Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
gregy-top
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

ECMX Sverepec 2023

NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450

Test Husqvarna TE250 a FE450

SPONZORI

maxima-sp
galfer-sp
answer-sp
gregy-sp
logo

Ako na to: Predbiehanie

Pridané 11.12.2008 08:32, autor biker09, prečítané 45881x

Počas pretekov nie je pre jazdca nič nepríjemnejšie, ako pomalší jazdec pred ním, ktorého nedokáže predbehnúť. V motokrose alebo endure, či cross country totiž nejde len o pokorenie trate, ale predovšetkým o pokorenie svojich súperov.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Najdôležitejším faktorom pri predbiehaní je pozerať sa pred jazdca, alebo skupinu jazdcov, ktorá ide pred vami. Viete kde sa práve nachádza a čo sa práve chystá urobiť.  Vy sa však sústreďte na koľaj a miesto kde svojho súpera predbehnete. Väčšinou keď sa rýchlejší jazdec nemôže dostať pred pomalšieho je príliš zameraný na jeho zadné koleso. Dokonca nasleduje jazdca aj keď urobí chybu alebo opustí trať. Nedokážu pritom na trati spozorovať miesto kde by mohol predbiehať.
Sledovanie jazdca pred sebou
Sledovanie jazdca pred sebou
Vždy sa preto dívajte pred jazdca pred vami. Keď je približne rovnako rýchly ako vy môže to byť o niečo obtiažnejšie, preto ho chvíľu prenasledujte a hľadajte na trati miesta, kde by ste ho mohli predbehnúť.
Takto sa to robí
Takto sa to robí

Udržujte minimálny odstup a vyčkávajte na prípadnú chybu jazdca. V momente, keď sa dostanete na miesto  na trati, kde ste rýchlejší, zmeňte koľaj a snažte sa dostať dopredu. Nemusí sa to podariť hneď na prvýkrát. Nenechajte sa však odradiť a skúste to v ďalšom okruhu. Teraz však skúste inú techniku. Môže sa vás pokúsiť blokovať v domnení, že sa znovu pokúsite o ten istý manéver. V momente keď začne meniť koľaj zmeňte ju aj vy a začnite predbiehať. Skôr čí neskôr sa pred neho určite dostanete.
Vždy to nejde
Vždy to nejde
Ďalším faktorom, ktorý vám pomôže pri predbiehaní je schopnosť meniť koľaje. Pravdaže záleží  to od danej trate. niektoré trate majú len jednu dobrú koľaj, naopak iné ponúkajú množstvo dobrých koľají. Na tratiach s jednou dobrou koľajou udržujte minimálny odstup za jazdcom pred vami a snažte sa využiť každú jeho chybu. Na to, aby ste zistili kde je najlepšie miesto na predbiehanie, vyskúšajte počas tréningu čo najväčšie množstvo koľají. Čím viac koľají poznáš, tým väčšie sú šance počas pretekov.
Dobrým spôsobom ako zistiť, ktoré koľaje sú na trati najrýchlejšie je isť za jazdcom približne rovnako rýchlym ako vy.
Hľadanie správnej koľaje
Hľadanie správnej koľaje
Počas jazdy skúšajte odlišné koľaje ako on a ľahko zistíte v ktorých miestach na neho strácate a naopak, v ktorých získavate čas. Niekedy je dobré prejsť si celú trať pešo a pozorne si pozrieť všetky miesta na trati.
Zdroj: Svet motocyklov

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 4
goncalvesmxgp11b.jpg
sledovaniejazdcapredsebou.jpg
simpsonmxgp9s.jpg
header.jpg
cairolimxgp6gb.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

11zoro112, 11.12.2008 09:05
tak toto niekedy vyskusam :lol: >:-) tak pozor na mna :D ae nee dobry clanok velmi ma zaujal

_NoFeaR_, 11.12.2008 09:12
Pekny clanok len ci to bude fungovat :lol: :lol: :lol:

admin, 11.12.2008 09:14
Ono to tak funguje, len to treba dostat do praxe. Ked mate cas trenovat, tak postupne nabalujte jednotlive techniky, "sledujte sa" ci to robite tak ako treba. Ja ked trenujem raz za tyzden-dva, tak som rad ze si vobec zajazdim, nieto este trenovat techniku :(

pies, 11.12.2008 09:17
mam bohate skusenosti s prenasledovanim rovnako rychleho jazdca, skutocne plati to, ze ked niekoho intenzivne prenasledujes tak je velka pravdepodobnost ze spravi chybu, bud spadne, vyjde z trate, alebo spravi kiks ktory ho bude stat miesto..
Ale z vlastnej skusenosti viem aj to, ze ked sa pokusis o predbiehaci manever a nevyjde ti, tak je sakra problem dohnat ten strateny cas a pri druhom manevri su nervy na hrane...Tak je to aspon u mna....

huskybb, 11.12.2008 09:28
Este by som rad podotkol ze pokial vyvijate tlak na jazca pred sebou je len otazkou casu kedy urobi chybu. Pockajte si kolecko , dva a vas cas iste pride ale nepouzivajte jeho stopu ak nevyhnutne nemusite. Vyhnete sa sprske prachu, kamenov, blata odletujucich od jeho zadneho kolesa.Dolezity je moment prekvapenia(ale bezpecny) a pomoze vam aj tomov canok o brzdeni kde by som povedal uspech hra 90%.Plyn vie pridat kazdy ale brzdit.........to este poriadne neviem ani ja. ;)

admin, 11.12.2008 09:34
Dalsia vec je vyuzitie v praxi. Ked mam na zavod 17 minut a to mame cca 6-7 kol, prve dve kola sa poradie "utriasa", takze na predbiehanie mam tak 4 kola. Vacsinou som rad, ked nepredbehnu mna, nie este aby som ja predbiehal. Zaklad je dobry start a potom sa drzat zubami-nechtami.

Vacsinou to ale dopadne tak, ze ci som v prvej zatacke 4-ty alebo 40-ty, pridem vzdy okolo 20-tky :lol:

huskybb, 11.12.2008 09:37
Sorry clanok Tajomstva brzdenia napisal Pies. Oplati sa precitat si ho...... ;)

huskybb, 11.12.2008 09:50
Je to tazke sklbit pracu, jazdene ,rodinu ale ako sa hovori co na zimu namakas v lete akoby si nasiel......stanima(vytrvalost) je to co deli dvoch vyrovnanych jazcov v ciely........ :) Ale ako pise tomxx start hra hlavnu ulohu. Nechat sa zasypat alebo zaspat na starte znamena obedovat vsetok ten bordel od vasich superov a namakat sa dvojnasobne...... :-P

garfild, 11.12.2008 09:54
biker09 : skvelý článok ;)

DRIFTER, 11.12.2008 10:23
ked som siel svoj prvy "gulas" tento rok, tak sa ma kamosi doma pytali, ze ci som niekoho obehol, tak som povedal, ze ano - tych co boli popadani na zemi :lol: Ale zase start som nemal zly, takze lepsi ma potom obehli ;) a myslim, ze posledny som neskoncil (asi diky tomu startu)
Casom sa to trochu zlepsilo, uz som obiehal aj tych "nepadnutich". Suhlasim s piesom, ze ked sa pokusas obiehat, hlavne teda vykonovo priblizne rovnakeho tak to je trochu problem. Niekedy to vyjde, niekedy nie, lebo takyto jazdec si ide skoro vzdy idealnu stopu a ked ho chces predbehnut musis stopu zmenit a ta uz nemusi byt celkom idealna - cize je to risk. A stopy sa v priebehu celeho zavodu menia, cize to co bolo v treningu, uz nemusi byt v zavode :-/

11zoro112, 11.12.2008 11:22
no jo ked ho dlho prenasledujes a ale niekedy sa stava ze ty urobis chybu spadnes a uz si moc vzadu :lol:

enslow, 11.12.2008 13:22
pri predbiehani ziadne ohlady..boxujem laktami,vytlacam,blockpassuje m,odstavujem a potom sa bijem v depe s jazdcami ktory to nechapu :lol:

JURIPKO, 11.12.2008 13:50
Enslow akú máš bilanciu? :lol:

madMX, 11.12.2008 14:12
kopu monoklov hehe :lol:

scania, 11.12.2008 14:35
ja mám aj takú skúsenosť že ak sú dvaja jazdci výkonova natom rovnako a chceš ho predbehnúť všetko je to len o psichike a odvahe. Musíš mu napr. v niektorom tobogáne alebo v zatáčke strihnúť pred neho a tým ho vyviesť z rytmu. Ďalším spôsobom je to že na jazdca pred tebou ktorý je natom výkonovo podobne tak sa dá zapískať alebo zkričať, občas poriadne zvrkať naprázdno do plynu ked on spomaluje pred tebou do zákruty a tak.

enslow, 11.12.2008 15:39
vela jazdcov zabuda na to ze motokros je silno kontaktny sport

DRIFTER, 11.12.2008 15:44
scania: par krat mi to vyslo, ze som kamosa (vykonovo rovnakeho) predbehol a raz mi to nevyslo a pekne som sa vyvalal :lol: nastastie iba v piesku - vtedy mal pevne nervy, ale taketo finty ako ty teda nepouzivam ;)

pies, 11.12.2008 15:48
enslow: no sak to, pravdu mas, ale potom nemozes namietat ani proti naslednemu pastnemu kontaktu s jazdcom ktoreho si skopol..... >:-) :lol:

scania, 11.12.2008 16:18
for Drifter: nemôžem tvrdiť že by som ich až tak často pužíval lebo taký dobrý niesom , ale už sa mi to pár krát podarilo že súper si myslel ži za ním ide nejaký pálič lebo nanho zakričal alebo zpískal a on sa jemne uhol :-P alebo som mu riadne zavrkal plynom a to mám poriadny ladák na moto takže to z výfuku trieska poriadne

1misisipi1, 11.12.2008 16:26
tento calnok je super :-P :D niekedy to vyskusam? :-P

gusto65, 11.12.2008 17:59
moja taktika je pri obiehani strasne kricat abi ma poculi uz na rovine a v zatacke bezpecne obehnut,vzdi som sa snazil co najbespecnejsie bez kontaktu!!!!teraz som techniku vicibril zacal som pocuvat abi som sa ja vcas uhol :lol: ,kazdi jeden obiehaci manever stoji omoc viac sili ako kludni prejazd akeho kolvek useku,treba na to dve veci rozum a dobru kondiciu potom sa to da preniest do vysledku

gusto65, 11.12.2008 18:00
a este raz kondickuuuu

huskybb, 11.12.2008 18:06
Trosku by som sa stranil tvrdenia ze motocross je silne kontaktny sport. Podla fyzikalnych zakonov by mal byt kazdy sport kontaktny kedze skoro vzdy skoncis na zemi......... :-P motocross je kontaktny mozno tak v prvych dvoch zakrutach po starte aj to sa skor stava nechtiac ako naschval. Ak chces dojst do ciela kontaktom sa musis vyhnut a tahat za plyn co najlepsie. Ked uz niekoho zotnes vies ako to konci.......bud vas odvaza sanitka alebo si to v depe vysvetlite :skull: a ide sa dalej. ;)

rider18, 11.12.2008 20:33
JA NEPREDBIEHAM!!!!!

jonhy9, 11.12.2008 20:46
ja tiez nepredbieham som vzdy prvy (lebo jazdim sam) :D

nocak, 12.12.2008 16:35
JE VELMI DOBRE ZE O TAKETO CLANKY O TECHNIKE NA TEJTO STRANKE NIEJE NUDZA.......VELMI TO PROSPIEVA CELEMU MOTOCROSSU NA SLOVENSKU A HLAVNE MLADSIM JAZDCOM.....SUPER NIET CO DODAT.....POCHVALA AUTOROVI

biker09, 12.12.2008 19:46
garfild a nocak: diky za pochvalu ale ja nie som autor, v rohu dole je napisane, ze zdroj: Svet motocyklov ;)
Pisal som aj redakcii a ta mi odpisala, ze aj dalsie podobne clanky budu zverejnene na jej stranke. Ale doteraz sa nic take nestalo. :hacker:

jackieyz, 20.12.2008 00:40
Super članok ....uz len treba vyskusat.. :D

feri, 04.01.2009 13:14
dobri clanok len musim este viskusat :-O :D

pies, 08.01.2009 11:20
kazdopadne neuhynal by som ziadnemu piskajucemu, alebo do prazdna pridavajucemu jazdcovi, ak to myslim s jazdenim vazne, tak robim v ramci pravidiel vsetko pre to, aby som nepustil pred seba nikoho, nemam spetaky a ani tratovi komisari nedavaju modre vlajky ako je to pri F1, takze tazko rozoznam co za jazdca je za mnou

lopo, 08.01.2009 20:10
pies: ono na slovensku som to ani ja nevidel modre vlajky ale v takom rakusku uz su a na kazdeho jazdca okolo mavaju o dusu... a nemyslis ze je to blbost sa neuhnut jazdcovi ktory ti dava kolo? to je pekna kravina... ja som za to ze ked dava jazdec dalsiemu kolo treba sa vyhnut=nie ubrat ale vyhnut sa.tolko zase nestrati ked pusti toho co uz je aj tak davno pred nim

slovak11, 08.01.2009 21:43
Pies, neviem čo jazdiš ale ja jazdim hobby kategoriu a viem že ked ma pred niekym nadskok a po čase je pri mne tak je už len otazka času kedy ma predbehne, mám ho vodit za sebou len preto že je lepší a moje ego by utrpelo ujmu že som ho pustil???? :lol: :lol: Treba si uvedomit že ked ta dobehol tak ta aj predbehne.

lopo, 08.01.2009 21:47
no edko to neni az tak pravda :lol: moj bracho je majster v blokovani. na poslednom treningu som sa skoro 2x vyj..al.ani za andela predbehnut :lol:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2023   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 01.10.2023
Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová
cal_icon 01.10.2023
MM SR + SP + Pohár SMF
Brezno - Lúčky
cal_icon 08.10.2023
MM SR CC Quad
Borský Mikuláš - motokros
...ďalšie udalosti

Reklama

tech20223

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky