)

lemmy2, 15.02.2014 01:12
Asi som bol blbý že som v 1997 nezobral tu 125 516 za 4000 kč.... (originál stav) vtedy Honda bola Honda :D :D :D

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky