Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

ECMX Sverepec 2023

NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450

Test Husqvarna TE250 a FE450

SPONZORI

galfer-sp
answer-sp
maxima-sp
gregy-sp
logo

Test: Husqvarna motocross MY 2023

Pridané 01.11.2022 18:21, autor kremo81, prečítané 2156x

Husqvarna prináša pre rok 2023 úplne novú motokrosovú radu. Nová elektronika, motory, rámy, podvozky, poďme si ich prebehnúť a otestovať pekne jednu po druhej.

FB Zdieľať článok na Facebooku


Čo si ako prvé všímnete pri pohľade na dvadsaťtrojkové Husqvarny je samozrejme nové oplastovanie a dizajn. Husqvarna prichádza s uhladeným imidžom bez rušivých prvkov a inou farebnou kombináciou, na akú sme boli doteraz zvyknutí. Žlto modrú nahradila akási šedo-(fluo) žltá farba. Z diaľky vyzerali tieto motorky ako sivé myšky, no keď som sa ku nim priblížil, padli sme si do oka. Tvary sú jednoduché a účelné, pasuje k nim aj prepracovaný  dizajn kývačky

Pri bližšom pohľade na riadidlá vidno prepínače máp, či štartovacie a vypínacie tlačidlo. Elektrický štartér dostali už aj dvojtaktné modely. Po novom je zakrytovaný aj zadný tlmič, no jednoduchým vycvaknutím plastu sa k nemu dostanete. Navyše, viac už nebudete potrebovať žiadne náradie na jeho nastavovanie. Úpravy nastavenia tlmiča je možné urobiť len ručne, bez použitia náradia. Počas obchôdzky motorky si všimnete aj riadidlá ProTaper,  brzdy Brembo  či  DID ráfiky


Až po miernom rozoberaní by ste zistili, že motorky majú nový podsedlový rám , ktorý tentokrát nie je kompozitný, ale hybrid hliník-polyamid. Pozmenenú ergonómiu je cítiť, motorky sú ľahučké, extrémne ovládateľné. Na motokrosovej trati v Trenčíne, kde sme mali možnosť sa na nich zviezť, nám mechanici mierne "vyklikali" tlmenie a mohli sme ísť na to. 


DVOJTAKTY


Dvojtakty od Husqvarny sú na výber v dospeláckej veľkosti "iba" dva: 125 a 250. Nie je tu zastúpená 300vka, ako u KTM. Ako som už spomínal, štandardom je  elektrický štartér , ktorý nabudí novú generáciu motorov. Elektronické vstrekovanie paliva (EFI) si opäť vyžaduje do nádrže už namiešaný benzín spolu s olejom. Celý systém vstrekovania je prepracovaný, zjednodušený a nastavený tak, aby dosiahol dlhšiu životnosť. Celkové odladenie motora ešte dotvára elektronická prívera, ktorá sa sama nastavuje, aby bol motor v každom okamihu pripravený na vaše povely.


Pri vyberaní si z dvojtaktnej rady nie je pri čom špekulovať. Stačí sa iba rozhodnúť medzi kategóriami a ísť na to. 125ka je úžasne hravá a vyžíva sa vo vyšších otáčkach. Bavkanie sa okolo stredu, či nedajbože  ešte nižšie jej moc nesedí. Pýta sa poriadne dostať poza uši a vtedy funguje perfektne. Výsledkom je dostatočný výkon sprevádzaný zvukom vysokých otáčiek. 

250-tke sa takisto páči, keď je vytočená, jej prejav je však sýtejší. Neškodí jej ani menší plyn pomalšieho pretekára, motor má dostatok výkonu v celom rozsahu. Na motorke som sa cítil istejšie, menej unavene. Takisto som nemal také výčitky, keď som ju netočil v maximálnych otáčkach a zároveň prechádzal popred divákov. Pri 125ke sa nehodí jazdiť na polovičnom plyne, na 250tke vám to odpustia. 


ŠTVORTAKTY


Štvordobé motory prešli takisto redizajnom. Vstrekovanie EFI od Keihinu, DOHC hlavy na 250 a 350 a SOHC pre 450. Výkonné motory si pýtali aj prepracované prevodovky. Navyše, všetky tri motorky dostali Quickshifter, ktorý pomáha rýchlejšiemu radeniu od dvojky smerom hore (rovnaké ako u KTM - dočítaš sa o ňom v tomto článku). Okrem nového Quickshiftera, ktorý si môžete zapnúť na riadidlách, tu nájdeme aj starú známu klasiku: dve mapy, trakčnú kontrolu a kontrolu rozjazdu. 


Všetky tri motory sú skonštruované tak, aby boli rýchlejšie, ľahšie a hravejšie, než tie, ktoré ponúka konkurencia. Konštruckia motorov, úchytov, nového rámu - toto všetko prispieva k lepšiemu rozloženiu hmotnosti a k vynikajúcej ovládateľnosti. 

350tka ponúka brutálnu silu s okamžitým nástupom. Nepára sa s nejakým predstavovaním toho, čo v nej je. Každý milimeter otočenia plynu presúva viac a viac výkonu na zadné koleso. Pozícia stupačiek, sedla a riadidiel mi na Husqvarnách odjakživa sedela. Výkon je tým pádom dobre vyvážený ovládateľnosťou a slušnými brzdami. Verím, že by som v kráľovskej kubatúre MX namútil viac vody na 350 ako na ešte brutálnejšej 450tke. 


Najmenšiu z rodiny 4T - 250 sme mali možnosť vyskúšať v dvoch verziách: séria a verzia s komplet Akrapovičom . Pre hobby pretekára je 250tka postačujúca možnosť. Motocykel preverí každého už len podľa toho, ako veľmi a intenzívne dokážete ťahať za ten malý "šulec" na riadidlách. Na 250tke pociťujem, že dokážem byť väčším pánom ja, nie motorka. Akrapovič okorení dvestopäťdesiatku do tej správnej chuti. Motorka sa lepšie nadychuje, je príjemne ostrá. Zo zákrut je dostatočne rýchla a bez váhania vypáli. Pre mňa je táto kombinácia tým najlepším, čo by som si vedel vybrať.



ZÁVER


Neubránime sa vnášaniu elektroniky ani do nášho sveta motocyklov. Husqvarna sa vyberá správnym smerom a tieto elektro-novinky mi absolútne neprekážajú, skôr naopak, som ich fanúšikom. Či už je to nová elektronická prívera, vstrekovanie EFI na dvojtaktoch, alebo Quickshifter na štvortaktoch, perfektne to spríjemňuje a skvalitňuje jazdu a celkový pocit z motoriek. Posledná generácia je za mňa určite tou najlepšou a výrazným krokom vpred. 



Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 16
kremo3.jpg
kremo4.jpg
slide.jpg
header.jpg
husqvarna.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Október 2023   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 08.10.2023
MM SR CC Quad
Borský Mikuláš - motokros
cal_icon 21.10.2023
MM SR CC Quad
Brezno - Lúčky
...ďalšie udalosti

Reklama

tech20223

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky