VYHĽADÁVANIE
NAJNOVŠIA GALÉRIA

ECMX Sverepec 2023
NAJNOVŠIE VIDEO

Test Husqvarna TE250 a FE450
SPONZORI





Ako na to: Predbiehanie
Pridané 11.12.2008 08:32, autor biker09, prečítané 45881xPočas pretekov nie je pre jazdca nič nepríjemnejšie, ako pomalší jazdec pred ním, ktorého nedokáže predbehnúť. V motokrose alebo endure, či cross country totiž nejde len o pokorenie trate, ale predovšetkým o pokorenie svojich súperov.

Sledovanie jazdca pred sebou

Takto sa to robí
Udržujte minimálny odstup a vyčkávajte na prípadnú chybu jazdca. V momente, keď sa dostanete na miesto na trati, kde ste rýchlejší, zmeňte koľaj a snažte sa dostať dopredu. Nemusí sa to podariť hneď na prvýkrát. Nenechajte sa však odradiť a skúste to v ďalšom okruhu. Teraz však skúste inú techniku. Môže sa vás pokúsiť blokovať v domnení, že sa znovu pokúsite o ten istý manéver. V momente keď začne meniť koľaj zmeňte ju aj vy a začnite predbiehať. Skôr čí neskôr sa pred neho určite dostanete.

Vždy to nejde
Dobrým spôsobom ako zistiť, ktoré koľaje sú na trati najrýchlejšie je isť za jazdcom približne rovnako rýchlym ako vy.

Hľadanie správnej koľaje
Fotogaléria k článku
Počet fotiek v galérii: 4
Komentáre k článku
11zoro112, 11.12.2008 09:05
tak toto niekedy vyskusam
tak pozor na mna
ae nee dobry clanok velmi ma zaujal
_NoFeaR_, 11.12.2008 09:12
Pekny clanok len ci to bude fungovat
admin, 11.12.2008 09:14
Ono to tak funguje, len to treba dostat do praxe. Ked mate cas trenovat, tak postupne nabalujte jednotlive techniky, "sledujte sa" ci to robite tak ako treba. Ja ked trenujem raz za tyzden-dva, tak som rad ze si vobec zajazdim, nieto este trenovat techniku
pies, 11.12.2008 09:17
mam bohate skusenosti s prenasledovanim rovnako rychleho jazdca, skutocne plati to, ze ked niekoho intenzivne prenasledujes tak je velka pravdepodobnost ze spravi chybu, bud spadne, vyjde z trate, alebo spravi kiks ktory ho bude stat miesto..
Ale z vlastnej skusenosti viem aj to, ze ked sa pokusis o predbiehaci manever a nevyjde ti, tak je sakra problem dohnat ten strateny cas a pri druhom manevri su nervy na hrane...Tak je to aspon u mna....
huskybb, 11.12.2008 09:28
Este by som rad podotkol ze pokial vyvijate tlak na jazca pred sebou je len otazkou casu kedy urobi chybu. Pockajte si kolecko , dva a vas cas iste pride ale nepouzivajte jeho stopu ak nevyhnutne nemusite. Vyhnete sa sprske prachu, kamenov, blata odletujucich od jeho zadneho kolesa.Dolezity je moment prekvapenia(ale bezpecny) a pomoze vam aj tomov canok o brzdeni kde by som povedal uspech hra 90%.Plyn vie pridat kazdy ale brzdit.........to este poriadne neviem ani ja.
admin, 11.12.2008 09:34
Dalsia vec je vyuzitie v praxi. Ked mam na zavod 17 minut a to mame cca 6-7 kol, prve dve kola sa poradie "utriasa", takze na predbiehanie mam tak 4 kola. Vacsinou som rad, ked nepredbehnu mna, nie este aby som ja predbiehal. Zaklad je dobry start a potom sa drzat zubami-nechtami.
Vacsinou to ale dopadne tak, ze ci som v prvej zatacke 4-ty alebo 40-ty, pridem vzdy okolo 20-tky
huskybb, 11.12.2008 09:37
Sorry clanok Tajomstva brzdenia napisal Pies. Oplati sa precitat si ho......
huskybb, 11.12.2008 09:50
Je to tazke sklbit pracu, jazdene ,rodinu ale ako sa hovori co na zimu namakas v lete akoby si nasiel......stanima(vytrvalost) je to co deli dvoch vyrovnanych jazcov v ciely........ Ale ako pise tomxx start hra hlavnu ulohu. Nechat sa zasypat alebo zaspat na starte znamena obedovat vsetok ten bordel od vasich superov a namakat sa dvojnasobne......
garfild, 11.12.2008 09:54
biker09 : skvelý článok
DRIFTER, 11.12.2008 10:23
ked som siel svoj prvy "gulas" tento rok, tak sa ma kamosi doma pytali, ze ci som niekoho obehol, tak som povedal, ze ano - tych co boli popadani na zemi Ale zase start som nemal zly, takze lepsi ma potom obehli
a myslim, ze posledny som neskoncil (asi diky tomu startu)
Casom sa to trochu zlepsilo, uz som obiehal aj tych "nepadnutich". Suhlasim s piesom, ze ked sa pokusas obiehat, hlavne teda vykonovo priblizne rovnakeho tak to je trochu problem. Niekedy to vyjde, niekedy nie, lebo takyto jazdec si ide skoro vzdy idealnu stopu a ked ho chces predbehnut musis stopu zmenit a ta uz nemusi byt celkom idealna - cize je to risk. A stopy sa v priebehu celeho zavodu menia, cize to co bolo v treningu, uz nemusi byt v zavode
11zoro112, 11.12.2008 11:22
no jo ked ho dlho prenasledujes a ale niekedy sa stava ze ty urobis chybu spadnes a uz si moc vzadu
enslow, 11.12.2008 13:22
pri predbiehani ziadne ohlady..boxujem laktami,vytlacam,blockpassuje m,odstavujem a potom sa bijem v depe s jazdcami ktory to nechapu
JURIPKO, 11.12.2008 13:50
Enslow akú máš bilanciu?
madMX, 11.12.2008 14:12
kopu monoklov hehe
scania, 11.12.2008 14:35
ja mám aj takú skúsenosť že ak sú dvaja jazdci výkonova natom rovnako a chceš ho predbehnúť všetko je to len o psichike a odvahe. Musíš mu napr. v niektorom tobogáne alebo v zatáčke strihnúť pred neho a tým ho vyviesť z rytmu. Ďalším spôsobom je to že na jazdca pred tebou ktorý je natom výkonovo podobne tak sa dá zapískať alebo zkričať, občas poriadne zvrkať naprázdno do plynu ked on spomaluje pred tebou do zákruty a tak.
enslow, 11.12.2008 15:39
vela jazdcov zabuda na to ze motokros je silno kontaktny sport
DRIFTER, 11.12.2008 15:44
scania: par krat mi to vyslo, ze som kamosa (vykonovo rovnakeho) predbehol a raz mi to nevyslo a pekne som sa vyvalal nastastie iba v piesku - vtedy mal pevne nervy, ale taketo finty ako ty teda nepouzivam
pies, 11.12.2008 15:48
enslow: no sak to, pravdu mas, ale potom nemozes namietat ani proti naslednemu pastnemu kontaktu s jazdcom ktoreho si skopol.....
scania, 11.12.2008 16:18
for Drifter: nemôžem tvrdiť že by som ich až tak často pužíval lebo taký dobrý niesom , ale už sa mi to pár krát podarilo že súper si myslel ži za ním ide nejaký pálič lebo nanho zakričal alebo zpískal a on sa jemne uhol alebo som mu riadne zavrkal plynom a to mám poriadny ladák na moto takže to z výfuku trieska poriadne
1misisipi1, 11.12.2008 16:26
tento calnok je super
niekedy to vyskusam?
gusto65, 11.12.2008 17:59
moja taktika je pri obiehani strasne kricat abi ma poculi uz na rovine a v zatacke bezpecne obehnut,vzdi som sa snazil co najbespecnejsie bez kontaktu!!!!teraz som techniku vicibril zacal som pocuvat abi som sa ja vcas uhol ,kazdi jeden obiehaci manever stoji omoc viac sili ako kludni prejazd akeho kolvek useku,treba na to dve veci rozum a dobru kondiciu potom sa to da preniest do vysledku
gusto65, 11.12.2008 18:00
a este raz kondickuuuu
huskybb, 11.12.2008 18:06
Trosku by som sa stranil tvrdenia ze motocross je silne kontaktny sport. Podla fyzikalnych zakonov by mal byt kazdy sport kontaktny kedze skoro vzdy skoncis na zemi......... motocross je kontaktny mozno tak v prvych dvoch zakrutach po starte aj to sa skor stava nechtiac ako naschval. Ak chces dojst do ciela kontaktom sa musis vyhnut a tahat za plyn co najlepsie. Ked uz niekoho zotnes vies ako to konci.......bud vas odvaza sanitka alebo si to v depe vysvetlite
a ide sa dalej.
rider18, 11.12.2008 20:33
JA NEPREDBIEHAM!!!!!
jonhy9, 11.12.2008 20:46
ja tiez nepredbieham som vzdy prvy (lebo jazdim sam)
nocak, 12.12.2008 16:35
JE VELMI DOBRE ZE O TAKETO CLANKY O TECHNIKE NA TEJTO STRANKE NIEJE NUDZA.......VELMI TO PROSPIEVA CELEMU MOTOCROSSU NA SLOVENSKU A HLAVNE MLADSIM JAZDCOM.....SUPER NIET CO DODAT.....POCHVALA AUTOROVI
biker09, 12.12.2008 19:46
garfild a nocak: diky za pochvalu ale ja nie som autor, v rohu dole je napisane, ze zdroj: Svet motocyklov
Pisal som aj redakcii a ta mi odpisala, ze aj dalsie podobne clanky budu zverejnene na jej stranke. Ale doteraz sa nic take nestalo.
jackieyz, 20.12.2008 00:40
Super članok ....uz len treba vyskusat..
feri, 04.01.2009 13:14
dobri clanok len musim este viskusat
pies, 08.01.2009 11:20
kazdopadne neuhynal by som ziadnemu piskajucemu, alebo do prazdna pridavajucemu jazdcovi, ak to myslim s jazdenim vazne, tak robim v ramci pravidiel vsetko pre to, aby som nepustil pred seba nikoho, nemam spetaky a ani tratovi komisari nedavaju modre vlajky ako je to pri F1, takze tazko rozoznam co za jazdca je za mnou
lopo, 08.01.2009 20:10
pies: ono na slovensku som to ani ja nevidel modre vlajky ale v takom rakusku uz su a na kazdeho jazdca okolo mavaju o dusu... a nemyslis ze je to blbost sa neuhnut jazdcovi ktory ti dava kolo? to je pekna kravina... ja som za to ze ked dava jazdec dalsiemu kolo treba sa vyhnut=nie ubrat ale vyhnut sa.tolko zase nestrati ked pusti toho co uz je aj tak davno pred nim
slovak11, 08.01.2009 21:43
Pies, neviem čo jazdiš ale ja jazdim hobby kategoriu a viem že ked ma pred niekym nadskok a po čase je pri mne tak je už len otazka času kedy ma predbehne, mám ho vodit za sebou len preto že je lepší a moje ego by utrpelo ujmu že som ho pustil????
Treba si uvedomit že ked ta dobehol tak ta aj predbehne.
lopo, 08.01.2009 21:47
no edko to neni az tak pravda moj bracho je majster v blokovani. na poslednom treningu som sa skoro 2x vyj..al.ani za andela predbehnut
Pridať príspevok môže len registrovaný člen!
<< September 2023 >>
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Čo nás čaká najbližšie

Motokros o Pohár starostu
Nitrianske Rudno - Kaňová

MM SR + SP + Pohár SMF
Brezno - Lúčky

MM SR CC Quad
Borský Mikuláš - motokros
...ďalšie udalosti
Reklama

Fotka týždňa
Komentáre Staršie fotky