Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
gregy-top
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Enduro GP round V. - Gelnica 2023

NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450

Test Husqvarna TE250 a FE450

SPONZORI

galfer-sp
maxima-sp
answer-sp
gregy-sp
logo

Nová 125-ka od Husqvarny so vstrekom?

Pridané 18.04.2022 15:16, autor kremo81, prečítané 1514x

VitalMX zaznamenali na nedávnom MXGP v Trentine trošku nezvyčajnú 125-ku, než na aké sme zvyknutí. Skupina KTM (KTM, Husqvarna a GasGas) ponúkajú vo svojej XC a Enduro rade dvojtaktné modely so vstrekovaním, no pri motokrosových stodvadsaťpäťkách to je inak. Od modelov 2023 by však mali na trh prísť s novými 2T modelmi, čo predznačuje aj nedávny "foto úlovok" z Trenta...

FB Zdieľať článok na Facebooku

Najväčšia zmena, ktorá bola naznačovaná je odklon od TPI (transfer port injection), kde sú vstrekovače po stranách valca smerujúce priamo do portov, olej sa vstrekuje priamo do kľukovej skrine a škrtiaca klapka ovláda iba vzduch. TPI systém má určité výhody (netreba meniť trysky pri zmene nadmorskej výšky, netreba miešať palivo, je šetrnejší na spotrebu, menšia spotreba oleja) no od začiatku s ním boli spojené aj menšie problémy, ako napríklad horšie palivové mapy, nie práve čistý chod, mierne zaváhania, nedostatok výkonu vo všeobecnosti... Pozrime sa však na novú Husku, na ktorej jazdil Max Ernecker v EMX125. 

Nižšie si môžete detailnejšie prehliadnuť fotky od VitalMX a ich fotografa "JP Acevedo". Vyzerá to tak, že túto mašinu uvidíme na tratiach v nasledujúcej sezóne, ak sa svet vráti do normálu a všetky dodávateľsko-odberateľské vzťahy budú fungovať v poriadku. Uvidíme, necháme sa prekvapiť novou generáciou.

Hlavnou zmenou je elektornická klapka. Na súčasných TPI modeloch nedokáže elektornika ovládať mechanickú klapku, ale tu je tento systém prepojený


Na tomto obrázku je vidno, že vzduch sa mieša s palivom ako na 4T modeloch. Nie sme si však istý, či sem ide palivo zmiešané s olejom alebo má motorka samostatnú nádrž niekde pod sedlom. Na TPI modeloch bola olejová nádobka v rámovej trubku a nalievací otvor tesne pred okuliarmi v ráme. 


Motorka má aj najnovší rám, aký môžeme vídať na SX a MXGP fabrických mašinách. Ako si ale môžete všimnúť, motorka nemá štartovaciu páku, čo naznačuje dôveru výrobcu k systému a elektirckému štartéru. Ten je vidno v plastovom čiernom obale z prednej strany motora. 


Nové plasty, sedlo, rám a kyvačka - ako na 4T modeloch.


Posledná generácia tlmiču WP, pri ktorom nepotrebujete na nastavovanie šrobováky alebo kľúče. 


Nový výfuk


Rám bez viečka na nalievanie oleja pre mazanie motora.


Ovládanie štartéra


Toto vyzerá ako ovládanie rôznych máp motora, ale žiadna trakčná kontrola, ako sme zvyknutí pri 4T


Nová nádrž a sedlo, takisto dve lanká na plyne ako vídavame na 4T modeloch


Zdroj: VitalMX.com


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 11
4.jpg
3.jpg
slide.jpg
2.jpg
5.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2023   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.09.2023
MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
cal_icon 01.10.2023
Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová
cal_icon 01.10.2023
MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
...ďalšie udalosti

Reklama

tech20223

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky