Všetky články
Rozhovory
Reportáže
Bleskovky
Technika a údržba
Novinky
Pozvánky
Výživa a zdravie
Škola jazdenia

Enduro GP round V. - Gelnica 2023

Test Husqvarna TE250 a FE450




VYHĽADÁVANIE
NAJNOVŠIA GALÉRIA

Enduro GP round V. - Gelnica 2023
NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450
SPONZORI





Test: GasGas 2023 - prečo ísť po červenej?
Pridané 15.11.2022 21:33, autor kremo81, prečítané 1805xNa testovačku do Motoparku Trenčín spolu s KTM a Husqvarnou priviezli "Rakúšania" aj ich najmladší rodinný prírastok - GasGas. Po hlavnom chode, motokrosových modeloch KTM a Husqvarna, som sa na druhý deň vrhol do jazdenia "po červenej". Na GasGas som bol extrémne zvedavý, nakoľko som s ním ešte nemal podrobné zoznámenie, odkedy je pod krídlami KTM.
Z každej strany na tratiach či pri tréningoch počúvam na túto značku už otrepané slovné spojenie - červená káteemka. Veď určite, ale ako túto značku vnímam ja? Prečo vôbec existuje? Toto som potreboval zistiť, takže poďme na to.
Privezené boli aj endurové aj motokrosové mašiny. GasGas ponúka plnohodnotnú mx radu v podobe dvoch dvojtaktov: MC125 a MC250, plus ešte tri možnosti v 4T prevedení: MC250F, MC350F, MC450F. Enduro rada ponúka na výber zo štyroch možností, a to dvojtaktnú EC250 a EC300, štvortaktnú EC250F a EC350F. Ak chcete teda niečo pre mladého pilota, zostáva iba motokrosová možnosť v 125ke, prípadne pre tých najmenších MC85, MC65 a MC50. Tá najmenšia motorečka je aj v elektrickej verzii MC-E 5. Vyberať je teda určite z čoho, ale prečo GasGas?
Pred jazdou som si zvolil najskôr dôkladnú prechádzku okolo motocyklov. Už na prvý pohľad je vidno, akú rolu v rodine KTM zastáva značka GasGas. Z trojice je najlacnejšia, čo ale neznamená, že je to podradná značka nehodná kúpy. Na pohľad je to uhladený motocykel, žiadny prvoplán, práve naopak. Modely 2023 budú po motorickej stránke používať to, čo bolo doteraz dostatočne overené v KTM. Gasy teda nedisponujú najnovšou technikou, ale overenými motorizáciami, ktoré poznáme z predošlých ročníkov v oranžovom šate.
Na motore nenájdeme žiadne eloxované kryty a parádičky, iba jednoduchý a funkčný dizajn. Celý je vložený do dobre známeho chróm-molybdénového rámu, ktorý je v červenej farbe. Podsedlovka zostala pre Gas nateraz ešte hliníková. Kované okuliare, nie CNC frézované, bezfarebné ráfiky kolies, riadidlá bez prepínačov máp... Toto všetko odlišuje Gas od drahšej sestry. Jednotky motorov sú ale naladené aj na prepínač máp a trakčnú kontrolu, či kontrolu rozjazdu, stačí si teda už len tieto prepínače dokúpiť a nahodiť.
Spojka je klasicky hydraulická, takže tu nás zmeny nečakajú. Brzdy sú buď značky Braktec (enduro) alebo Brembo (mx), ale pre pocit z jazdy resp. spomaľovania týchto mašín to nie je žiadna zmena. Počas mojich 15-minútoviek na trati som necítil žiadnu zradu či zaváhanie z ich strany. Pruženie takisto WP, na môj vkus trošku mäkké a nevyrovnané. Ale toto pri WP poznáme všetci. Akonáhle dostávala motorka riadne šupy či už od 450 kubíkového alebo 350 kubíkového motora, pruženie jej mierne nestíha. Na hobby jazdenie bude postačujúce, ale na paľbu, ktorá sa dá ísť s potenciálom motorky by bolo treba menšie úpravy.
Na endurových motorkách bolo pruženie na pocit ešte mäkšie. Pre mňa už dosť na hrane, ale možno za to môže aj moja váha. Medzi nohami je motorka užšia, ergonómia zostáva schopne nastavená. Motocykle sú príjemne ovládateľné v pomalých zákrutách na prednom kolese, zatáčajú s ľahkosťou. Pri vyšších rýchlostiach a dierach kazia inak super dojem z rýchlosti iba WPčka.
Po výkonovej stránke motokrosom nič nechýba. Nikto sa nemôže sťažovať na nedostatok výkonu ani pri 350 ani pri 450, aj keď sú tieto o generáciu staršie motory slabšie od tých súčasných v KTM. MX dvojtakty sú ešte kŕmené cez karburátory, kým dvojtaktné endurá už používajú technológiu vstrekovania. Motokrosky sú plné sily a potenciálu. Výkon nastupuje okamžite po otočení plynu, motorku treba podržať v stredných a vyšších otáčkach - tam sa cíti najkomfortnejšie. Vtedy sa zavďačí jazdcovi najviac.
Endurové motory sú naladené o niečo jemnejšie. Postupný nástup výkonu, dostatočný spodok a stred. Pre maximálny výkon už treba poriadne zatiahnuť za plyn. Enduro pocit ale pod plným plynom je skôr o rýchlosti, ako by sa vám motorka trhala spod zadku. Príjemná ovládateľnosť sa musí priznať aj enduro mašinám, na hard-endurovej vložke v Trenčíne som si ich užil dostatočne. Krásne jemné dávkovanie výkonu, aj pomocou spojky vám dovoľuje presné a jednoduché zdolávanie aj tých najnáročnejších prekážok.
Ako by som zhodnotil celkové dojmy z GasGasu? Áno, je to dušou KTM. Po nákupe vám ale zostane v peňaženke o nejaké to euro viac a hobbíkovi nebude nič chýbať. Určite nie po výkonovej stránke. Za ušetrené peniaze by som určite siahol po lepšom pružení a ako enduro jazdec po prepínači máp a trakčnej kontrole. Pre profíkov je to ešte výhodnejší kauf. Nakoniec si aj tak si každý z nich ladí motorku na seba. Či už prostredníctvom pruženia, výfuku, bŕzd, kolies alebo frézovaných okuliarov. Prečo teda platiť na začiatku viac a aj tak následne tieto veci prehadzovať?
Viac fotiek a videí nájdeš na našom facebooku a instagrame
Fotogaléria k článku
Počet fotiek v galérii: 14
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.
Komentáre k článku
žiadne komentáre
Pridať príspevok môže len registrovaný člen!
<< September 2023 >>
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Čo nás čaká najbližšie

MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín

Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová

MM SR + SP + Pohár SMF
Lovčica - Trubín
...ďalšie udalosti
Reklama

Fotka týždňa
Komentáre Staršie fotky