Všetky články
Rozhovory
Reportáže
Bleskovky
Technika a údržba
Novinky
Pozvánky
Výživa a zdravie
Škola jazdenia

Enduro GP round V. - Gelnica 2023

Test Husqvarna TE250 a FE450




VYHĽADÁVANIE
NAJNOVŠIA GALÉRIA

Enduro GP round V. - Gelnica 2023
NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450
SPONZORI





Nová 125-ka od Husqvarny so vstrekom?
Pridané 18.04.2022 15:16, autor kremo81, prečítané 1514xVitalMX zaznamenali na nedávnom MXGP v Trentine trošku nezvyčajnú 125-ku, než na aké sme zvyknutí. Skupina KTM (KTM, Husqvarna a GasGas) ponúkajú vo svojej XC a Enduro rade dvojtaktné modely so vstrekovaním, no pri motokrosových stodvadsaťpäťkách to je inak. Od modelov 2023 by však mali na trh prísť s novými 2T modelmi, čo predznačuje aj nedávny "foto úlovok" z Trenta...
Najväčšia zmena, ktorá bola naznačovaná je odklon od TPI (transfer port injection), kde sú vstrekovače po stranách valca smerujúce priamo do portov, olej sa vstrekuje priamo do kľukovej skrine a škrtiaca klapka ovláda iba vzduch. TPI systém má určité výhody (netreba meniť trysky pri zmene nadmorskej výšky, netreba miešať palivo, je šetrnejší na spotrebu, menšia spotreba oleja) no od začiatku s ním boli spojené aj menšie problémy, ako napríklad horšie palivové mapy, nie práve čistý chod, mierne zaváhania, nedostatok výkonu vo všeobecnosti... Pozrime sa však na novú Husku, na ktorej jazdil Max Ernecker v EMX125.
Nižšie si môžete detailnejšie prehliadnuť fotky od VitalMX a ich fotografa "JP Acevedo". Vyzerá to tak, že túto mašinu uvidíme na tratiach v nasledujúcej sezóne, ak sa svet vráti do normálu a všetky dodávateľsko-odberateľské vzťahy budú fungovať v poriadku. Uvidíme, necháme sa prekvapiť novou generáciou.
Hlavnou zmenou je elektornická klapka. Na súčasných TPI modeloch nedokáže elektornika ovládať mechanickú klapku, ale tu je tento systém prepojený
Na tomto obrázku je vidno, že vzduch sa mieša s palivom ako na 4T modeloch. Nie sme si však istý, či sem ide palivo zmiešané s olejom alebo má motorka samostatnú nádrž niekde pod sedlom. Na TPI modeloch bola olejová nádobka v rámovej trubku a nalievací otvor tesne pred okuliarmi v ráme.
Motorka má aj najnovší rám, aký môžeme vídať na SX a MXGP fabrických mašinách. Ako si ale môžete všimnúť, motorka nemá štartovaciu páku, čo naznačuje dôveru výrobcu k systému a elektirckému štartéru. Ten je vidno v plastovom čiernom obale z prednej strany motora.
Nové plasty, sedlo, rám a kyvačka - ako na 4T modeloch.
Posledná generácia tlmiču WP, pri ktorom nepotrebujete na nastavovanie šrobováky alebo kľúče.
Nový výfuk
Rám bez viečka na nalievanie oleja pre mazanie motora.
Ovládanie štartéra
Toto vyzerá ako ovládanie rôznych máp motora, ale žiadna trakčná kontrola, ako sme zvyknutí pri 4T
Nová nádrž a sedlo, takisto dve lanká na plyne ako vídavame na 4T modeloch
Zdroj: VitalMX.com
Fotogaléria k článku
Počet fotiek v galérii: 11
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.
Komentáre k článku
žiadne komentáre
Pridať príspevok môže len registrovaný člen!
<< September 2023 >>
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Čo nás čaká najbližšie

MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín

Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová

MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
...ďalšie udalosti
Reklama

Fotka týždňa
Komentáre Staršie fotky