Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Enduro GP round V. - Gelnica 2023

NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450

Test Husqvarna TE250 a FE450

SPONZORI

galfer-sp
gregy-sp
maxima-sp
answer-sp
logo

Technika trénovania: 3. budem pretekár

Pridané 07.10.2012 10:21, autor momo, prečítané 47897x

Ako sa hovorí do tretice všetko dobré, tak aby sme to nejako logicky zakončili napísal som pre vás ešte zopár postrehov, čo a ako robiť v tomto období pre tých, ktorí chcú byť skutočnými pretekármi.

FB Zdieľať článok na Facebooku

No, perfektne pripravená motorka je ale len jedna časť celku. Tú druhú tvorí perfektne pripravený jazdec. Takže v tomto článku sa zameriame na to, že chcem pretekať na úrovni. Čo všetko pre to musím urobiť? Zameriame sa na to, ako sa pripraviť na sezónu po stránke jazdeckej. Berieme do úvahy situáciu, že jazdec je rozhodnutý ozaj jazdiť a pretekať, čiže má financie, aby minimálne 2x do týždňa trénoval a cez víkend pretekal. Keďže to bude stáť nemalé finančné prostriedky, tak treba skutočne venovať pozornosť všetkému, aj tým najmenším detailom.

Základom je zimná príprava. Bez poriadnej kondičnej prípravy nie je možné podávať plnohodnotný výkon. To je hádam jasné každému a z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že všetko, čo v príprave odfláknenete, sa vám v pretekoch vypomstí. Na to, aká ma byť zimná príprava, sa názory rôznia. Ja preferujem jednoduchú, a to trojfázovú. K prvým dvom len v skratke, pretože tie by sme už mali mať za sebou:

1. Relaxačná: Po sezóne sa dať do poriadku, doliečiť zranenia, zrelaxovať telo. Kúpanie a iné močenie sa, relaxačné masáže a pod. V tejto fáze si môžeme aj konzumáciu potravín upraviť tak, ako chceme a môžeme si dopriať.

2. Silová: To je fáza, kedy začneme s postupným zaťažovaním organizmu. Cvičením, ktoré si samozrejme podľa  potreby  upravíme, ako nám bude vyhovovať. Dôležité je ale, aby sme zachovali režim, čiže, keď si poviem, že budem 3x do týždňa chodiť do posilňovne, tak budem! Posilovacie cviky tu nebudem opisovať...

3. Kondičná: V tejto fáze prípravy je dobré sa zameriavať na celkový tréning celého tela a s tým spojené dýchanie a pod. Na tento účel je vhodný beh, plávanie, rôzne aeróbne cvičenia. Beh je asi najjednoduchšie  a najlacnejšie cvičenie. Ak podmienky nedovolia, dá sa behať na rôznych pásoch vo fitku, alebo aj napr. na bežkách, čo je tiež veľmi dobré.


Pri behu je mimoriadne dôležité DÝCHANIE. Áno, to dýchanie, ktoré nám niektorým robí problém aj na motorke, keď po piatich minútách prestávame vidieť a čakáme, že nám srdce skočí až do okuliarov. Ak ste si zvykli pri behu nesprávne dýchať, tak tento problém máte vždy, keď svoje telo vystavujete námahe. Nesprávne dýchanie neprimerane zaťažuje organizmus a spôsobuje mu stres. Ak sa naučíte správne dýchať, vaše telo sa vám odmení vyšším výkonom pri menšej námahe. Ako sa má správne dýchať  sa dočítate v každej príručke  o behaní. Nie je to jednoduché zmeniť zlý návyk dýchania, ale ak to prekonáte, uvidíte tú zmenu. Na otestovanie svojej kondície a dýchania je jednoduchý test. Pri behu by mal byť človek schopný plynule rozprávať bez toho, aby zmenil rytmus behu alebo dýchania. Takže v tejto fáze sa zameriavam na tieto veci. Naháňať svaly s činkami je dobré, ale na motorku treba aj iné veci ako len svaly.

Takže je tu čas, kedy prvýkrát v sezóne budeme sedlať motorku, vyrážať  na dráhu, čiže trénovať /nie na lúke za dedinou/. Tu treba mať na mysli to, že som nesedel na motorke niekoľko mesiacov, a tak nemá význam hneď hupnúť na motorku a skúšať, či vydržím 20 min. Práve naopak. Tí, ktorí budú zabiehať motorky to budú mať jednoduchšie. Na prvom tréningu je dôležitá hlavne pohoda, aby som sa dobre nastavil na celú sezónu, aby ma to, čo robím aj skutočne bavilo! Takže, prvý tréning by som videl ako taký zoznamovací, čiže si to prvé jazdenie v novej sezóne vychutnám. Poskúšam, či motorka ide tak, ako má, či nové veci dobre sedia /oblečenie, čižmy.../ Ponastavujem si riadidlá ,páčky a všetko tak, aby som mal 100% pohodu pri jazde. Pozor: Ak ste niektorý skutočne cez zimu na sebe pracovali a zhodili ste 10-15 kg, tak treba dať pozor, lebo motorka sa bude pod vami správať trošku inak ako predtým. Bude vás podstatne viac ťahať za ruky, bude podstatne živšia, tak hlavne na skokoch si to treba poskúšať a nie hneď dávať všetko naplno.  No takto by som si predstavoval prvý tréning po zimnej prestávke.

Ale samozrejme nemôžu byť všetky tréningy také, nakoľko sa blížia preteky a treba sa čím skôr dostať do formy. AK CHCEM USPIEŤ MUSÍM POCTIVO A PRAVIDELNE TRÉNOVAŤ! To je heslo, ktorého sa musí každý držať, kto sa nechce len voziť. Musím si stanoviť tréningový plán. Tréningový plán sa samozrejme robí pre každého jazdca individuálne podľa jeho schopností, výkonnosti, kondície atď. 

Všeobecný tréningový plán by mohol byť asi takýto:

Pondelok: príprava motorky, kondičný beh, plávanie, strečing;

Utorok: tréning na motorke;

Streda: príprava motorky, relaxačné cvičenia;

Štvrtok: tréning na motorke; 

Piatok: príprava motorky na preteky, regeneračné cvičenia /sauna, masáž/;

Sobota: preteky;

Nedeľa: voľno relax, prípadne ďalšie preteky. 

Ak sa do takéhoto niečoho pustím, je mimoriadne dôležité tieto veci aj dodržiavať, aby sa dostavili želané výsledky. Teraz každý, kto si to prečíta, premýšľa, že kedy by to asi mal stíhať, keď musí chodiť do roboty, popritom stavia dom a čo ja viem čo? No, to je to, čo som napísal už na začiatku, a to sú podmienky. Každý si to musí prispôsobiť na seba.

Trénovanie na motorke: Ak budem dodržiavať určitú pravidelnosť trénovania, je veľký predpoklad, že sa zlepším. Samozrejme, a to sme už spomínali v predchádzajúcich článkoch, nemôžem sa len voziť, ale zmysluplne trénovať. Moje telo si zvykne na pravidelnú záťaž a tiež si zvykne aj na to, že musí rýchlo zregenerovať, lebo už nasleduje ďalší tréning. Pri tomto je dôležitá psychika, ktorá hrá aj v tomto športe dôležitú úlohu. Ak sa dokážem nastaviť na určitý pravidelný rytmus, tak potom veľa vecí už podvedome nevnímam a beriem ich automaticky, čo mi pomáha napredovať. K trénovaniu som tu už písal, ako si treba tréning rozdeliť, na čo sa zameriavať. Ak idem trénovať raz za 2 týždne a občas nejaký pretek, tak nemôžem mať žiadne veľké očakávania z výsledku. To jednoducho nejde.

Udržiavanie kondície: Aj keď si väčšina z vás myslí, že veď keď jazdím, tak aj udržujem kondíciu, tak to nie je až tak celkom pravda. Teraz si niekto povie: veď ja sa v robote narobím ako kôň, tak mám dobrú kondíciu. To tiež nie je pravda, pretože tu sa jedná o pasívnu manuálnu činnosť, pri ktorej je telo nastavené na činnosť, ale defakto okrem únavy nič z toho nie je. Pri kondičnom cvičení je človek nastavený aj psychicky, chce cvičiť, aby bol v pohode, a tak aj mozog dáva príkazy svalom na to cvičenie, čiže aj telo na to následne tak reaguje. Popri  jazdení si treba nájsť čas aj na doplnkové cvičenia aj počas sezóny, ktoré nám zabezpečia celkovú kondíciu celého tela a pri kondičných cvičeniach zaťažovať aj svaly,ktoré inak na motorke moc nepoužívame, a to je dôležitá vec pre celkovú dobrú kondíciu športovca.

Napr. jazdec vie  slušne  jazdiť ,no zhoršené podmienky ho donútili niekoľko krát padnúť /hlavne na endure / a on musel  motorku zdvíhať 5-6 možno aj 10 krát zo zeme . Na druhý deň je úplne grogy nakoľko musel zapájať do svojej činnosti svaly ktoré pri jazdení priamo nepoužíva ale keďže ich pravidelne  neprecvičuje tieto svalové úpony teraz bolia. Takže udržovanie kondície počas sezóny je dôležitý faktor ktorý priamo ovplyvňuje váš výkon na motorke.  Na tému regenerácie a kondičných tréningov by sa dal napísať samostatný článok tak sa pri tom viac zdržovať nebudem.

Regenerácia: Tento pojem je u špičkových športovcov známy, ale u amatérov už nie. Pritom výkon profesionála  a amatéra je v mnohom rovnaký, akurát že ten profesionál je o niečo rýchlejší.  Regenerácia organizmu je dôležitá v každom ohľade a pri pravidelnej záťaži je bezpodmienečná na to, aby sa dali dosahovať stanovené výsledky. Hokejisti alebo futbalisti majú na tieto veci kompletné regeneračné linky, kde je človek skoro ako bielizeň pri praní, lebo ho močia raz v jednej vani potom v druhej práčke a pod. Bez takejto regenerácie by neboli schopní absolvovať toľko zápasov v tak krátkom čase. V našich amatérskych podmienkach sa dá regenerovať rôzne napr: sauna, masáže, perličkové kúpele, vírivé vane a pod. sú dnes už bežne dostupné takže sa dá naplánovať aj táto činnosť popri tréningu. Ale tu je tiež dôležité sa aj nastaviť na to, že idem regenerovať čiže relaxovať.  Jeden  z regeneračných faktorov je aj  spánok. Na dostatočný spánok treba prihliadať hlavne pred pretekom, kedy treba často vstať  zavčasu ráno a presúvať sa na preteky. Z tohto pohľadu je ideálne prichádzať na miesto preteku deň vopred. Jazdec má podstatne viac času poobzerať si trať a ráno si môže aj dlhšie pospať. Samozrejme, že je dôležité mať na tieto veci aj vybavenie /karavan ,dodávka/ spať v osobnom aute na spolujazdcovom sedadle neodporúčam, nakoľko ráno sa jazdec zobudí  poskladaný ako harmonika a bolí ho celé telo a ani nepretekal.

Životospráva: Životospráva je tiež jeden z faktorov, ktoré majú podstatný vplyv na výkon jazdca. V amatérskych podmienkach sa táto vec dosť podceňuje, čo je určite chyba. Pritom stačí dodržiavať len základné veci a nemusíme sa týrať ako vrcholový športovci. Správne a dobre načasované stravovanie ako aj pitný režim by mal byť základom aj amatérskeho  pretekára. Jedlo a pitie má priamy vplyv na energiu tela a výdrž pri extrémnej záťaži. Vo vrcholových podmienkach sú  takéto veci až alchýmiou a každý špičkový športovec si tieto veci stráži a nezverejňuje /nemyslím teraz užívanie zakázaných prostriedkov/. Ako si vytvoriť zdravý a hodnotný  jedálniček nájdete na internete ku tomu tu teraz nebudem písať nič. Ako si správne rozložiť stravovanie na pretekoch je tiež dôležité na to, aby sa energia, ktorú z jedla dostaneme do tela uvoľnila  presne vtedy, kedy to potrebujem . Nie je správne zjesť o 12.30  tanier gulášu keď o 13 .00 mam stáť na štarte prvej rozjazdy . Telo potrebuje čas na rozloženie potravy, ktorú ste mu poskytli, aby ju premenilo na energiu. Takže ak bude ten guláš tráviť približne 2 hodiny, tak nemôžete podať očakávaný výkon, pretože vaše telo bude zároveň tráviť aj vydávať energiu do svalov čo ho bude mimoriadne vyčerpávať, a tak vy nebudete vládať  jazdiť, lebo váš organizmus si povie, že najskôr budem energiu dopĺňať až potom vydávať. Ten guláš je tu len ako príklad, pretože počas pretekov môže jesť guláš akurát tak mechanik.

Rôzne energetické tyčinky, gél a pitie je tiež na zváženie a treba vedieť kedy a čo si dať. O strave a načasovaní napíšem inokedy.

Posledná vec je pohoda na pretekoch: Tak ako na všetko aj na pretek sa treba pripraviť po stránke psychickej. Inak vo všetkom, čo človek robí hrá psychika mimoriadne dôležitú úlohu a keď sa človek naučí ju používať, tak veľa vecí zvládne podstatne jednoduchšie.

Takže už pred pretekom doma sa musím nastaviť na to, že sa na preteky teším a chcem na ne ísť . Ak to takto necítim, tak tam radšej ani nejdem. Obavy z preteku má samozrejme každý, ale treba si ich pripúšťať len do určitej miery a nesmieme im prepadnúť. To isté ráno na preteku. Jazdec sa nesmie stresovať už od rána, lebo taká bude aj jeho jazda. Ak treba niečo riešiť, je dobré mať so sebou niekoho, kto vás zastúpi v jednaní. Vy ste prišli pretekať a nie sa dohadovať s usporiadateľom alebo komisárom. Takéto veci vedú k zlej nálade a stresu a môžu skončiť až tragicky na dráhe aj keď si to vôbec neuvedomujeme.  Na štart musí ísť jazdec maximálne uvoľnený a myšlienky musí mať zrovnané a zamerané len na vec ktorú ide robiť a to je PRETEKAŤ

Tento článok z vás majstrov  sveta  neurobí, ale dúfam, že vám aspoň v niečom pomôže a to v tom, že ak už niečo robím, tak sa to snažím robiť naplno a na maximum v rámci svojich možností. 




Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
pas.jpg
start.jpg
header.jpg
vir.jpg
jazda.jpg
25 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 4.7 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

torrelles, 07.10.2012 12:24
toto co som precital je velmi krasne a pekne len skoda ze pre obycajneho byvaleho pretekara ako som bol ja je tento clanok totalne chladne a nerealne a si myslim ze nie som sam...
problem robil skor to ze nemal som moznost chodit do fitka, (nemal som financie) na plavanie som nemal moznost aj ked rad plavem, (ale ajtak by som nemal pravidelne platit vstupne) o saune ci dzakudzi, masaze uz ani nevravim...mne k uspechu stacilo: 2 roky-1 rok. skusenosti 2rok. trening +kondicny trening=vyhra
napisem vam ci ,,tym,, ktory chcu ale nemaju nato dostatocne financie co mozete spravit ked mate prachy iba na motorku a na nic ine a chcete pretekat:
v prvom rade si zaobstarajte nozmalnu motorku teda nie ,,srot,, co budete viac opravovat ako jazdit a davat do nej prachy, potom si je treba uvedomit ze musis vydrzat na motorke 25 min bez akychkolvek problemov = potrebujes kondicku ok...co ti treba: chod behat ja som behal 12 potom som znizil na 6 km za beh poza zahradami neplatis popripade na ceste, dal potrebujes vytuningovat svalstvo noh a ruky o ostatne sa postara trening na motorke ona ta premasiruje od paty az po hlavu musite si zaobstarat cinku jednorucky 2ks ja som mal 15kg potom som si zaobstaral multyfunkcnu lavicku + lomenu tycku a nejake zavazie a som cvicil kazdy druhy den ... do lavicky a zavazi treba trocha investovat cca 300-350e ale po case pridete nato ze to je urcite dobra investycia a mate ju takmer naveky kedze ju neznicite dalej uz len trenujte na motorke ja som jazdil takmer stale ked som mal cas...nakoniec som na zaciatku sezony vsp som vyhral moje prve preteky a nepotreboval som ziadny masaz, plavanie, sauny a neviem co este za co by som musel zbytocne platit ...samozrejme ak mate na to tak nech sa paci :)

momo, 07.10.2012 13:52
Tento článok mal byť uverejnený niekdy v marci ,vtedy som ho poslal no bohužial nepodarilo sa ho skôr zaradiť .

torrelles : V tom článku je aj veta ktorú si zrejme prehliadol :

Teraz každý, kto si to prečíta, premýšľa, že kedy by to asi mal stíhať, keď musí chodiť do roboty, popritom stavia dom a čo ja viem čo? No, to je to, čo som napísal už na začiatku, a to sú podmienky. Každý si to musí prispôsobiť na seba.

mikulec, 07.10.2012 19:37
torrelles: na jednej strane máš aj pravdu, ael na druhej trochu preháňaš. Hlavne o čase a financiách. Tá masáž na motorke je dúfam len vtip... Nechcem na Teba útočiť, neber to v zlom.

momo: článok je dobrý, možno trochu dlhý a ťažší na strávenie, keďže je tam toho veľa.

barny6, 07.10.2012 20:10
no niako takto by som si to aj predstavoval a budem sa to snažit aj dodržiavat, a članok pekný :D

boro23, 07.10.2012 20:16
Momo: začlánok :up: vysvetlil si všetko a jednoducho, článok je super načasovaný lebo v marci by bolo neskoro na "zimnú prípravu" :D
časom by si mohol niečo dohodiť pár rád k silovej príprave


torrelles, 08.10.2012 12:37
mikulec: neberem to nijako lebo azda nemozes mysliet ze pocas jazdi ta ta motorka ,,premasiruje v podobe prijemneho relaxu,, bolo to myslene ironicky a hlavne tak ze nemusis uz vykonavat ziadne ine cviky a pod. ;) a co si myslel ze prehanam stim casom ????

Upravil torrelles, 08.10.2012 12:38:27

mikulec, 08.10.2012 12:46
ja som napísal niečo o fyzickej príprave tu:
http://motoride.sk/c/4457/projekt-z-cesty-do-terenu--fyzicka-priprava.html

torrelles: no aj o čase aj o financiách.
Čas keď chceš, tak si nájdeš a ak nie, tak potom nechápem, že si ho nájdeš na jazdenie.
A financie? Asi tak isto ako s tým časom. Lebo ak máš len na motorku, jej servis, oblečko, benzín a preteky (náklady) a nezostáva nič viac, tak potom to nemôžeš niekam posunúť, no a voziť sa a nemať prašule na ostatný život...to je tiež zaujímavé. Ale fakt Ti to neberiem, ani Ťa nesúdim.

torrelles, 08.10.2012 13:25
nie nepochopil si ma a je to paradox.... kedze cas si najst mozes to ti je danne stym suhlasim ale ked nemas peniaze tak to tazko najdes a ked chodis do roboty na 3 zmeny tak ani stym casom neviem neviem je to individualna zalezitost a hadat sa otom asi nema vyznam ale svatym pravidlom je ze ked chces tak budes.... ja som napisal moju skusenost a moj styl aky som si vybral a fungovalo to dobre :)

mikulec, 08.10.2012 13:46
no veď to, že keď nie sú peniaze, tak proste nie sú, tak sa nedá nielen trénovať ale ani jazdiť.

Ale nechápeme sa asi vzájomne, tak to nechávam tak. Nech to tu neplevelíme...

mototrend, 08.10.2012 14:44
mikluec, zasa by som to nebral čiernobielo, že keď nemáš prachy tak to môžeš zabaliť...
Keď má niekto talent a správne sním naloží, ale nemá prachy ide to ťažšie ale dá sa... Nemusíš byť 5násobný majster SR aby si získal nejakú podporu - samozrejme pokiaľ nečakáš že hneď v prvej firme Ti dajú dve nové motorky a 20 sád gúm na sezónu... :D

victor, 08.10.2012 15:52
momo: parádne zhrnutie :up: , len mala chybička krásy: pochybujem, že pri behu na anaerobnom prahu dokáže niekto normálne rozprávať :-) mikulec: posilka je super , ale trénovanie izolovaných svalových skupín so železami je to posledné čo potrebuješ..existuje množstvo cvikov s vlastnou váhou, ktoré sú pravdepodobne vhodnejšie...keď je miesto a čas tak doporučujem cross training pre rozvoj všeobecnej zdatnosti a prevencie zranení...a tiež to nestojí veľa.....tolko moj názor

momo, 08.10.2012 19:25
Victor . Tu chybičku krásy som myslel nasledovne . Ak je športovec v dobrej kondícií tak dokáže bežať ,pravidelne dýchať a pri tom môže prehodiť pár slov s kolegom čo beží vedľa neho pretože sa nadychuje nosom a vydychuje ústamy a to mu to umožnuje .

Ak však je kondícia na draka tak pri behu bude mať čo robiť aby to vôbec udýchal a tak sa pretekár presvedčí ako na tom je .


V tom tréningu s vlastným telom ti dávam plne za pravdu je to lacné a najjednoduchšie .

mikulec, 08.10.2012 20:29
mototrend: o sponzorstve viem svoje, stačí pozrieť čo robím na MR.

victor: ano s vlastnou váhou je dobré cvičiť, preto mám v tom článku aj zdvihy na hrazde. Inak niektoré cviky si bez záťaže neviem predstaviť. Inak aj ten cross training je zo závažím, či nie?

victor, 09.10.2012 09:03
tak tak mikulec, so závažím aj so sebou, rozdiel je v tom, že cviky sú komplexnejšie a cielene nezaťažujú napríklad len biceps....ale celý trup a končatiny....dobre spevňujú väzivá a tak predchádzaš zraneniam... čo dodať .......keď cvičíš poctivo máš pocit , že ťa lámu v mučiarni :-D...na jutube najdeš veľa kanálov s inšpiráciou...potom už len pevná vôľa

444mat444, 09.10.2012 17:25
velmi dobry clanok .. no budem musiet zamakat a uz viem aj ako .. a hlavne pevnu volu k tomu :)

scania, 09.10.2012 18:48
victor: nemyslim si ze je problem sa zranit tak isto pri cross fite ako pri inych druhoch cvicenia, ale cross fit ma jednu velku vyhodu, ide o cvicenie v kratkych casovych intervaloch, ktore perfektne trenuju sdce a pluca sportovca co je pre jazdca podstatna vec. Vseobecne cvicit biceps a predlaktie samo o sebe by som moc neodporucal ak to myslis s jazdenim vazne. Kazdy druh cvicenia spevnuje vaziva ale predchadzat zraneniam vies len spravnym a neustalim zahrievanim sa pred cvicenim alebo jazdou. Z vlastnych skusenosti odporucam elipticky trenazer, minimalne zatazuje kolena co je u jazdcov casty problem, ale na druhej strane dokezes efektyvne precvicit velku cast tela + ziskavas kondicku, dalej je to urcite plavanie. Beh je najlepsi urcite v prirode s meniacim sa charakterom terenu, monotonne behanie na pase je fajn ale beh v lese po kopcoch a chodnickoch ovela viac zvacsuje objem pluc ako behanie po rovinke. Odporucam si vyskusat aj HIT trening tj. High Intensity training cize vysko frekventovany trening, najradsej ho pouzivam pri behani na pase kedze lahko dokazes menit rychlost, priklad 60s naplno behas kolko vladzes potom 2-3min vyklus a opat 60s maximum takto docielime skratenie samotneho treningu, zlepsenie tepovej frekvencie. Toť par postrehov z mojich skusenosti. B-) B-) B-)

victor, 09.10.2012 21:46
scania cross fit je konkrétny kondičný program/disciplína ....cross training je spôsob cvičenia , ktorého podstatou je pestrosť cvičenia, aby si pri velkej frekvencií a intenzite tréningu nezaťažoval iba špecifické svalové a kĺbové skupiny a tak nezvačšoval riziko zranenia... ja len tak aby sme si rozumeli ;) ...čo sa týka špecifických cvikov na spevnenie vazív som mal na mysli napr. niečo takéto na preventívne spevnenie kolenného klbu, alebo po operácií napr. krížového vazu


www.youtube.com/watch?v=b7p9LeL9rKE .... inak ako píšeš opakované vysokointenzívne zaťaženia sú perfektný nástroj na zlepšenie aeróbnej kapacity a zvýšenie vytrvalosti...alebo ako hodiť nechcenú kosu :D

jojo11, 10.10.2012 12:13
.. mňa by skôr zaujímal článok o konkrétnom tréningu a životospráve jazdcov, ktorý už niečo znamenajú ... a ich štýl porovnať... tieto údaje v článku sú viacmenej teoretické .. áno, ako autor uvádza "pre tých ktorí len chcú byť skutočnými pretekármi"...

CRUCIFIX, 10.10.2012 21:19
článok perfektne podaný... tzn že každý si z toho môže zobrať čo chce... či už má nato peniaze alebo nie. Mali by ste si to vážiť že si vôbec dá niekto tú námahu určite to neni na 5 minút a nie to tu bezvýznamne a trapne komentovať pokial to není k veci...




momo, 11.10.2012 21:14
crucifix . Dík za uznanie .



Jojo11. čo konkrétne chceš vedieť? Neviem či sa tu niečo dozvieš od jazdcov ktorý "už niečo znamenajú " ?

JURIPKO, 11.10.2012 21:47
Momo spravil dosť prace aby vam niektorým spravil aspon nejaku predstavu o motocrosse alebo jazdeniu po trati.

victor, 12.10.2012 09:42
momo :up: za článok a :up: :up: :up: za to, že sa vôbec do toho pustíš a venuješ tomu čas, veď na forach je tolko špecialistov, hlavne nech je jasne, že oni to vedia najlepšie :-D

jojo11, 12.10.2012 12:59
momo: tvoju snahu nepopieram, iba som si dovolil vysloviť to čo by ma zaujímalo. Viem že tu nebude Cairoli , Despres a... ani Svitko , Katrinák a pod. vypisovať svoj životopis.... možno to tiež niekde na nete je.

momo, 12.10.2012 20:13
Jojo11 . životopis tam možno nájdeš ale to budeš tak vedieť akurát kolko krát bol majster. Teba asi zaujímajú konkrétne tréningové plány a životospráva? či?

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2023   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.09.2023
MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
cal_icon 01.10.2023
Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová
cal_icon 01.10.2023
MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
...ďalšie udalosti

Reklama

tech20223

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky